نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات کشوری - سال ۱۳۶۶

  • کد خبر: ۱۰۷۴۵۸
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات کشوری - سال ۱۳۶۶
از حضور توربو در جام‌حذفی تا دیدار دوستانه پرسپولیس در مشهد را در این قسمت از مرور تاریخ ورزش خراسان می‌خوانید.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ بعد از تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در سومین دوره لیگ قدس، در این قسمت وقایع فوتبال استان در سال۱۳۶۶ را بررسی می‌کنیم. این هفته به حضور نمایندگان خراسان در جام‌حذفی و منتخب جوانان و نوجوانان پرداخته‌ایم.

جام‌حذفی با ۳۲تیم

فدراسیون فوتبال با رفع نقص سال گذشته، دیدار‌های حذفی باشگاه‌های کشور را به‌صورت رفت و برگشت برگزار کرد تا حقی از تیم‌ها ضایع نشود. در این دوره که با عنوان یادبود شهدای هویزه برگزار شد، ۳۲ تیم حضور داشتند. طبق توافق، پرسپولیس و استقلال تهران در بالا و پایین جدول قرعه‌کشی قرار گرفتند تا در مراحل اول مسابقات رودرروی هم قرار نگیرند!

توربو نماینده استان

قرمزوسپیدپوشان توربو که پس از بازی‌ای جنجالی و پربرخورد موفق شده بودند ابومسلم را از رقابت‌های استانی حذف کنند، سه‌شنبه ۱۲ آبان در هوایی سرد و در حضور ۳ هزار تماشاگر به‌مصاف دارایی قزوین رفتند. دو تیم که هیچ شناختی از هم نداشتند، با احتیاط بازی را آغاز کردند و یک نیمه سرد را به نمایش گذاشتند. با شروع نیمه دوم، شاگردان خسرومنش که نیک می‌دانستند تساوی در خانه به کارشان نمی‌آید، با دو تعویض حالت تهاجمی به خود گرفتند و سرانجام با گل دقیقه ۷۴ فریبرز فضلی، امیدوارانه به بازی برگشت رسیدند. توربو درحالی به این پیروزی دست یافت که بازیکن کلیدی‌اش، حسین دیهیم، را به‌دلیل درگیری در فینال حذفی با ابومسلم همراه نداشت و وی محروم بود.

صعود دشوار

توربویی‌ها در بازی برگشت ۳ بر ۲ مغلوب میزبان خود شدند، اما گل‌های زده در خانه حریف حکم به صعودشان به جمع شانزده تیم برتر داد. این بازی ۱۸ آبان در حضور ۳ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی قزوین برگزار شد و گل‌های توربو را نادر اسکندری و رضا نخودیان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند. توربویی‌ها دقایق ۴، ۴۸ و ۸۷ گل خوردند. قزوینی‌ها یک پنالتی را هم در دقیقه ۵۶ هدر دادند. پس از پایان بازی، نماینده قزوین نسبت به دو بازیکن توربو که در مسابقات لیگ حذفی مشهد با محرومیت روبه‌رو بودند و در این مسابقه به میدان رفتند، شکایت کرد که شکایت آن‌ها پذیرفته نشد، زیرا حکم محرومیت فقط برای مسابقات استانی صادر شده بود.

خروج توربو از ریل

توربو در دومین گام جمعه ۲۹ آبان به‌مصاف گسترش اراک رفت و با یک بازی بسته و تدافعی با کسب یک امتیاز از تساوی بدون گل راهی مشهد شد تا سه‌شنبه سوم آذر در ورزشگاه تختی از حریفش میزبانی کند. جمشید نیک‌مهر، داور تبریزی این دیدار، سوتش را که به صدا در آورد، ۴ هزار تماشاگر مشتاق به امید یک پیروزی آسان سرخ‌پوشان مشهدی را تشویق کردند، اما هرچه از زمان بازی می‌گذشت، نشانی از یک بازی زیبا یا حمله‌ای جاندار در کار نبود.

با شروع نیمه دوم هم در بر همان پاشنه چرخید تا جایی که مرتضی خسرومنش مربی توربو چاره را در حضور خودش در میدان دید! اشتباهی بزرگ که عملا او را به‌جای هدایت تیم، درگیر تنش‌های بازی کرد. گل دقیقه ۷۹ حمید فرخ‌نژاد که با اشتباه نخودیان در خروج از دروازه روی سانتر ارسالی از راست همراه بود نیز آب سردی بر پیکر همه حاضران در ورزشگاه بود. حملات احساسی و پوچ توربو هم در دقایق باقی‌مانده ره به جایی نبرد تا توربو به‌دست خودش از ریل مسابقات خارج شود و در این دوره هم نماینده خراسان خیلی زود از گردونه جام‌حذفی کنار برود.

