ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
سرخط خبرها

امیر ایرانی خبر داد: ساخت رزم‌ناو‌های سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی در نداجا

  • کد خبر: ۱۰۹۷۳۲
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
امیر ایرانی خبر داد: ساخت رزم‌ناو‌های سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی در نداجا
امیر ایرانی از ساخت رزم‌ناو‌های سنگین و ناوگان ۱۱ فروندی خبر داد و گفت: نداجا توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست بررسی ماموریت‌های این نیرو گفت: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است. وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.

فرمانده نداجا ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست.

ایرانی گفت: امروز آموزش‌ها در داخل انجام می‌شود و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود.  نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناو‌های سنگین در دستور کار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: محدوده فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی و دریای سرخ است. ما اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را از تنگه هرمز تا دریای سرخ انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

دریادار ایرانی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادبر، ساخت ناو اطلاعاتی، ناو‌های جنگالی (ویژه جنگ الکترونیک) و سایبری و ارتقاء توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقاء سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های ما برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

به گفته ایرانی نداجا یک نیروی بین المللی است که در آب‌های آزاد حضور دارد، در تعاملات اثر گذار و حافظ امنیت کشور هاستو امید آفرینی را در دستور کار دارد و  الزامات نیروی دریایی راهبردی برای تحقق ماموریت‌ها از منظر فرمانده کل قوا شامل مدیریت و فرماندهی مدیریت امور اعتقادی آموزش، عملیات، خودکفایی، فرهنگ سازی دریایی همکاری و تعامل و آینده نگری و هدف گذاری است.

به گفته امیر ایرانی، الزامات فرهنگی نیروی دریایی شامل حضور منطقه‌ای و جهانی است، زیرا آب‌های آزاد دنیا متعلق به همه و بستری برای انتقال فرهنگ است؛ جالب است بدانید در تمام مدتی که نیروی دریایی در مدیترانه بود هرگز جرات مزاحمت از سوی هیچ کشوری برای ایران وجود نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->