سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی تصویب نشد، چرا؟ (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۸۵۲۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
  • ۱۹
افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی تصویب نشد، چرا؟ (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشستِ چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشتِ هیات دولت، بازهم افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به تصویب نرسید؛ بازنشستگان حقوق اردیبهشت خود را بدون افزایش دریافت کرده‌اند و همچنان در انتظار تصویب افزایش مستمری‌ها هستند؛ بیش از دو هفته است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها را برای تصویب نهایی به هیات دولت فرستاده، اما مشخص نیست چرا در تصویب و ابلاغ تاخیر می‌شود؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: متاسفانه بازهم افزایش مستمری بازنشستگان مصوب نشد و تکلیف را مشخص نکردند؛ حتی دلایلی را که منجر به‌عدم تصمیم گیری شده، اعلام نمی‌کنند تا جامعه کارگری بتواند با مذاکره مشکل را حل کند؛ در واقع بازنشستگان را در خوف و رجاء نگه داشته‌اند و این شیوه، برخورد مناسبی با جامعه ۱۲ یا ۱۳ میلیون نفریِ خانواده‌ی بازنشستگان کارگری کشور نیست.

او اضافه می‌کند: به نظر می‌رسد این نحوه برخورد، فقط فرصت خریدن برای اتخاذ یک تصمیم ناعادلانه است که در طول دوران‌های گذشته سابقه نداشته است؛ ما به این برخورد معترض هستیم؛ دولت نباید باعدم تصویب مصوبه‌ی شورایعالی کار برای بازنشستگان، بستر نارضایتی را فراهم کند؛ براساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ابتدا توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تصویب هیئت مدیره این سازمان می‌رسد. سپس این مصوبه در مرحله بعد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده می‌شود تا جهت بررسی و تصویب، در جلسه هیئت دولت مطرح نماید. به عبارتی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش مستمری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار را تصویب کرده، سازوکار‌های اجرای آن دیده شده و منابع نیز برای آن فراهم شده است؛ دولت صرفاً تایید کننده‌ی نهایی این مصوبه است. برای اینکه بداند سهم خود را که در بودجه مصوب شده، برای پیشبرد مصوبه پرداخت کند؛ دولت نباید در امضای مصوبه‌ی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تعلل کند و جامعه بازنشستگان را دچار نگرانی و سردرگمی سازد.

صادقی با بیان اینکه «از یکسو افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب نمی‌کنند و از سوی دیگر، آزادسازی قیمت‌ها صورت می‌گیرد» اضافه می‌کند: این برخورد دوگانه به ضرر کارگران و بازنشستگان است و نشان می‌دهد تفکر علمی و حساب شده پشت تصمیم گیری‌های اقتصادی نیست؛ دولت نباید اقتصاد و معیشت را دنده خلاص به حال خود رها کند؛ اکنون مساله معیشت به حال خود رها شده و تورم ترمز بریده و هیچ کس جلودارش نیست. تصمیمات دولت باید به گونه‌ای باشد که اوضاع را به سمت بهبود پیش ببرد نه اینکه باعدم تصویب افزایش مستمری ها، این ترمزبریدگی و رهاشدگی تشدید شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه باید بگذارند حقوق بازنشستگان براساس قانون افزایش یابد؛ می‌گوید: اگر به سرعت افزایش مستمری بازنشستگان تصویب و برای اجرا به سازمان ابلاغ نشود، اواخر هفته آینده فکری به حال رساندن صدایمان به گوش دولتمردانِ مخالفِ حق طلبی بازنشستگان تأمین اجتماعی، می‌کنیم و از مسیر‌های مختلف قانونی احقاق حق را دنبال خواهیم کرد؛ شاید یکی از این مسیرها، حضور در تجمعی عظیم باشد. ما در مقابل اجحاف نسبت به بازنشستگان ساکت نمی‌نشینیم.

صادقی ادامه می‌دهد: کارگران نه نقشی در آزادسازی ارز و حذف ارز ترجیحی داشته‌اند نه مسبب تخریب اقتصاد بوده‌اند؛ همواره در جبهه نظام ایستاده‌اند و برای سازندگی و پیشرفت کشور از جان مایه گذاشته‌اند؛ حالا عادلانه نیست که با این بی‌توجهی‌ها تنبیه شوند؛ ما به دولتمردان توصیه می‌کنیم با تصویب افزایش مستمری بازنشستگان، اجازه ندهند بین این گروه از زحمتکشان کشور و دولتمردان شکاف و فاصله بیفتد؛ بازنشستگان از منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی حقوق می‌گیرند و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند؛ دولت برای انجام تعهدات ۴۰ساله خود، فقط ۹۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه در نظر گرفته و آن را به صورت سهام شرکت‌های اغلب ورشکسته به سازمان می‌پردازد؛ ما این رفتار را به اجبار پذیرفته‌ایم و در مقابل توقع داریم تصمیم گیری‌ها به نفع ثروتمندان و اغنیا نباشد؛ دولت در کنار بازنشستگان و محرومان بایستد.