در ادامه این مسابقات، پرسپولیس و ملوان با شکست دارایی و استقلال فینالیست شدند که قرمزپوشان در دیدار رفت با گل محمدحسن انصاری‌فر پیروز شد. دیدار برگشت نیز به‌میزبانی ملوان در ورزشگاه آزادی تهران (!) برگزار و بدون گل مساوی شد تا سرخ‌پوشان تهرانی فاتح جام‌حذفی شوند. اسامی بازیکنان توربو در این مسابقات به این شرح بود: حسین نخودیان، هادی منتجبی، نادر اسکندریان، حسن چمنیان، قدیر طهماسبی، اکبر متجدد، عباس چمنیان، حسین لعل‌یوسفی، محسن غفوریان، هادی یاراحمدی، رضا نخودیان، منصور شفیعی، فریبرز فضلی، ابوالفضل روشنی، بهرام اسکندریان و علی سیف.

فرصت‌سوزی جوانان

رقابت‌های فوتبال جوانان کشور یادواره شهید مهدی رضایی مجد، کاپیتان تیم‌ملی جوانان، از ۵ تا ۱۲ فروردین در شهر‌های تهران و کرمان با حضور منتخبان ۲۳ استان کشور برگزار شد. جوانان خراسان در ورزشگاه شهید شیرودی با تیم‌های خوزستان، همدان، زنجان، تهران ب (کرج)، مرکزی و سمنان هم‌گروه شدند. در این گروه خوزستان با اقتدار کامل و یازده امتیاز اول شد و تیم‌های دوم تا ششم همه شش امتیاز کسب کردند. مرکزی به‌دلیل تفاضل گل بهتر صعود کرد و خراسان در جایگاه سوم ایستاد. خراسان در این رقابت‌ها مقابل خوزستان ۱ بر ۰ مغلوب شد، با زنجان یک‌یک مساوی کرد و سمنان را در دیداری پرگل ۵ بر ۳ شکست داد. پیروزی ۲ بر ۰ مقابل تهران ب بهترین نتیجه آن‌ها بود و شکست ۱ بر ۰ مقابل مرکزی بدترین نتیجه. تساوی بدون گل با همدان هم دستاورد آخر خراسان از این مسابقات بود.

نوجوانان در جایگاه چهارم

مسابقات نوجوانان کشور با شرکت هشت تیم برتر چهارشنبه ۲۵ شهریور در دو گروه در کرمان آغاز شد و در گروه یک خراسان با کرمان، گیلان و فارس رقابت کرد. خراسان در اولین دیدار با فارس بدون گل مساوی کرد و سپس میزبان را ۲ بر ۱ مغلوب کرد و در مقابل گیلان تن به شکست داد، اما همراه با این تیم به دور دوم راه یافت. آن‌ها در نیمه‌نهایی مغلوب آذربایجان‌شرقی شدند تا بار دیگر مقابل گیلان قرار بگیرند که با شکست ۱ بر ۰ با کسب مقام چهارم به کارشان پایان دادند. در فینال هم آذربایجان‌شرقی با غلبه بر خوزستان به مقام اول دست یافت.

دیدار‌های دوستانه

تیم منتخب تهران الف که در رقابت‌های لیگ قدس در گروه اول قرار داشت، مهرماه در مشهد به‌مصاف منتخب خراسان رفت و با دو گل مغلوب شد. ۷ هزار تماشاگر شاهد این پیروزی با گل‌های منصور شفیعی و محمد اعظم بودند. تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای انجام دو دیدار دوستانه در همین ماه راهی مشهد شد که باتوجه‌به استقبال هواداران، این تیم یک روز بیشتر در مشهد ماند تا دیدار سومی هم برگزار کند. سرخ‌پوشان تهرانی ابتدا به‌مصاف توربو رفتند و در حضور ۶ هزار تماشاگر مشتاق در روزی غیرتعطیل ۳ بر ۱ به برتری رسیدند. برای پرسپولیس بهروز سلطانی، محمدحسن انصاری‌فر و ناصر جباری گل‌زنی کردند. تک‌گل توربو را نیز رضا نخودیان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

شاگردان علی پروین در دومین دیدارشان با ترکیب کامل مطابق رقابت‌های باشگاهی و درحالی‌که ظرفیت ورزشگاه تختی مشهد کامل بود، مقابل منتخب خراسان صف‌آرایی کردند. کوروش لرستانی دو گل برای پرسپولیس زد و حسین لعل برای خراسان گل‌زنی کرد. پرسپولیس در سومین دیدار در حضور ۵ هزار تماشاگر به‌مصاف تاکسی‌رانی رفت و ۳ بر ۱ فاتحانه مشهد را ترک کرد. انصاری‌فر، لرستانی و جباری برای پرسپولیس و رضا قضاوت برای تاکسی‌رانی گل‌زنی کردند. همچنین، تیم مقاومت اسلامی لبنان بعد از دیدار با ژاندارمری تهران و سپاه اصفهان، دوشنبه ۲ اسفند در مشهد به‌مصاف منتخب امید خراسان رفت و ۲ بر ۱ به برتری رسید. باقر کبیری، هادی برگی‌زر، عباس دهقانی و مجید حسینی‌پور ازجمله بازیکنان تیم امید بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->