زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

ثبت جریمه‌های اشتباهی، بدون وقوع تخلف

  • کد خبر: ۱۱۰۴۳۱
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
ثبت جریمه‌های اشتباهی، بدون وقوع تخلف
جریمه‌های اشتباه خطایی است که در بعضی اوقات ممکن است در دوربین‌های نظارت تصویری اتفاق بیفتد و گاهی به واسطه تغییر عمدی یا غیرعمدی که در پلاک خودرو اتفاق می‌افتد.

آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «تکلیف جریمه‌های اشتباهی که برای خودرو‌های ما صادر می‌شود چیست؟ سه روز قبل در حالی که در یکی از فروشگاه‌ها در خیابان قاضی طباطبایی مشغول خرید بودم پیامک جریمه شدن در طرقبه به دستم رسید، آن هم به دلیل نداشتن معاینه فنی معتبر. حیرت کردم، در حالی که خودرو من مقابل چشمانم در خیابان پارک شده بود. از این گذشته، خودرو مدل ۹۸ که نیازی به معاینه فنی ندارد.

یکی دو هفته قبل هم همین بلا بر سر یکی از همکارانم آمد. در حالی که خودرو او در پارکینگ بود و در حالی که حتی مأمور پارکینگ الیت نیز حاضر به شهادت بود که خودرو همکارم در پارکینگ پارک بوده است، پیامک جریمه در خیابان عبادی به دستش رسید. حسابش را بکنید چند نفر از شهروندان به همین ترتیب و با همین روش جریمه می‌شوند و کسی هم نیست که پاسخگو باشد.» این موضوع، گلایه یکی از شهروندان است که قطعا موارد مشابه آن نیز نباید کم باشد و شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد.

احتمال خطای دوربین‌ها

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی درباره علت جریمه‌های اشتباه برای افراد، به خبرنگار ما می‌گوید: این موضوع خطایی است که در بعضی اوقات ممکن است در دوربین‌های نظارت تصویری اتفاق بیفتد و گاهی به واسطه تغییر عمدی یا غیرعمدی که در پلاک خودرو اتفاق می‌افتد، پیامک تخلف برای شهروندی ارسال می ‎شود که از این تخلف بی خبر بوده است.

سرهنگ علیرضا رحیمی ادامه می‌دهد: وقتی پیامک جریمه برای شهروندی ارسال می‌شود و عنوان «در حال بررسی است» قید شده است، شهروندان برای پرداخت جریمه عجله نکنند و یک هفته تا ۱۰ روز اجازه بدهند که سیستم هوشمند اقدام به حذف آن کند.

در صورتی که پس از این مدت پیامکی حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شهروندان ارسال شد، از طریق دفتر‌های پلیس+۱۰ یا اجرائیات پلیس راهور در انتهای سرافرازان اقدام و اعتراضشان را ثبت کنند. وی درباره راهکار حل این مشکل، این گونه می‌گوید: پلیس وظیفه اش را انجام می‌دهد و در صورتی که با فردی مواجه شود که پلاک خودرو خود را دستکاری کرده است، طبق قانون، خودرو را توقیف و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌شود؛ راهکار این است که افراد تخلف نکنند. برخی اوقات اشتباه یک نفر، فرد دیگری را گرفتار می‌کند و در این ماجرا مسبب یا مقصر نیستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->