تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

مقام ارشد روس: تا ابد در جنوب اوکراین باقی می‌مانیم

  • کد خبر: ۱۰۷۵۷۳
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
مقام ارشد روس: تا ابد در جنوب اوکراین باقی می‌مانیم
دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد روز جمعه که در شهر خرسون اوکراین حضور یافته بود، گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

به گزارش شهرآرانیوز، «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد روز جمعه گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

وی این سخنان را در جریان سفر به شهر خرسون اوکراین که روسیه در ماه مارس سیطره بر آن را اعلام کرده بود، مطرح کرد.

این مقام روس در ادامه گفت: «دوست دارم که دوباره به مردم منطقه خرسون بگویم که روسیه اینجا تا ابد خواهد بود و نباید در آن تردید کرد».

از سوی دیگر کاخ کرملین و سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به‌طور جداگانه، تداوم خروج غیرنظامیان اوکراینی از طریق گذرگاه‌های انسانی را تأیید کردند.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در امور اوکراین اعلام کرد، بیش از ۳۰۰ غیرنظامی اوکراینی از شهرهایی مانند  ماریوپل و بردیانسک در منطقه زاپوریژیا اسکان داده شده و در حال دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند.

او با اشاره به این که دومین دور از خروج غیرنظامیان از ماریوپل و دیگر نقاط اوکراین ارقام چشمگیری داشته است گفت، باید تلاش بیشتری برای حصول اطمینان از خروج تمامی غیرنظامیان از مناطق درگیری صورت گیرد.

پیش از این نیز در پنجم اردیبهشت، وزارت دفاع روسیه از گشودن کریدور بشردوستانه از کارخانه «آزوف‌استال» در ماریوپل برای خروج غیرنظامیان خبر داد و اعلام کرد سربازان روس در اطراف کارخانه فولاد محاصره شده آتش‌بس را رعایت خواهند کرد تا غیرنظامیان از همه جهات خارج شوند.

نیروهای روسیه و دونباس کنترل بخش عمده شهر را در دست دارند، اما تعدادی از نیروهای اوکراینی از آزوف‌استال همچنان به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

اندکی بعد سازمان ملل نیز خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با مشارکت سازمان ملل و صلیب سرخ برای انتقال غیرنظامیان از کارخانه آزوف‌استال موافقت کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->