اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

محاسبه نادرست مسافت عمده‌ترین تخلف رانندگان سرویس مدارس

  • کد خبر: ۱۰۶۹
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
محاسبه نادرست مسافت عمده‌ترین تخلف رانندگان سرویس مدارس
دوشنبه هفته قبل بود که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در شصت و سومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد از وجود برخی تخلفات در محاسبه نادرست مسافت سرویس مدارس از مدرسه به منزل دانش آموز خبر داد.

لاله سادات کوثری-محمدرضا حیدری در آن جلسه با طرح این پرسش که متولی اصلی نظارت کدام دستگاه است؟ افزود: شکایات زیادی از سوی شهروندان در خصوص تخلفات سرویس مدارس در محاسبه کیلومتر مسافت از مدرسه به منزل و بالعکس شده است، بالاخره باید مشخص شود نظارت بر روی این مهم در دست چه ارگانی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در آن جلسه  با بیان اینکه تخلفات مربوط به رانندگان و ماشین و حمل و نقل به عهده تاکسیرانی است، افزود: افزایش نرخ ها و نرخ های مصوب مطابق معمول هر سال از سوی تاکسیرانی به آموزش و پرورش ابلاغ می شود و این در حالی است که نظارت بر روی نحوه دریافت وجه از اولیا بر عهده خود آموزش و پرورش و مدارس است.

علوی مقدم در ادامه با بیان اینکه سال گذشته قرار بود همه اولیا در سامانه ای به نام سپند برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام نمایند افزود:این سامانه سال گذشته به دلیل برخی موانع مورد استفاده قرار نگرفت که البته متولیان آموزش و پروش دلایل خاص خود را عنوان کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آن جلسه از طریق تریبون صحن علنی از رسانه ها درخواست کرد تا به این موضوع ورود جدی داشته  باشند.

محاسبه نادرست مسافت عمده ترین تخلف رانندگان سرویس مدارس

به دنبال پیگیری ماجرا رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی در این باره به شهرآرا گفت: مشکل از آنجا ناشی شد که سال گذشته زمانی تصمیم گرفتیم از سامانه سپند برای ثبت نام استفاده از سرویس مدارس استفاده کنیم که اولیا ثبت نام سرویس را در مدارس انجام داده بودند و در حقیقت کار از کار گذشته بود، دلیل دوم هم ایرادات و اشکالات زیادی بود که در   سامانه وجود داشت این اشکالات نه تنها برای خراسان بلکه در کل کشور امکان استفاده از سامانه را محقق نکرد.

محمود قراول اظهار داشت: در حال حاضر رفع ایرادات این سامانه در دستور کار است اما آخرین خبر در این حوزه  عنوان شده هنوز هیچ یک از آن ایرادات برطرف نشده اما چون چاره ای وجود ندارد امسال همه مدارس را موظف کردیم که به  اولیایی که می خواهند از سرویس مدارس استفاده کنند اطلاع رسانی کنند تا در سامانه سپند ثبت نام کنند و پرینت ثبت نام را به مدرسه بیاورند.

وی ادامه داد: اگر اولیا در این سامانه ثبت نام  کنند کار نظارت ما خیلی راحت می شود اما در عین حال چون  استفاده از این سامانه اختیاری است باز هم نمیتوان روی نظارت صد در صد حساب کرد.

وی با تایید این مطلب که عمده تخلفات دریافت وجه در محاسبه کیلومتر سرویس مدارس از منزل تا مدرسه و بالعکس اتفاق افتاده است، افزود: امکان نظارت کامل و همه جانبه برای ما مقدور نیست زیرا  نیروی انسانی مورد نیاز برای نظارت را در دست نداریم.

وی بیان کرد: در خصوص مسافت عمده تخلف در حوزه سرویس دانش آموزی مساله مسافت خانه تا مدرسه است که عموما شرکتها این مسافت را زیادتر ثبت می کنند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی  خاطر نشان کرد: طی یک پژوهش که شهرداری انجام داده است حدود 98 درصد تخلفات در حوزه سرویس مدارس مربوط به رانندگان است.

این گفته ها در حالی است که وقتی با راهنمای سامانه سپند سامانه پایش دانش آموزی تماس گرفتیم. کارشناس مورد نظر از ابلاغ سراسری وزارتخانه برای ثبت نام در این سامانه خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->