خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تغییرات کتب درسی از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۹۰۹۷
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تغییرات کتب درسی از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: تغییرات کتب درسی دانش‌آموزان در سه قالب محتوا، برنامه درسی و بسته‌های آموزشی از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ستاری فرد درباره تغییرات در کتاب‌های درسی دانش آموزان افزود: کتب درسی دانش آموزان برای مهرماه سال ۱۴۰۱ آماده شده است و تغییرات در کتاب‌ها برای سال تحصیلی بعدی یعنی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهر ماه ۱۴۰۱ بسته‌های آموزشی چند رسانه‌ای با عنوان برنامه‌های مکمل درسی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، اظهارداشت: همچنین محتوای کتاب‌های درسی، بسته‌های آموزشی چندرسانه‌ای و هم برنامه درسی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش آموزان با تغییراتی همراه است.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به طور کلی محتوا در سه قالب کتب درسی، برنامه درسی و هم بسته‌های آموزشی چند رسانه‌ای به عنوان مکمل و محتوای رسمی از طریق بستر مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد تا به این واسطه مطالبه و دغدغه مدنظر رهبری را پوشش دهیم.

ستاری فرد با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی متولی کار تغییرات در کتاب‌های درسی است، عنوان کرد: این سازمان کار را در قالب کارگروه‌هایی آغاز کرده و پس از انجام و تصویب تغییرات، نتایج را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: شورای تالیف سازمان پژوهش در هر درس و همه ساحت‌ها با همکاری و استفاده از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان در وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و مطالعات آموزش و پرورش و ظرفیت در اختیار سایر دستگاه‌ها مانند وزارت علوم و وزارت بهداشت و پژوهشکده‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و همه نخبگان عرصه تعلیم و تربیت برای گنجاندن محتوای مناسب در کتاب‌های درسی تلاش می‌کند.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآورشد: تغییرات محتوای کتاب درسی به منظور شکوفایی استعداد دانش آموزان و رفع نیاز‌های امروز و آینده دانش آموزان انجام می‌شود و دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش‌آموزان به ذهن آن‌ها سرازیر می‌شود که باید این موارد شناسایی و از آموزش‌ها حذف شود

رهبر معظم انقلاب ۲۱ اردیبهشت ماه در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت روز معلم وزارت آموزش‌وپرورش را به تفکیک «علم نافع» از «علم غیرنافع» در برنامه درسی دانش‌آموزان توصیه کردند و فرمودند: علم نافع علمی است که استعداد‌های نوجوان و جوان را شکوفا می‌کند و با سرمایه‌سازی برای آینده او، موجب پیشرفت و تعالی کشور می‌شود.

رهبر معظم انقلابدر این زمینه افزودند: بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش‌آموزان به ذهن آن‌ها سرازیر می‌شود که باید این موارد شناسایی و از آموزش‌ها حذف شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اختصاص ساعاتی به آموزش‌های مهارتی به‌جای مطالب غیرنافع گفتند: مسائلی همچون سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری اجتماعی، مطالعه و تحقیق، فعالیت‌های جهادی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و نظم و قانون‌گرایی از جمله مهارت‌هایی است که باید در مدرسه آموزش داده، و از دوران کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->