زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

نهال‌کاری همگانی برای مشهدی سرسبز

  • کد خبر: ۱۱۰۴۶
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
نهال‌کاری همگانی برای مشهدی سرسبز
طرح «جنگل کاری نهضت سبز» در راستای موافقت نامه‌های بین المللی در ۱۶۰ کشور جهان آغاز شده است و روز پنجشنبه نوبت ایران بود تا با آغاز کاشت ۱۴ میلیون نهال به تعهد خود برای کاهش ۴ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای عمل کند.
نگار هاشمیان|  «کاشت ۹۴۵ هزار اصله نهال در ۳۱۵۰ هکتار در ۲۳ شهر استان خراسان رضوی هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است.» این را معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در این برنامه که هم زمان به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر ایران انجام می‌شد، بیان کرد. به گفته عباسعلی نوبخت، حدود ۳۰ گونه مختلف درختی و درختچه‌ای ازجمله سوزنی برگ، پهن برگ، انجیر، بلوط، رزماری، عناب و سنجد در خراسان رضوی کاشته خواهد شد. وی با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار عرصه در اطراف مشهد ظرفیت جنگل کاری را دارد، گفت: هر هکتار جنگل اکسیژن لازم برای ۱۰ نفر را تولید می‌کند؛ یعنی با کاشت درخت در این محدوده، اکسیژن ۱۹۰ هزار نفر تأمین خواهد شد. نوبخت با قدردانی از شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل منابع طبیعی استان گفت: خاک این منطقه فقیر و به همین دلیل هر کسی که در اینجا نهال بکارد، انسان شریف و بزرگی است. مدیر کمربند سبز مشهد نیز به عنوان تنها میزبان حاضر از مدیریت شهری در این برنامه با بیان اینکه با همکاری منابع طبیعی استان حدود ۸۰۰ هکتار کاشت درخت را در برنامه داریم، گفت: امسال در ۳۵۰ هکتار از کمربند سبز مشهد ۱۵۰ هزار اصله درخت خواهیم کاشت. مرتضی مرجانی با بیان اینکه کمربند سبز مشهد یک طرح عظیم ۲۹ هزار هکتاری است که ۱۹ هزار هکتار آن در اراضی جنوب واقع شده است، گفت: در این محدوده گیاهان کم آب طلب کاشته می‌شود و طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری منعقد کرده ایم، برای کمربند سبز از آب غیرشرب استفاده می‌شود. مدیر کمربند سبز مشهد اضافه کرد: در این محدوده از شبکه جداسازی آب شرب از آب خام استفاده می‌شود و سال آینده نیز آب لازم برای این بخش از پساب تصفیه خانه‌ها تأمین خواهد شد. علیرضا صحرایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، نیز با بیان اینکه موضوع گرمایش زمین و تغییر اقلیم همه کشور‌های جهان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: این اقدام در ۱۶۰ کشور دنیا مشابه ایران انجام شده است و در تلاشیم تا به تعهد بین‌المللی خود در کاهش ۴ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای عمل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->