فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*

  • کد خبر: ۱۰۶۷۸۵
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*
بهروز فرهمند - روزنامه نگار

خبر کوتاه؛ اما تلخ بود، نادر طالب‌زاده عزیز هم از جمع ما رفت؛ مردی از تبار آوینی‌های ناب و اصیل؛ مردی از جنس فرهنگ و هنر و رسانه، البته با پسوند «انقلاب اسلامی»؛ و چقدر که به این پسوند، باورمند بود و آگاهانه به آن عشق می‌ورزید.

این روز‌ها و در روزگار کرونایی، «رفتن»‌ها دیگر چندان موجب شگفتی نمی‌شود، اما حاج‌نادر اگر هنوز هم می‌ماند، کار‌های ناکرده فراوان داشت، او کار‌ها و پروژه‌های بزرگی را در حوزه هنر و رسانه انقلاب اسلامی به ثمر رسانده بود، اما از آنجا که مرد گود و میدان و عمل بود، نمی‌توانی تصور کنی که نادر طالب‌زاده باشد و پروژه‌ای فرهنگی را آغاز نکند، به بچه‌های رسانه‌ای مشورت ندهد، ایده خلاقانه‌ای را رو نکند و باری را از دوش بچه‌های فرهنگ و رسانه و هنر انقلاب اسلامی برندارد.

نادر طالب زاده هوشمندی رسانه‌ای‌اش را در همان روز‌های اول انقلاب اسلامی نشان می‌دهد؛ آنجا که خبرنگاران خارجی نشستی خبری را با حضرت امام (ره) برگزار می‌کنند و با هوشیاری و فهم درستش از نقش رسانه در غرب و نیز آگاهی‌ای که از جایگاه «فتوای جهاد» در فقه اسلامی دارد، پرسشی را به یکی از خبرنگاران غربی می‌دهد تا او از امام(ره) بپرسد.

اگر آمریکا بخواهد در ایران کودتا کند، آیا ممکن است شما از ابزار و امکان «فتوا» استفاده کنید و مردم را به قیام همگانی فرابخوانید؟

همین پرسش و اینکه بدون هیچ هماهنگی‌ای بخواهی افکار عمومی غرب را در هنگامه روز‌های سخت و پرتنش اول انقلاب اسلامی با مفهوم و واژه‌ای به نام «فتوای جهاد» آشنا کنی و پیام بازدارنده‌ای را به واشنگتن و کاخ سفید برسانی، مبنی بر اینکه «اگر در کشور ما دخالت کنید، با واکنشی پیش بینی‌نشدنی روبه‌رو می‌شوید»، نهایت فهم راهبردی نادر طالب‌زاده در آن روز‌های پرآشوب است.

باری، نادر طالب‌زاده حق زیادی به گردن رسانه و هنر انقلاب دارد، تا آنجا که بی‌هیچ اغراق و گزاف گویی، می‌توان او را پدر معنوی رسانه و هنر انقلاب اسلامی نامید. ان‌شاءا... روحش شاد و آرام و در پرتو انوار آمرزش الهی باشد و راه و دغدغه‌ها و آرمان‌هایش هرگز بر زمین نماند.


* تیتر برگرفته از سروده‌ای بلند از علی معلم دامغانی، در رثای سیدمرتضی آوینی است.

به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->