سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود وزارت علوم به ماجرای مسمومیت دانشجویان ۲ دانشگاه

  • کد خبر: ۱۰۹۸۹۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
ورود وزارت علوم به ماجرای مسمومیت دانشجویان ۲ دانشگاه
رئیس سازمان امور دانشجویان، در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره دلایل مسمومیت دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و امام صادق (ع) توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در حاشیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره دلایل مسمومیت دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و امام صادق (ع) توضیح داد و گفت: روز گذشته زمانی که بحث مربوط به دانشگاه فرهنگیان و امام صادق (ع) درخوابگاه‌ها اتفاق افتاد، با دوستان صحبت کردیم.

وی ادامه داد: قرار شد اولین جلسه بررسی موضوع مذکور را روز شنبه برگزار کنیم تا ببینیم آیا این اتفاقات که در دو نقطه و دو روز رخ داده است، ناشی از مسمومیت غذایی بوده و یا اینکه عوامل پشت پرده‌ای وجود دارد که وضعیت دانشگاه‌ها را به سمت تشدید و تشویش بکشاند. واقعیت این است که نمی‌توانم اکنون پاسخ بدهم. در حال بررسی هستیم تا به یک جمع بندی برسیم تا مشخص شود که سهم هر کدام عوامل چقدر است. بعد از بررسی به خوبی می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که دلایلی که وزارت بهداشت در خصوص این موضوع اعلام کرده است چیست؟ گفت: وزارت بهداشت دو عامل را مطرح کرده است یک اینکه ممکن است ناشی از یک ویروس باشد و اگر چنانچه ویروس باشد، باید بررسی شود که واقعاً ویروسی است و یا اینکه ناشی از مسمومیت غذایی است.

داداش پور تصریح کرد: مهم این است که آن را بررسی می‌کنیم و اگر به جمع بندی روشنی رسیدیم حتماً آن را مطرح می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که دانشگاه امام صادق (ع) امروز بیانیه داده است علت مسمومیت بیماری مسری گوارشی است، اگر این طور باشد از غذا و یا محیط خوابگاه است، ادامه داد: بالاخره می‌خواهیم بگوییم این موضوع تک عاملی نیست. خود ما هنوز به جمع‌بندی در این خصوص نرسیده‌ایم. همانطور که می‌دانید در دو روز رخ داده است. قاعده این است که بررسی اولیه صورت گیرد و روز شنبه اولین جلسه در این خصوص برگزار می‌شود. جمع بندی می‌کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم هر یک از عوامل چقدر سهم دارد. در این حالت می‌توانیم سخت گیری‌های معمول را در حوزه سلامت جسمی تعریف کرده و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ کنیم تا دانشگاه‌ها، مراقبت بیشتری کنند.

وی درباره وضعیت درمان این دانشجویان نیز گفت: دیروز که بررسی کردم دانشگاه فرهنگیان به دو بیمارستان و امروز دانشگاه امام صادق به ۴ با ۵ بیمارستان منتقل شده‌اند. رئیس دانشگاه فرهنگیان در صحنه حضور داشته و به بررسی بیشتر مسئله پرداخته است.

داداش پور در خصوص نظارت بر بهداشت تغذیه دانشگاه‌ها اظهار داشت: ما در دفتر مشاوره و سلامت، بحث مراکز بهداشتی، و مراکز مشاوره و سلامت را پیگیری می‌کنیم، طبیعی است مراکز بهداشتی ما در حوزه تغذیه کاملاً مراقبت می‌کنند و دیدگاه‌های سلامت محور را پیاده کرده و قواعد و ضوابط سختی دارند و سعی می‌کنند ضوابط را اعمال کنند، ولی اینکه ببینیم که آیا این ناشی از مسمومیت غذایی است و دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، فقط مسمومیت غذایی نیست و ممکن است عامل دیگری هم به آن کمک کرده باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بدبینانه نمی‌خواهم به موضوع نگاه کنم. باید به یک جمع بندی برسیم و سپس نتیجه را اعلام کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا غذا به صورت متمرکز به دانشگاه‌ها توزیع می‌شود، گفت: خیر؛ هر دانشگاهی خود این کار را انجام می‌دهد. ممکن است یک سری از دانشگاه‌ها مثل فنی و حرفه و علمی و کاربردی به خاطر مدیریت هزینه‌ها اقلام اولیه را تهیه کرده و به دانشگاه‌های خود توزیع کرده باشند. اما معمولاً هر دانشگاه پخت خود را داشته و طبق ضوابط مراکز بهداشتی خود عمل می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->