هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)
سرخط خبرها

روز ششم؛ ۶۴ نفر

  • کد خبر: ۱۰۹۸۷
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸
روز ششم؛ ۶۴ نفر
آخرین جزئیات ثبت نام داوطلبان در ستاد انتخابات مشهد
اسکندریان و ظهیری| روز‌های پنجم و ششم ثبت‌نام نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حالی در مشهد به پایان رسید که اصول‌گرایان حضور بیشتری در میان نامزد‌ها داشتند و از حضور اصلاح‌طلبان - غیر از یکی، دو نفر-خبری نبود.
روز پنجشنبه خلوت بود و فقط ۲ چهره شناخته‌شده، یعنی ۲ نماینده کنونی مشهد، در محل ستاد انتخابات در خیابان پاسداران حاضر شدند، اما جمعه برای این ستاد روز شلوغی بود؛ به‌طوری‌که نه‌تن‌ها برخی نمایندگان کنونی مشهد آمدند، بلکه برخی چهره‌ها با هیئت‌های همراه حدود ۱۰ تا ۱۵ نفره در حوزه انتخابیه مشهد حاضر شدند. دیروز آغاز فرایند ثبت‌نام داوطلبان حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم بود که چهره نام‌آشنایی در روز اول مراجعه نکرد. نکته جالب‌تر این بود که ستاد انتخابات استان برخلاف چند روز اخیر به دلیل تعطیل بودن روز جمعه، آماری نه چندان کامل از ثبت‌نام‌کنندگان روز ششم ارائه کرد و بدون اشاره به ریز جزئیات نام‌نویسی‌ها در مشهد و شهرستان‌های خراسان‌رضوی فقط از ثبت‌نام ۱۵۴ نفر در این فرایند خبر داد. شمار ثبت‌نام‌کنندگان حالا به عدد ۶۳۵ نفر رسیده است. با این حال، ستاد انتخابات شهرستان مشهد با ارائه آمار ثبت‌نامی‌های این شهرستان، شمار افراد حاضرشده در فرایند نام‌نویسی‌های روز ششم را ۶۴ نفر اعلام کرد؛ این عدد برای روز پنجشنبه ۶۲ نفر بود.

رفت‌وبرگشت کریمی‌قدوسی
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده کنونی مشهد در مجلس، پنجشنبه به ستاد انتخابات آمد، اما به دلیل همراه نداشتن شناسنامه‌اش، بدون ثبت‌نام به خانه برگشت. او دیروز دوباره به ستاد انتخابات آمد و نام‌نویسی‌اش را کامل کرد. کریمی‌قدوسی با بیان اینکه هیچ‌کس با من از گروه‌های مختلف صحبتی نکرده و رفتار من هم در انتخابات چنین نیست، اضافه کرد: خودم قضاوت خواهم کرد که اگر در لیست فردی باشد که کاری را که من انجام می‌دهم، بهتر انجام دهد، کنار می‌روم. به‌تازگی در جریان انقلابی و ائتلاف اصول‌گرایان با امضای میثاق‌نامه این مسئله را بیان کرده‌ام؛ چراکه هدف پیشرفت و پیشبرد اهداف انقلاب است.
او این را هم گفت که احتمال می‌دهد بیش از ۴۰ تا ۵۰ نفر از مجلس دهم وارد مجلس یازدهم نخواهند شد؛ زیرا پیش از این هم شاهد بودیم که از ۲۹۰ نماینده مجلس نهم، فقط ۷۰ نفر برای حضور در مجلس دهم تأیید صلاحیت شدند.

