نخستین نسخه اندروید ۱۳ منتشر شد

  • کد خبر: ۱۰۷۰۶۶
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
نخستین نسخه اندروید ۱۳ منتشر شد
نسخه بتای عمومی منتشر شده در حال حاضر فقط روی چند گوشی قابل نصب خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از انتشار چندین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳، حالا گوگل از آغاز انتشار بتای عمومی این سیستم عامل خبر داده است. بنا به گزارش Android Authority تاکنون، گوگل دو پیش‌نمایش توسعه‌دهنده و یک نسخه بتا را برای اندروید ۱۳ راه‌اندازی کرده است که اولین نسخه بتا در ۲۶ آوریل منتشر می‌شود.

این‌ها نسخه‌های اولیه این سیستم عامل هستند. اگرچه کاربران می‌توانند آخرین نسخه بتا را دانلود و نصب کنند، اما به دلیل ناپایدار بودن این نسخه باید با مسئولیت خود آن را نصب کنند. در حال حاضر تنها برای کاربران برخی گوشی‌های پیکسل امکان استفاده از اندروید ۱۳ فراهم شده است. باید به‌زودی منتظر اعلام برنامه سایر شرکت‌ها برای انتشار نسخه بتای عمومی باشیم.

همانطور که گفته شد، این بتا نشان دهنده اولین تجربه کاربران از ظاهر نسخه بعدی اندروید است.  گوگل برنامه‌ای را که در پایین می‌بینید برای اندروید ۱۳ ارائه کرد. در مجموع، این جدول زمانی بسیار کوتاه‌تر از برنامه انتشار اندروید ۱۲ است. گوگل همواره برنامه‌های اعلامی را به شدت رعایت کرده است. به این ترتیب باید حداقل منتظر انتشار سه نسخه بتا دیگر را بین آوریل و جولای باشیم. گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تا ژوئن ۲۰۲۲ به ثبات پلتفرم برسد.

برای مقایسه، راه اندازی پایدار اندروید ۱۲ در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. با این حال، انتقال از اندروید ۱۱ به اندروید ۱۲ قابل توجه بود. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد تغییر از اندروید ۱۲ به اندروید ۱۳ تقریباً به این اندازه باشد، این امکان وجود دارد که گوگل امسال کار‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->