او می‌افزاید: تخم مرغ یک شبه از ۴۱ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان می‌رسد، اما افزایش حقوق بازنشستگان متوقف می‌شود درحالیکه این افزایش هیچ باری روی خزانه نیست؛ بازنشستگان به این شیوه برخورد معترضند و انتقاد جدی دارند؛ توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

تعلل دولت برای تصویبِ افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست

همچنین عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد گفت: در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه‌ی افزایش حقوق را تصویب نکرده است.

حسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) در انتقاد از عدم تائید نهاییِ مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران گفت: بیش از این تعلل هیأت دولت را نمی‌پذیریم. حدود دو هفته است که سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران را امضا کرده، اما هیأت دولت به قدری در تصویب آن تعلل کرد که مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت خود را نیز بدون افزایش دریافت کردند.

وی یادآورشد: طبق ماده ۴۱ قانون کار؛ حقوق کارگران باید مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت افزایش پیدا کند و طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق مستمری‌بگیران باید مطابق با مصوبه‌ی شورایعالی کار افزایش پیدا کند. هر سال هیات امنا تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان را به اندازه‌ی مصوبه‌ی شورایعالی کار تعیین می‌کند و این مصوبه جهت تایید نهایی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیأت دولت ارجاع می‌گردد.

موسیوند افزود: امسال در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه‌ی افزایش حقوق را تصویب نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: هیات دولت و دست اندرکاران بدانند بیش از این تعلل در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان به صلاح نیست. این افزایش ضرر و زیانی برای دولت ندارد و منابع آن توسط تامین اجتماعی که در واقع متعلق به شرکای اجتماعی است، تامین می‌شود.

عضو هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی خرم آباد گفت: امروزه با توجه به تورم افسارگسیخته کشور و گرانی لحظه به لحظه، مایحتاج و ارزاق عمومی مردم، بازنشستگان و به ویژه حداقل‌بگیران به سختی تامین می‌شود. در چنین شرایطی عجیب است که دولت برای افزایشِ حقوق بازنشستگان این اندازه تعلل می‌کند.

وی تاکید کرد: بازنشستگان بی‌صبرانه منتظر تایید مصوبه خود در جلسه هیات دولت هستند.

موسیوند تصریح کرد: همین الان و در صورت تصویب افزایش ۵۷درصدیِ حقوق حداقل‌بگیران و افزایش ۳۷درصدیِ حقوق متوسط بگیران، باز هم با وضعیت حقوقی مطلوب فاصله داریم. امیدواریم در جلسه روز یکشنبه‌ی هیأت دولت، مصوبه‌ی افزایش حقوقِ مستمری‌بگیران نهایی شود و خانواده بزرگ ۱۲میلیونی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از این نگرانی درآیند.

