کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

مذاکرات بعدی تهران و ریاض بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مشخص می‌کند

  • کد خبر: ۱۰۶۶۶۷
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مذاکرات بعدی تهران و ریاض بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور را مشخص می‌کند
سفیر ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفتگو‌های اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت گفتگو‌های ایران و عربستان گفت: در دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیات‌های دو طرف برگزار شد نقشه راهی برای آینده مورد بحث و توافق قرا گرفت. هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که بعد از جلسه پنجشنبه در این باره توافقی حاصل و تبدیل به نقشه راهی برای آینده شد.

مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.

سفیر ایران در بغداد تصریح کرد: در دور اخیر مذاکرات، مهم این بود که طرفین برای آینده، چارچوبی توافقی داشته باشند که به نتیجه رسید و این خود ملاک مثبتی است که راه آینده را برای هر دو طرف روشن می‌کند.

مسجدی به کلیت توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: یکی از این توافق‌ها بر سر «اعتماد‌سازی‌ها» است.

سفیر ایران در بغداد افزود: دوم، «اقدامات و همکاری‌های دوجانبه» مثل موضوعات حج و بحث سفارتخانه‌های دو طرف و موضوع سوم نیز «بحث‌های منطقه‌ای و بین المللی» است.

وی به موضوع روز جهانی قدس و اهمیت آن در عراق پرداخت و گفت: عراقی‌ها هر سال در روز جهانی قدس در سطوح مختلف برنامه‌های متعددی در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دارند. امسال هم برنامه‌های مختلف در شهر‌های متعدد برگزار می‌شود از جمله برنامه جمعه شب مجلس اعلای عراق و ده‌ها برنامه متعدد دیگر.

مسجدی ادامه داد: قطعا مردم عراق و بسیاری از جمعیت‌ها و تشکل‌های عراقی در بزرگداشت روز قدس مشارکت خواهند داشت.

سفیر ایران در بغداد به موضوع اخیر طرح سازش و مطرح شدن آن در منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع خود باعث حضور قوی‌تر مردم عراق در راهپیمایی‌ها و تجمعات روز جهانی قدس برای محکومیت سازش و جنایات اخیر صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی خواهد شد.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->