پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها
در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد تعلیق شده در گذشته دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد.

سپهری | شهرآرانیوز؛ بحث ایمنی خودروها، یکی از پرواکنش‌ترین موضوع‌هایی بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به بهانه‌های مختلف مطرح شد. موضوعی که شاید آغاز تلخ و جدی آن به ماجرای تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی در محور بهبهان-رامهرمز برگردد و باز نشدن ایربگ‌هایی که صدای شکایت مردم و مسئولان را بلند کرد و به یکی از موضوع‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

بعد از همین اتفاق بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، از ارابه‌های مرگی گفت که در کشور تولید می‌شود و استاندارد‌هایی که وجود ندارد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» مضاف بر این، تصاویری که به کرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خودرو یا خودرو‌های متلاشی شده‌ای را نشان می‌دهد که پس از بروز تصادف تقریبا چیزی از جسم آن‌ها باقی نمانده، بعلاوه آمار مصدومان و فوتی‌هایی که در حوادث جاده‌ای منتشر می‌شود، همه از عواملی هستند که محل گله و شکایت دائمی مردم از خودرو‌ها و صنعت خودروسازی ما هستند.

براساس آمار اولیه جمع آوری شده از سوی واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در دیگر مسیر‌ها جان باخته اند.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادف نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادف در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی روبه رو بوده است.

حالا درست در همین روز‌هایی که بحث ایمنی خودرو‌ها همچنان داغ است، خبر تازه‌ای منتشر شده است که هرچند اصل قضیه را پابرجا باقی می‌گذارد؛ اما می‌تواند سرآغازی باشد برای ورود جدی‌تر به بحث ایمنی خودرو‌های داخلی. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت از این گفته است که تعلیق ۹ استاندارد مهم خودرو در دولت قبل که ایمنی عملکرد‌ها را افزایش می‌داد، لغو شده است.

دی ۹۸ بود که ۹ استاندارد مربوط به خودرو‌های داخلی به دلیل تحریم و کمبود نقدینگی به حالت تعلیق درآمدند. این ۹ مورد عبارت اند از؛ نشان دهنده تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمز گیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استاندارد‌های حفاظت از عابر پیاده و استاندارد استحکام کابین خودرو‌های تجاری.

حالا در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد مذکور دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد؛ البته برخی مسئولان همچون دبیر انجمن خودروسازان کشور، رفع تعلیق‌ها را مشروط خوانده و اجرایی شدن آن را حاصل همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌دانند. با این حال طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازندگان محصولات جدید مثل تارا، شاهین و دنا، باید فهرست کامل استاندارد‌ها را از ابتدای امسال رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->