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
جناب آقای صادق عزیز توجه شمارابه جمله ای ازکتاب ژان کریستف اثررومن رولان نویسنده فرانسوی جلب میکنم
کسی برای خوشبخت بودن بدنیانیامده مابدنیا آمده ایم که رنج ببریم
بنابراین باتشکرازدولت خدمتگذار که موجب رنج مابازنشستگان میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
باید بعداز دو ماه بگوئیم خفه شوید ای دروغگویان ودغل بازان نمایندگان پوشالی بیکفایتان برهمه بازنشستگان معلوم شده وآنهائیکه شماراتمجید میکردندازخودتان بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
فقط ی چیز راجع به این مسئولین باید گفت، بویی از آدمیت نبردین حیف اسم انسان که شما یدک میکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
این هم ماتفاوت واریز نمیکنن ملت همه رسمن سرکارگذاشتن
مهرانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
اگر مصوبه ای بود که مربوط به حوزه انتخابیه وافزایش رانت برخی ودر جهت اهداف گروهی دیگر بود در عرض یک روز به تصویب میرسید....
قشر زحمت کش تامین اجتماعی مانند یک فرزند با والدین بی محبت وبی خیال است.
بی انصاف ها این عزیزان ۳۵سال حق بیمه پرداختند از جیب خودتان که نمی خواهید بپردازید
کاش یک مرجع بالاتر و دلسوزی بود که بر کار اینان نظارت میکرد
این هم از دولت حامی مستضعفان!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
وزارت مسکن یا سازمانهای مربوطه اطلاعات ملکی مردم رو ارائه نکرده افراد با ملکهای چند میلیاردی آپارتمانهای چند واحدی درآمد های بسیار بسیار بالا مشمول یارانه شدند اما بازنشسته های بدبخت دوریال سه ریال حقوق باسن بالا کل مستمری شون در اختیار گذاشته شده ویارانه بازنشسته بدبخت حذف شده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
چه دلیلی برای تصویب نشدن دارید؟
بخدا کمی به فکر بازنشسته ها باشید
این افزایش حقوق از بیت المال و بودجه کشور تامین نمی شود که سنگ اندازی می کنید
این بندگان خدا ۳۰سال حق بیمه پرداخت کردند که امروز در رفاه باشند
اصلا چرا باید در باره سازمانی که نه وابسته به پول خزانه است ونه وابسته به سیاست اقتصادی شما دولت مشکل آفرین نظر بدهد؟با کدام دلیل به خودتان حق می دهید که هروقت جایی کم آوردید از صندوق سازمان تامین کنید؟
چرا دولت بدهی چند هزار میلیاردی را به تامین اجتماعی نمی پردازد تا مسولین سازمان برای اضافه حقوق وهمسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی دستشان بازباشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
بابامیگن دود از کنده بلند میشه بترسید از ما بازنشستگان و مستمری بگیران نکنه دادمون در بیارین که دیگه هیجوره راهی برای ساکت کردنمون نخواهید داشت ما۱۳میلیون نفر وبل خانواده و فامیل جمعا بیشتراز نیمه جمعیت ایرانو تشکیل دادیم از ما باید بترسید ما ترسی از شما نداریم حقمون مطالبه میکنیم و اگر حقمون بالا بکشین باباتون میاریم جلوی چشاتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
اگر تصویب نشود دولت به کل از چشم مان خواهد افتاد و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت ...چون افزایش 57 درصدی حق ماست حق ماست و حق ماست طبق قانون
حبیب الله مرادمند
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
نگران تصویب نباشید .مصلحت در اینه که در اوایل خرداد ماه تصویب بشه.تجزیه وتحلیل اگر در این عملکردهای دولتهای قبلی کنید متوجه خواهید شد .توکل به خلق کن که سلطان محمود کیه.
ناشناس
United States of America
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
می‌ریزیم بیرون ااگه اضافه نکنند
یارانه که بما نعلق نگرفت حقوق که حق ماست بابتش کلی بیمه پرداخت کردیم! به ۷۲ میلیون نفر یارانه دادید به آدمهای پولدار هم دادید! حقوق حق خودمون رو نمیدید!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
ازکدام دولت حرف میزنید، همین آقا با ظاهر فریبی وقتی به رای ما نیاز داشت سنگ دفاع از حق وحقوق بازنشستگان را به سینه میزد و الان یادش رفته که چه قول هایی داده.
غلامرضاخانی
Finland
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
رئیسی کلا ازچشم ملت افتاده این هم روش بایه گل بهار نمیشه/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
بازنشستگان چیزی برای از دست دادن ندارند پس با بازنشستگان بازی نکنید که عواقب بدی خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
باسلام ازمسءولین بازنشستگان تامیناجتماعی میخاهم اگردولت باصطلاح مستضعف حقوق مونو تصویب نکرد فراخان اعلان کنیدماعمری برامون نمونده چه خوبست درراه حقمون کشته شویم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
من قرار بود یکی رو بعنوان ضامن برای وام ازدواجم معرفی کنم.میگفتن باید حقوقش ۶ تومن باشه.چقد منتظر موندم افزایش ها اعمال بشه.امروز پیامک اومد همون ۳وپونصد بود

من ماندم و وام ازدواج و بی خانمانی
خداوند لعنتتان کند...
انسیه کحالی
Netherlands
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
اقا قیمتو ازاد میکنید حقوق ما همان حقوق پارساله که خودتون میتونید با ۳تومن زندگی کنید تورو خدا انصاف داشته باشید ماکه همه جوره شمارا پشتیبانی میکمیم دعا میکنیم پیروز بشید وای بفکر فقیر بیچاره ها هم باشید
ذناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
0
وای بحال تنان دولت مردان راندخاروبه ملت ظلم میکنید دست خدا بزنه پس گردنتان سرتان ازبدن جدابشه بترسین ازخشم خدا بترسین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
با۳۰سال،سابقه بیمه عدالت کجا رفت این حقوق بازنشسته با۵ میلیون ۵۸۰هزارتومان نیست ایا شما بااین حقوق میتوانید زندگی کنید شرف ومردانگی کو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->