اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟
این تقاطع غیر همسطح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
«چنانچه سازه این پل از نوع بتنی ساخته می‌شد، دست‌کم ۲ ماه محدودیت ترافیکی و انسداد کامل بزرگراه به‌وجود می‌آمد، اما با توجه به وضعیت خاصی که این پروژه داشت، شهرداری با صرف هزینه بیشتر عرشه فلزی را انتخاب کرد که فقط ۴۰ ساعت زمان برد تا نصب شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره نحوه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح شهید ناصری است. به گفته محمود ریحانی، سازه فلزی این پل با تفاوت قیمت ۱۲ میلیاردتومانی نه‌تن‌ها در زمان کمتری نصب شد، بلکه در مقاومت نیز امتیاز بالاتری نسبت به سازه بتنی دارد.
۲۱ خردادماه امسال مدیران‌شهری به بولوار شهید ناصری رفتند تا عملیات اجرایی این پل شروع شود. تابلو روزشمار برای تکمیل فرایند ساخت این پل که عدد ٢۴٠روز را نشان می‌داد، همان زمان روشن و قرار شد یک تقاطع غیرهم‌سطح، بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز وصل کند. این کار باعث می‌شود افرادی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری به بولوار نماز بروند، به جای اینکه از میدان جمهوری عبور کنند و برای استفاده از دوربرگردان، به حجم ترافیک این منطقه اضافه کنند، از تقاطع چپ‌گرد شهید ناصری تغییر مسیر دهند.
ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات پروژه اظهار کرد: طول عرشه ۲۶۰ متر و دارای ۶ دهنه است. ۲ ردیف صندوقه فلزی که وزنی ۱۳۰۰ تنی دارند نیز در این پروژه به کار رفته است. این تجهیزات در کارخانه تولید شده و کمترین زمان ممکن برای نصب آن صرف شده است.
او با بیان اینکه دهانه‌های این پل در عرض ۴۰ ساعت در بزرگراه کلانتری نصب شده است، افزود: این موضوع در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با این حال پیش‌بینی مشاور برای نصب دهانه‌ها دست‌کم ۶ روز کاری بود.
ریحانی اضافه کرد: با همکاری و همت دست‌اندرکاران ازجمله سازمان ترافیک و پلیس راهور، موفق شدیم با حداقل زمان ممکن و کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عرشه‌های فلزی را روی باند‌های اصلی نصب کنیم. در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->