بیت‌کوین ریزش کرد

  • کد خبر: ۱۰۷۷۴۸
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
بیت‌کوین ریزش کرد
بازار رمزارز‌ها دوباره قرمزپوش شد و قیمت بسیاری از ارز‌های دیجیتال کاهش قابل توجهی پیدا کرد. قیمت بیت کوین برای اولین بار در دو ماه و نیم اخیر دوباره به زیر ۳۵۰۰۰ دلار رفته و اتریوم هم در حوالی ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار آخرین بار در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) به زیر ۳۵۰۰۰ دلار رسیده بود. این ارز دیجیتال در این بازه زمانی دو ماه و نیمه تا بالای ۴۷۰۰۰ دلار بالا رفت، اما حالا دوباره ریزش نسبتا زیادی را تجربه کرده و در حوالی ۳۴۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

تقریبا همه رمزارز‌های دیگر هم شرایط مشابهی دارند و پیرو بیت کوین هستند. اتریوم به عنوان یکی از این ارزها، اوایل آوریل تا ۳۵۰۰ دلار رشد کرده بود، اما حالا در نزدیکی قیمت ۲۵۰۰ دلار داد و ستد می‌شود. قیمت دوج کوین هم با کمی ریزش به ۰.۱۲۶۴ دلار رسیده است.

بیت‌کوین ریزش کرد

                                                                                                    نمودار قیمت بیت کوین

بازار رمزارز‌ها تحت تاثیر بازار سهام است

برخی کارشناسان باور دارند که ریزش اخیر بازار ارز‌های مجازی تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره و گزارش مربوط به پرداختی کارگران آمریکاست. افزون بر این، همه بازار‌ها در اثر ریزش ۱۰۰۰ واحدی داو جونز و افت ۵ درصدی نزدک نزولی شده و به خود رنگ قرمز گرفته‌اند. این دو بازار اخیر بدترین روز‌های خود را از آغاز سال ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند.

بازار بیت کوین که قیمت آن وابستگی زیادی به بازار سهام دارد، از ابتدای سال میلادی جدید در بازه قیمتی نسبتا محدودی معامله شده و به خاطر روند نزولی بازار‌ها نتوانسته دوباره به قیمت‌های اواخر سال ۲۰۲۱ دست پیدا کند. با این حال کارشناسان می‌گویند این پیوند به مرور زمان در حال از بین رفتن است، چون بازار حالا مثل سال گذشته با افت ۳ درصدی نزدک ۹ درصد پایین نمی‌آید و همبستگی کمتری پیدا کرده است.

افزایش نرخ بهره و اعمال محدودیت‌های پولی بیشتری این نگرانی را به وجود آورده که اقتصاد آمریکا وارد یک بحران جدید شود. در نتیجه مردم با نگرانی بیشتری به بازار‌ها نگاه می‌کنند و کمتر حاضر به ریسک هستند.

منبع: آخرین خبر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->