تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام فردوسی در تراز بین‌المللی

  • کد خبر: ۱۰۸۲۴۲
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
برگزاری مراسم بزرگداشت مقام فردوسی در تراز بین‌المللی
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اولین بار در استان، استاندار خراسان رضوی جلسه شورای عالی پاسداشت مقام فردوسی را با حضور دستگاه‌های مختلف دست‌اندرکار برگزار کرد و مدیریت شهری نیز این رویداد را در تراز بین‌المللی اجرایی خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر بهشت»، با بیان اینکه خطه «توس» بافت فرهنگی و تاریخی غنی است که به‌صورت ناحیه منفصل شهری، به محدوده شهر مشهد افزوده‌شده، اظهار کرد: نظام مدیریت شهری برنامه‌های مختلف و متنوعی نیز برای این محدوده در دوره‌های مختلف در نظر گرفته است.

وی افزود: نگاه شورای ششم، توجه به مناطق کم‌برخوردار، حاشیه شهر و بافت‌های تاریخی شهر است؛ در طرح تفصیلی توس نیز شورای شهر، توجه ویژه‌ای به توسعه سرانه‌های خدماتی و رفاهی مثل فضای سبز و ... دارد که در طرح راهبردی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه ساکنان توس نیز دغدغه‌مند توسعه این زیرساخت‌ها هستند، بیان کرد: با همین دغدغه‌مندی، ساکنان روستای چهار برج زمینی را برای احداث مجموعه ورزشی به شهرداری هبه کرده‌اند؛ امیدواریم در سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، عملیات اجرایی احداث این مجموعه ورزشی را آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموعه ورزشی روستای چهار برج در زمینی به مساحت ۱.۲ هکتار، با دو سالن ورزشی سرپوشیده و مجموعه‌های روباز ورزشی احداث می‌شود و امیدواریم تا پایان دوره شورای ششم بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به ۲۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: بسیار خرسندیم که برای اولین بار در استان، استاندار خراسان رضوی هفته گذشته جلسه شورای عالی پاسداشت مقام فردوسی را با حضور دستگاه‌های مختلف دست‌اندرکار برگزار کرد و برنامه‌های مختلفی در سه سطح پیش‌بینی‌شده است.

طهوریان عسکری اضافه کرد: در سطح نخبگانی، دانشگاه فردوسی و مجموعه‌های مرتبط با حوزه شعر و ادبیات، به‌ویژه شعر و ادبیات حماسی متولی شده‌اند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: نشست‌ها و گفتگو‌های نخبگانی مختلفی پیش‌بینی‌شده که از جمله آن می‌توان به نشستی اشاره کرد که توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی از توجه به بعد بین‌المللی در این رویداد سخن گفت و افزود: از سفرای کشور‌های خارجی، به‌ویژه کشور‌های فارسی‌زبان برای حضور در مراسم تدارک دیده‌شده به این مناسبت، دعوت به‌عمل می‌آید؛ حسب تفاهم‌نامه منعقدشده بین مدیریت شهری مشهد و شهر «ماترا» ایتالیا، سفیر کشور ایتالیا نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

طهوریان‌عسکری از انتشار فراخوان‌هایی برای فضاآرایی‌های شهری خبر داد و گفت: از ۲۵ اردیبهشت‌ماه لغایت سه خردادماه، برنامه‌های فرهنگی شاد و جذابی، همچون جشنواره «ماه امت» در جلوخان آرامگاه فردوسی خواهیم داشت.

وی با اشاره به انتشار فراخوان ویژه هنرمندان برای یادمان میدان «سپهبد» در بولوار شاهنامه، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی موضوع آسفالت و ساماندهی آب‌های سطحی را در برنامه داریم که خوشبختانه بخش زیادی از معابر، به‌ویژه معابر فرعی این پهنه آسفالت شده و عملیات اجرایی بخش دیگری از معابر نیز تا ۲۵ اردیبهشت انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مراسم پیش‌بینی‌شده برای روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه در توس را باشکوهترین مراسم پیش‌بینی‌شده برای این ۱۰ روز دانست و اضافه کرد: در این مراسم، یکی از وزرا دولت نیز حضور خواهد داشت و برنامه‌های متنوعی برای عموم مردم پیش‌بینی‌شده است.

طهوریان‌عسکری در ادامه پاسخگوی پیامک‌های ارسالی شهروندان بود و در پاسخ به یکی از شهروندان برای خطوط اتوبوس‌رانی محدوده توس، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی ساکنان توس، دسترسی به خط یک قطارشهری بود؛ بر همین اساس، خط جدید ۱/۲۰۲ از آرامگاه فردوسی به پایانه آزادی پیش‌بینی شد.

وی در خصوص پیش‌بینی مترو برای بافت تاریخی توس هم افزود: به مشاور حمل‌ونقل شهرداری، پیشنهادشده که مطالعات امکان‌سنجی برای ادامه دادن خط ۳ به این منطقه را دنبال کند و این موضوع فقط در فاز مطالعاتی است.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->