سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

از قرارداد ۲۰ هزار میلیاردی تاحمایت از دفاتر تسهیلگری

  • کد خبر: ۱۱۰۰۹
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
از قرارداد ۲۰ هزار میلیاردی تاحمایت از دفاتر تسهیلگری
مهم‌ترین اتفاقات سومین روز نمایشگاه «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری»
سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری، علاوه‌بر حضور سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با امضای یک تفاهم‌نامه ۲۰هزار میلیارد ریالی نیز همراه بود.
روز پنجشنبه سیدمحمد پژمان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه از حمایت کامل خود برای راه‌اندازی سازمان بازآفرینی و تشکیل دفاتر تسهیلگری در شهر مشهد ازسوی شهرداری خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحمد پژمان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: اکنون مهم‌ترین موضوع در دستورکار دولت‌مردان، رونق‌بخشی به اقتصاد کشور است؛ زیرا فشار دشمن برای به رکود رساندن فعالیت‌های اقتصادی ماست که مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است و ما باید این فضا را به‌هم بزنیم.
وی افزود: بخش مسکن و ساختمان، کمترین وابستگی را به بیرون کشور دارد و رونق‌بخشی و تحرک‌دادن به آن راحت‌تر است، اشتغال زیادی هم در این بخش انجام شده است، پس باید این عرصه را بیش‌از گذشته فعال کنیم و به کمک اقتصاد کشور بیاوریم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بااشاره به اینکه قبلا بخش ساختمان و مسکن یک‌سوم سهم اقتصاد کشور را عهده‌دار بود که می‌توان این سهم را در این شرایط افزایش داد، درباره بافت‌های فرسوده گفت: مخاطرات و کمبود‌های رفاهی که متوجه ساکنان بافت‌های فرسوده است، ایجاب می‌کند که ظرفیت‌ها را برای نوسازی بسیج کنیم. دولت اقدامات ویژه‌ای را در این حوزه ارائه کرده است که با اقدامات مدیریت شهری، تکمیل شده است؛ از تخفیف تا ۱۰۰درصدی در صدور پروانه‌های ساختمانی گرفته تا تسهیلات بانکی ارزان قیمت و انشعابات.
پژمان درباره انتظارات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مدیریت شهری نیز بیان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی انتظار دارد بوروکراسی اداری موجود برای انجام مراحل توافقات وجود نداشته باشد و در مرحله بعد هم، با تغییر مدیریت‌ها، قرارداد‌های آن‌ها محترم شمرده شود و با ناملایمات و ناامنی مواجه نشود.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: در انتها نیز سرمایه‌گذاران انتظار دارند در تعریف پروژه‌ها و محاسبات مالی آن به دغدغه‌های سرمایه‌گذاران توجه شود.
پژمان در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست محوری ما این است که همه کار‌ها ازجمله بازآفرینی شهری از تکالیف مدیریت شهری است و دولت در این حوزه سیاست‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: از راه‌اندازی سازمان بازآفرینی و تشکیل دفاتر تسهیلگری در مشهد به‌صورت کامل حمایت کردیم و نباید اداره کل راه‌وشهرسازی در این حوزه دخالت کند، اگر هم مغایرتی در اداره کل راه‌وشهرسازی برای این موضوع باشد، متذکر خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: اکنون دولت، سرمایه و سود سرمایه‌گذاران خارجی را که در پروژه‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، تضمین می‌کند.
پژمان گفت: مشهد ظرفیت‌های زیادی برای انجام پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند فرودگاهی، قطار، مترو، حمل‌ونقل عمومی، سکونتگاه‌های غیررسمی و... دارد؛ زیرا اکنون همه نیاز‌های زائران و مجاوران، با پروژه‌های اجرا شده برطرف نشده است و جای کار بسیاری برای ورود سرمایه‌گذاران باقی است.

اهدافی که محقق شد
تفاهم‌نامه اوراق مشارکت بهسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و احداث و تکمیل خطوط ۲ و ۳ قطارشهری مشهد به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال بین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد و شرکت تأمین سرمایه امین امضا شد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد درباره این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت تأمین سرمایه امین امضا شد، درراستای تأمین ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بازسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و همچنین احداث و تکمیل خطوط ۲ و ۳ قطارشهری مشهد است.
اژدر اژدری افزود: این اوراق جزو اوراق مشارکتی است که ۵۰ درصد آن سهم دولت است و سال قبل با پشتکار مدیریت شهری و حمایت نمایندگان مجلس این سهم به شهرداری مشهد اختصاص یافت و امیدواریم این تفاهم‌نامه به تقویت زیرساخت‌های توسعه شهری مشهد کمک کند.
وی افزود: این معاونت اهدافی را که برای اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهری طراحی کرده بود و خوشبختانه محقق کرد و رضایت کافی از این نمایشگاه وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->