کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها
استاندار خراسان رضوی در نشست صمیمی با دانشجویان در آستانه ۱۶ آذر:

بروکراسی نحس اداری «سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی» را خسته کرده است

  • کد خبر: ۱۰۹۵۸
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
بروکراسی نحس اداری «سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی» را خسته کرده است
استاندار خراسان رضوی گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم تا شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که امکان گذراندن دوره کارورزی به صورت رایگان برای دانشجویان در حوزه رشته تحصیلی فراهم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی در نشست صمیمی رئیس دفتر رئیس جمهور و استاندار با دانشجویان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: از زمانی که نظام اداری در کشور ایجاد شد، تمرکزگرایی شدت گرفت و این اولین مانع توسعه کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی نحس نظام اداری «سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی» را خسته می‌کند، افزود: کم‌توجهی به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی بخشی دیگر از موانع موجود در کشور است و نیاز بوده تا با تدابیر روحانیت، ائمه جمعه و علمای دین این مهم گسترش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان را عابدین اقتصادی نامیده‌اند، در این راستا قوانین و مقررات مزاحم فراوانی وجود دارد که موانع عدم توسعه یافتگی کشور است.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه ارائه مدل موفق اقتصادی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان، خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای این مدل اقتصادی طبق آمار تا دو هفته گذشته پروژه‌های اقتصادی گوناگونی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز در حوزه‌های مختلف شاخص‌های این شهرستان بهبود پیدا کرد و احیا شد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته خدمات زیادی در حوزه تجهیز زیرساخت‌های کشور انجام داده است، عنوان کرد: در راستای امر توسعه و توانمندسازی، خراسان رضوی را به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در آن اجرا کرده‌ایم.
استاندار خراسان رضوی تبیین کرد: تا به امروز 128 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی با مشارکت ارکان حاکمیت به امضاء رسیده که معادل یک چهارم بودجه کل کشور است، همچنین 142 معین اقتصاد مقاومتی هم به موجب این طرح مسئولیت توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از این نشست صمیمی با اشاره به موضوع «دیپلماسی نرمش قهرمانانه» که مقام معظم رهبری در شهریورماه سال 1392 مبنی بر انعطاف و اقتدار بیان فرمودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از این مهم، به دولت یازدهم این اجازه را دادند تا مذاکرات با 1+5 شروع شود.
وی به آثار برجام در صنعت کشتیرانی ایران پرداخت و افزود: بعد از امضای برجام، تحریم صنعت کشتیرانی ایران به حالت تعلیق درآمد و کشتی سفارش داده شده «14500TEU کره‌ای» که در زمان تحریم‌ها تحویل کشور داده نشده بود، به ایران ارسال شد.
استاندار خراسان رضوی در این راستا به آزاد شدن 150 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران، دایرشدن سوئیفت‌های بانکی، افزایش فروش نفت ایران و انعقاد خرید 80 فروند هواپیما اشاره کرد و یادآورشد: در ماه اکتبر سال 2016 بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، تولید نفت کشورمان از 210 هزار بشکه در روز به 3 میلیون و 920 هزار بشکه در روز رسید.
رزم‌حسینی اضافه کرد: در ادامه یک دیوانه‌ای به نام ترامپ وارد و به یکباره از برجام خارج شد، لذا شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به موجب این اقدام، اروپایی‌ها ما را بازی دادند و با آمریکایی‌ها همراه شدند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص طرح قانون مدیریت مصرف سوخت هم باید گفت، دولت و سران به این نتیجه رسیده بودند تا قیمت بنزین افزایش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این نکته مهم که اعتراض حق مردم است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است، از طرفی امروز در شرایط خاصی قرار داریم و اگر وحدت خود را حفظ نکنیم آینده خوبی نخواهیم داشت؛ بنابراین نیاز است تا از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم و در مسیر توسعه و اشتغالزایی گام برداریم.
رزم‌حسینی با اشاره به اتفاقات بعد از طرح قانون مدیریت مصرف سوخت در کشور، عنوان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان پشتیبانی خوب توام با حوصله‌ای انجام دادند که باعث شد این مسئله در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شود.
وی با بیان اینکه از 40 شبکه مجازی خارجی 20 شبکه بر روی خراسان رضوی و مشهد متمرکز شده بودند تا آشوب به پا کنند، اظهار کرد: از مردم شریف خراسان رضوی و مشهد مقدس به واسطه هوشیاری در قضایای اخیر قدردانی ‌می‌کنم.
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه نیازمند اداره استان به شیوه خردمندانه هستیم، گفت: هیچ کسی و هیچ کشوری در ناامنی موفق نمی‌شود و همه ضرر می‌کنند، لذا نباید به آشوب و ناامنی دامن بزنیم، در این راستا اگر جنگ اقتصادی جای خود را به جنگ نظامی بدهد، جوانان ما لباس رزم می‌پوشند و دوباره به مقابله دشمن خواهند رفت.
وی خطاب به دانشجویان حاضر در این نشست صمیمی این نوید را داد و اعلام کرد: با شورای شهر مشهد رایزنی کرده‌ایم تا تخفیفاتی در حوزه حمل‌و‌نقل و مباحث غیره به دانشجویان تعلق بگیرد، همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم تا شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که امکان گذراندن دوره کارورزی به صورت رایگان برای آن‌ها فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->