انتقاد از لیست مجزای حامیان قالیباف
حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، دیگر نماینده فعلی مشهد، نیز در ساعات پایانی ثبت‌نام داوطلبان در روز پنجشنبه به ستاد انتخابات آمد و از ارائه لیست مجزا از سوی حامیان قالیباف انتقاد کرد. به گفته او «ارائه این لیست، نقطه شروع انحراف است. قطعا نه‌فقط اصول‌گرایان، بلکه اصلاح‌طلبان نیز ظرفیت بیشتر از یک لیست ندارند».
او این را هم گفت که هنوز برای یک لیست مشخص جمع‌بندی نکرده‌ایم، اما در جریان اصول‌گرایی جلساتی برگزار شده است و رایزنی‌هایی انجام می‌دهند.
سعید شعرباف‌تبریزی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام رضا (ع) هم از دیگر فعالان اصول‌گرای مشهدی بود که عصر پنجشنبه برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.
حضور مجید حسینی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در حوزه انتخابیه مشهد ازجمله شگفتی‌های این روز‌های ستاد انتخابات این شهر است. او که پیش از این گفته بود که قصد شرکت در انتخابات را ندارد، در حوزه انتخابیه مشهد ثبت‌نام خود را علنی کرد و در این‌باره گفت که، چون در تهران چهره‌های دیگری هستند و دیده می‌شوند، مشهد را برای انتخابات انتخاب کرده است تا بتواند رأی بیاورد. او به گفته خودش برای حضور در هیچ لیستی اقدام نمی‌کند، اما گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که به‌علت ارتباطاتی که پیش از این با قالیباف داشته است، احتمالا در لیست حامیان قالیباف قرار بگیرد.
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیئت‌رئیسه و نماینده کنونی مردم مشهد، نیز دیروز عصر به ستاد انتخابات آمد و درباره حضورش در لیست اصول‌گرا‌ها اظهار کرد: در ۳ دوره‌ای که به مجلس رفته‌ام، منتخب اجماعی اصول‌گرایان بوده‌ام. این دوره نیز اگر بنا باشد در انتخابات شرکت کنم، طبیعتا این انتظار می‌رود که اصول‌گرایان از من حمایت کنند. باید دید بررسی‌های آقایان به کجا می‌رسد. با اینکه در روز دوم ثبت‌نام سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان، در وزارت کشور حاضر شد و از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد، دیروز برای همراهی با مرتضی کامل‌نواب، دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین، به ستاد انتخابات مشهد آمد. احدیان درباره احتمال حضورش از حوزه انتخابیه مشهد گفت: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ائتلاف در مشهد به نتیجه نرسد و جریان نیرو‌های انقلاب به وحدت نرسند و آن زمان لازم باشد لیست مستقل بدهیم، به مشهد می‌آیم. او همچنین این را هم گفت که قالیباف بنای ورود به انتخابات را ندارد، اما فشار بسیار زیادی برای ثبت‌نام او وجود دارد.
مرتضی کامل‌نواب، دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین، هم پس از ثبت‌نام درباره احتمال حضورش در لیست واحد اصول‌گرایی یا لیست نزدیک به قالیباف، اظهارکرد: از طرف جریان نواصول‌گرایی وارد انتخابات نشدم و آن‌ها مسیر خودشان را می‌روند، اما همگی زیر چتر اصول‌گرایی هستیم و در این‌باره هم جلساتی برگزار شده تا اصول‌گرایی یا نواصول‌گرایی به لیست واحدی دست یابند. شرط اصلی وحدت در لیست انتخاباتی این است که جمعی کارآمد وارد مجلس شوند تا به‌ویژه در بحث معیشت مردم و اقتصاد کشور نقش اصلی خود را ایفا کنند، اما اگر بنا باشد جریان وحدت فقط برای پیروزی وارد این عرصه شود و افرادی با کارآمدی کامل در لیست قرار نگیرند، به‌طور قطع جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین این حق را برای خود قائل است که به‌صورت مستقل وارد عرصه انتخابات مجلس شود.

حضور عضو سابق شورا در ستاد انتخابات
غلامحسین صاحبی، عضو چهارمین دوره شورای شهر مشهد، نیز دیروز به ستاد انتخابات آمد و درباره همکاری‌اش با جریان‌های سیاسی اظهار کرد: جریان‌های سیاسی با من وارد گفتگو شده‌اند که اگر صلاح دانستند از من استفاده کنند و طیف جریان انقلابی دنبال این هستند که با هم همکاری کنیم. حمیدرضا کفش‌کنان، معاون سابق اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی، نیز با حضور در ستاد انتخابات قصد شرکت در این تورنمنت را داشت، اما به‌علت نقص مدارک موفق به ثبت‌نام نشد. او درباره حضور در لیست‌های سیاسی این‌طور گفت: ما قطعا از لیستی هستیم که مردم می‌خواهند و آقای قالیباف نیز از مردم هستند. این دوره وحدت اصول‌گرایان حتما اتفاق می‌افتد. محسن شوشتری، مدیرعامل سابق پدیده، نیز کفش‌کنان را همراهی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->