تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

نقش‌آفرینی سعید صادقی در سریال سلمان فارسی

  • کد خبر: ۱۰۸۴۳
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
نقش‌آفرینی سعید صادقی در سریال سلمان فارسی
بازیگر تئاتر مشهد با داوود میرباقری همکاری می‌کند
نگار راد| فیلم‌برداری سریال «سلمان فارسی» به‌کارگردانی داوود میرباقری بعد از گذراندن مراحل پیش‌تولید طولانی از ۲۵آذر در کرمان آغاز می‌شود؛ سریالی که به‌گفته پیمان جعفری، مدیر تولید آن، نگارش و تحقیقاتش را داوود میرباقری حدود ۲۰سال دنبال کرده است و فیلم‌برداری آن نیز شش سال زمان خواهد برد. این پروژه عظیم ملی‌مذهبی‌ایرانی قرار است سه بخش زندگی سلمان فارسی و اتفاقات تاریخی در ایران، روم و حجاز را به تصویر بکشد.
همچنین در هفته‌های اخیر علیرضا شجاع‌نوری به‌عنوان بازیگر نقش سلمان و فرهاد اصلانی به‌عنوان یکی دیگر از بازیگران اصلی این سریال معرفی شده‌اند. به‌تازگی خبر پیوستن یک بازیگر تئاتر مشهد نیز به این پروژه منتشر شده است. سعید صادقی، هنرمند مشهدی که پیش‌تر در سریال «شهرزاد» به‌کارگردانی حسن فتحی نقش بازی کرده بود، این‌بار قرار است جلوی دوربین داوود میرباقری برود.

همکاری سه‌ماهه با «سلمان فارسی»
این بازیگر در گفتگو با شهرآرا، ضمن اشاره به امضای قرارداد برای حضور در کار داوود میرباقری گفت: ازآنجایی‌که این سریال قرار است در کشور‌های مختلف و چند شهر ایران فیلم‌برداری شود، روند تولیدش طولانی خواهد بود و پخش آن نیز به چند سال بعد موکول خواهد شد.
صادقی از اواخر دی امسال به مدت دو ماه در قشم، جلوی دوربین سریال «سلمان فارسی» خواهد رفت. سال آینده نیز حدود یک ماه در تهران، مقابل دوربین قرار خواهد گرفت. این بازیگر تئاتر فعلا درباره جزئیات کار و نقشش توضیحات دیگری نداد، اما گفت نقشی که در این سریال بازی می‌کند، حداقل برای خودش تامل‌برانگیز است.

به‌روی صحنه بردن یک نمایش
صادقی درباره دیگر فعالیت‌های خود تا زمان حضور در سریال «سلمان فارسی» نیز توضیح داد: درحال آماده‌سازی نمایش «ویترین» به‌کارگردانی خودم برای اجرا در مشهد هستم.
به‌گفته او، «ویترین» یک ملودرام اجتماعی با رگه‌های کمدی است که احتمالا از اواخر آذر در مکان جدید پردیس تئاتر مستقل واقع در میدان حافظ روی صحنه می‌رود و اجرا‌های آن تا اواسط دی ادامه خواهد داشت. گروه بازیگران نمایش ویترین از زینب مشعل‌دارآستانه، رضا عرفانی و سعید صادقی تشکیل شده است. این نمایش که پیش‌تر با نام «اتاق ۱۲۱۶» در مشهد به روی صحنه رفته بود، امسال برای حضور در جشنواره تئاتر رضوی و این‌بار به‌کارگردانی سعید صادقی، آماده اجراست. به‌گفته صادقی، این کار با تغییرات مهم در کارگردانی و بازیگری و سایر مسائل جزئی و کلی بازتولید شده است.
«ویترین» در این دوره از جشنواره تئاتر رضوی، توانست جوایز مهمی ازجمله جایزه بازیگر اول مرد برای سعید صادقی، بازیگر دوم مرد برای رضا عرفانی، بازیگر اول زن برای زینب مشعل‌دارآستانه، مقام دوم کارگردانی برای سعید صادقی و همچنین مقام دوم نویسندگی برای کیوان صباغ را از آن خود کند.
به‌گفته صادقی، حضور در جشنواره‌های مختلف و کسب ۱۳ جایزه این جشنواره‌ها نشان داده است که نمایش «ویترین»، مخاطب خاص و عام را می‌تواند با خود همراه کند.
این کارگردان با اشاره به حمایت معاونت شهرداری از تبلیغات اجرا‌های عمومی این نمایش، خواستار حمایت بیشتر مسئولان از تئاتر مشهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->