پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) جلسه هیأت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد نرخنامه جدید نان حجیم و نیمه حجیم در مشهد اعلام شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر بازار نفت خواهد گذاشت؟ صف متقاضیان مسکن ملی به حدود یک میلیون نفر رسیده است آغاز نظارت و شناسایی واحد‌هایی که در فضای باز از گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند | قطع گاز واحدهای صنفی متخلف قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آریزو ۸ دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان موج جدید ترس سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس به راه افتاد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آبان ۱۴۰۳) عرضه سکه ۱۴۰۳ و تخلیه حباب سکه‌های ۸۶ کدام خودرو‌های داخلی را با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خرید؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) لزوم توسعه بخش کشاورزی برای افزایش درآمد‌های غیرنفتی شرایط بازنشستگی کارکنان قرارداد کار معین اعلام شد + جزئیات بررسی قیمت امروز طلا و سکه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) قیمت امروز ارز در مرکز مبادله چند؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) کارگران صاحب خانه می‌شوند دلار عقب‌نشینی کرد | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ آبان ۱۴۰۳) وضعیت وخیم کارگران معادن | لزوم تغییر ساختار سنتی معادن کشور به مکانیزه قیمت آیفون ۱۶ در ایران مشخص شد + جدول قیمت جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اعلام شد رشد دوبرابری قیمت کره و کمبود آن در بازار + علت ویدئو | ارز ۴۲۰۰ به برخی اقلام هنوز اختصاص دارد ۴درصد حق بیمه سختی کار برعهده کیست؟ پیمانکار یا کارفرمای اصلی؟ جزئیات قیمت جدید بلیت هواپیما با افزایش ۱۱ برابری نرخ بنزین اعلام شد رفع مشکل «عدم احراز» برای متقاضیان خودرو چگونه است؟ هشدار دادگستری خراسان رضوی نسبت به تبعات خرید و فروش ملک با طلا و ارز افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | نارنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان آخرین وضعیت «طرح ساماندهی کارکنان دولت» (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | چرا طرح ساماندهی بلاتکلیف مانده است؟
سرخط خبرها

الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۳۶۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
الزام رعایت ۹ استاندارد تعلیق شده در دولت قبل برای خودرو‌ها
در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد تعلیق شده در گذشته دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد.

سپهری | شهرآرانیوز؛ بحث ایمنی خودروها، یکی از پرواکنش‌ترین موضوع‌هایی بود که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها به بهانه‌های مختلف مطرح شد. موضوعی که شاید آغاز تلخ و جدی آن به ماجرای تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی در محور بهبهان-رامهرمز برگردد و باز نشدن ایربگ‌هایی که صدای شکایت مردم و مسئولان را بلند کرد و به یکی از موضوع‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد.

بعد از همین اتفاق بود که سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور، از ارابه‌های مرگی گفت که در کشور تولید می‌شود و استاندارد‌هایی که وجود ندارد: «در همین حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» مضاف بر این، تصاویری که به کرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و خودرو یا خودرو‌های متلاشی شده‌ای را نشان می‌دهد که پس از بروز تصادف تقریبا چیزی از جسم آن‌ها باقی نمانده، بعلاوه آمار مصدومان و فوتی‌هایی که در حوادث جاده‌ای منتشر می‌شود، همه از عواملی هستند که محل گله و شکایت دائمی مردم از خودرو‌ها و صنعت خودروسازی ما هستند.

براساس آمار اولیه جمع آوری شده از سوی واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ یعنی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۱، یک هزار و ۱۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در محور‌های برون شهری، ۲۳۱ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۶۰ نفر در مسیر‌های روستایی و مابقی در دیگر مسیر‌ها جان باخته اند.

همچنین مقایسه آمار اولیه تلفات تصادف نوروز امسال با آمار اولیه سال گذشته بر اساس میانگین روزانه نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادف در نوروز امسال با رشد ۱۱.۹ درصدی روبه رو بوده است.

حالا درست در همین روز‌هایی که بحث ایمنی خودرو‌ها همچنان داغ است، خبر تازه‌ای منتشر شده است که هرچند اصل قضیه را پابرجا باقی می‌گذارد؛ اما می‌تواند سرآغازی باشد برای ورود جدی‌تر به بحث ایمنی خودرو‌های داخلی. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری تسنیم داشت از این گفته است که تعلیق ۹ استاندارد مهم خودرو در دولت قبل که ایمنی عملکرد‌ها را افزایش می‌داد، لغو شده است.

دی ۹۸ بود که ۹ استاندارد مربوط به خودرو‌های داخلی به دلیل تحریم و کمبود نقدینگی به حالت تعلیق درآمدند. این ۹ مورد عبارت اند از؛ نشان دهنده تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمز گیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استاندارد‌های حفاظت از عابر پیاده و استاندارد استحکام کابین خودرو‌های تجاری.

حالا در دولت جدید قرار است ۹ استاندارد مذکور دوباره به فرایند تولید خودرو‌ها باز گردد؛ البته برخی مسئولان همچون دبیر انجمن خودروسازان کشور، رفع تعلیق‌ها را مشروط خوانده و اجرایی شدن آن را حاصل همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان می‌دانند. با این حال طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازندگان محصولات جدید مثل تارا، شاهین و دنا، باید فهرست کامل استاندارد‌ها را از ابتدای امسال رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->