پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

برای اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چه کنیم؟

  • کد خبر: ۱۰۸۳۱۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
  • ۳
برای اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چه کنیم؟
 ۹ دهک درآمدی جامعه مشمول یارانه جدید دولت رئیسی شده‌اند. برخی از مردم در دهک یک تا سه قرار گرفته و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند و برخی دیگر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. اما نحوه اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست و به کجا باید مراجعه کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند.

حالا برخی از مردمی که در یکی از این سه گروه قرار دارند به نحوه دهک‌بندی دولت معترضند. اما برای اعتراض باید چه کرد و به کدام سایت مراجعه کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

مراحل ثبت اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست؟

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

شماره تماس و پیامک اعتراض به یارانه

جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند. این شماره تماس، برای اعتراض به دهک بندی و همچنین آگاهی از این است که افراد در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

علاوه بر این، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به سوالات مردم پاسخ می‌دهد.

جز شماره تماس اعتراض به یارانه، شماره پیامکی هم وجود دارد که افراد با آن می‌توانند دهک درآمدی خود را مشخص کنند. آنگونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند افراد می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را به شماره، ۳۰۰۰۰۰ پیامک کنند. با این کار اطلاعات دهک درآمدی اخانوار مشخص می‌شود.

اگرچه برخی از رسانه‌ها شماره پیامک اعتراض به یارانه را اعلام کرده‌اند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد تاکنون تنها یک سایت و شماره تلفن برای اعتراض به یارانه‌ها اعلام شده و شمارعه پیامک هنوز اعلام نشده است.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
نوراله رحمنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
ما خانه نداریم زن وشوهر ۶۰ سال داریم پس انداز تمام زندگیمان دو تا ماشین است خودم وهمسرم تازه ماشین من سمند مدل ۸۶ از کار افتاده است در دهک ۱۰ قرار گرفته ایم چرا
علی تنهائی وش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
من جانبازی هستم نمی توانم زندگیم را اداره کنم تقاضای دریافت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هستم
مسعود یداللهی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
ای کاش معلولیت وقطع عضو واز کارافتادگی مارا هم ببینند آقایان هنگام دهک بندی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->