پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۱۰۵۰۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱
بورس هفته گذشته شاهد خروج سنگین‌ترین نقدینگی از بهمن پارسال تا به امروز بود. سهامداران از بورس خارج خواهند شد؟

به گزارش شهرآرانیوز، دو روزی می‌شود که بورس منفی روند به خود گرفته و برخی از گروه‌های بازار اصلاح می‌شوند.

روند نزولی دو روز اخیر به واسطه عرضه‌های شدید و سنگین در بازار سرمایه پدید ‌آمد. برخی کارشناسان عقیده دارند که این عرضه حقوقی‌ها، نقدینگی و اعتماد حقیقی‌ها از بورس خارج می‌کند. از سوی دیگر برخی از کارشناسان می‌گویند که حقوقی‌های بزرگ‌ بازار حق تصمیم‌گیری دارند و می‌توانند سهام خود را بفروشند. سهامداران خرد نیز با معاملات و نوسان‌گیری می‌توانند سود ببرند.

این روزها با نزدیک شدن به فصل گرما و آغاز خاموشی‌ها انتظار برای کاهش سودآوری گروه‌های شاخص‌سازی مثل فلزات اساسی و معدنی‌ها افزایش پیدا کرده است. این موضوع موجب شده تا فشار فروشندگان سهام همچنان چربش بیشتری بر خریداران حتی حقوقی این سهم‌ها داشته باشد.

در گروه خودرویی‌ها اما تقاضا بر عرضه افزونی داشت ودر این گروه امروز شاهد انتشار این خبر بودیم که محصولات این شرکت قرار است در بورس کالا عرضه شوند.
در این زمینه هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر اینکه قیمت عرضه در بورس کالا با قیمت کارخانه خودروساز یکسان خواهد بود یا خیر، منتشر نشده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: معاملات بورس فردا مثبت دنبال می‌شود. اغلب سهام بازار در حد ضررها بودند و در این هفته واکنش نشان دادند و منفی شدند.

وی توضیح می‌دهد: امروز مدیرعامل ایران خودرو گفت که قرار است تمامی محصولات این کارخانه در بازار سهام به فروش برسد. این موضوع شاید به مرور تحقق پیدا کند و این موضوع می‌تواند روی سودآوری شرکت‌ها تاثیر بگذارد.

رئیسی می‌گوید: احتمالا ایران‌خودرو و سایپا بتوانند با عرضه در بورس قیمت بین کارخانه و بازار آزاد را کاهش دهند و به سودآوری برسند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->