نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

نگرانی محمد بنا از تعویق بازی‌های آسیایی کشتی

  • کد خبر: ۱۱۰۱۷۵
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
نگرانی محمد بنا از تعویق بازی‌های آسیایی کشتی
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: وضعیت بدی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی جام بولات تورلیخانوف روز‌های ۱۲‌تا ۱۵‌خرداد در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. آقای خاص کشتی ایران دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا نسبت به آخرین وضعیت تیم ملی کشتی واکنش نشان داد که در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را با هم مرور می‌کنیم.

اوضاع بدی پیش‌روی ماست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز نگرانی از هم‌زمانی بازی‌های آسیایی با پیکار‌های جهانی سال۲۰۲۳ گفت: در آن شرایط اولویت ما قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک است. محمد بنا ادامه داد: تعویق این رویداد با مسابقات جهانی هم‌زمان است. با توجه به کسب سهمیه المپیک در پیکار‌های جهانی سال۲۰۲۳ این هم‌زمانی سخت است و وضعیت بدی را پیش‌روی ما قرار خواهد داد. در آن شرایط اولویت ما مسابقات قهرمانی جهان است؛ به‌طور‌حتم شش نفر برتر در اوزان المپیک را برای کسب سهمیه المپیک راهی جهانی سال۲۰۲۳ خواهیم کرد. وی ادامه داد: در وزن ۹۷‌کیلوگرم با توجه به هم‌زمانی بازی‌های آسیایی و جهانی و البته پیش از تعویق بازی‌های آسیایی قصد داشتیم که از مهدی بالی و محمد‌هادی ساروی در این دو رویداد بهره ببریم؛ اما اکنون حضور بهترین نفر در رقابت‌های جهانی۲۰۲۲ صربستان مدنظر است.

مسابقات جهانی برای ما اولویت دارد

آقای خاص کشتی ایران یادآور شد: با تعویق بازی‌های آسیایی و اینکه احتمال برگزاری این رویداد سال آینده وجود دارد و با توجه به اهمیت پیکار‌های جهانی سال۲۰۲۳ نمی‌دانم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم یا نکنیم، با‌وجود‌این تابع مقررات هستیم. در‌این‌زمینه شورای المپیک آسیا با توجه به تعویق بازی‌ها می‌بایست اتحادیه جهانی کشتی را مجاب کند تا این رویداد را به زمان دیگری بیندازد.

بنا به وضعیت و آسیب‌دیدگی محمد‌علی گرایی در وزن ۷۷‌کیلوگرم اشاره کرد و گفت: در گفت‌و‌گویی با پزشک، اعلام کرد که وضعیت این کشتی‌گیر نگران‌کننده نیست و سه تا چهار هفته آینده به تمرین تیم ملی باز‌خواهد گشت. وی همچنین به تغییر‌وزن سه کشتی‌گیر در تورنمنت قزاقستان اشاره کرد و گفت: در این تورنمنت محمدرضا گرایی، میثم دلیخانی و محمدرضا مختاری در یک وزن بالاتر و علیرضا نجاتی، پژمان پشتام، مهدی فلاح، رامین طاهری و علی شریفی بدون تغییر در وزن خود شرکت می‌کنند.

نماینده مربیان سازنده هستم

محمد بنا همچنین درباره مراسم رونمایی از تصویرش به‌عنوان سرمربی قرن اخیر ورزش در خانه کشتی گفت: از رئیس فدراسیون کشتی در سه سال اخیر که دوباره به تیم ملی برگشته ام، به هر مناسبتی از بچه‌های جامعه کشتی تقدیر می‌کند، تشکر می‌کنم. خودم را نماینده همه مربیانی که در هشتاد سال اخیر برای کشتی زحمت کشیده‌اند، مانند حبیب‌ا... بلور، رحمت‌ا... غفوریان، آقایان ملاقاسمی، ابوالملوکی، مربی خودم محمد پذیرایی و خیلی‌های دیگر که اکنون نامشان را به یاد ندارم، می‌دانم. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: از همه مدیرانی که در این سال‌ها به من فرصت دادند تا به کشتی کمک کنم و همچنین قهرمانانی که در تمام این سال‌ها من را تحمل کردند، تشکر می‌کنم.

دوست نداشتم بازی‌های آسیایی لغو شود

بنا درپایان با اشاره به اینکه لغو بازی‌های آسیایی مطلوب وی نبوده است، تصریح کرد: دوست نداشتم بازی‌های آسیایی لغو شود و می‌خواستم این مسابقات برگزار شود. ظرفیت کشتی فرنگی از نظر تعداد کشتی‌گیر و کمیت کم است؛ اما از نظر کیفیت، کشتی‌گیران خوبی داریم که می‌توانستیم با تشکیل سه تیم خوب در سه مسابقه کشور‌های اسلامی، بازی‌های آسیایی و جهانی صربستان شرکت کنیم. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان تأکید کرد: اگر بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ و هم‌زمان با مسابقات جهانی برگزار شود، به‌دلیل اینکه رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی مسابقات سهمیه المپیک پاریس است، کارمان بسیار سخت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->