به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

خون تازه به رگ‌های ورزش حاشیه شهر تزریق شد

  • کد خبر: ۱۱۰۵۳۶
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
خون تازه به رگ‌های ورزش حاشیه شهر تزریق شد
سراستعدادیاب‌های حاشیه شهر در جلسه با اعضای کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مدعی شدند که با سیاست‌گذاری‌های شورای ششم، خون تازه‌ای به رگ‌های ورزش حاشیه شهر تزریق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مشترک اعضای کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با سراستعدادیاب‌های حاشیه شهر برگزار شد.

 توجه به سنین پایه، تصویرساز آینده‌ای روشن برای ورزش مشهد و استان

عباس دهقان، از پیشکسوتان فوتبال استان، در این جلسه با بیان اینکه کمیسیون ورزش و جوانان و اداره تربیت‌بدنی شهرداری از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون اقدامات ارزشمندی در حوزه ورزش انجام داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات جام رمضان اشاره کرد، گفت: توجه به سنین پایه و استعدادیابی ورزشی تدبیر بسیار خوبی بوده است، چراکه تاکنون حتی در سطح کشوری نسبت به این رده سنی غفلت شده است و به آن‌ها بی‌توجه بوده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۲۰ سالن ورزشی مشهد در حاشیه شهر ایجاد شده که خوشبختانه با مدیریت مناسب و صحیح در اختیار ساکنان این پهنه‌ها قرار گرفته است. حاشیه شهر استعداد‌های بسیاری دارد که با تکیه بر استعدادیابی و شناسایی آن‌ها می‌توان آینده خوبی را برای ورزش استان و مشهد متصور بود.

حمید بی‌غم، سومین مربی برتر فوتسال دنیا در سال ۲۰۱۷، هم از دغدغه‌مندی خود برای ورزش مشهد و استان سخن گفت و تصریح کرد: اگر امروز افرادی مانند «حسین طیبی» را در سطح فوتسال بین‌المللی داریم و باعث افتخار ورزش مشهد مقدس هستند، ثمره کار جمعی و استعدادیابی در حاشیه شهر است.

وی با تأکید بر لزوم استعدادیابی در حاشیه شهر، گفت: در کنار بحث استعدادیابی باید به فعالیت و اقدامات شخصیت داد تا با برنامه‌ریزی مطلوب به نقطه مطلوب برسیم. امیدواریم بتوان با فکر و ایده جدیدی که شکل گرفته است، به‌عنوان اولین شهر‌ در عرصه استعدادیابی ورود قوی داشته باشیم.

اهمیت‌دادن به ورزش حاشیه شهر سیاست ستودنی کمیسیون ورزش و جوانان است

ثانیان، از پیشکسوتان والیبال استان خراسان، نیز در این جلسه اظهار کرد: هم‌زمان با روی‌کارآمدن شورای ششم و تدبیر کمیسیون ورزش و جوانان و برگزاری مسابقات پیشکسوتان، نوجوانان و جوانان و دستجات، خون تازه‌ای در رگ‌های والیبال مشهد جاری شده است که کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه اهمیت‌دادن به ورزش حاشیه شهر و مناطق محروم، سیاست ستودنی کمیسیون ورزش و جوانان بوده است، گفت: در حوزه ورزش، استعداد‌های بسیار خوبی در حاشیه شهر داریم که نیازمند شناسایی و توجه هستند.

ثانیان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی متولیان ورزش و مسئولان در این حوزه باید به ایجاد علاقه در قبال ورزش در بین نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها معطوف شود. در کنار این سیاست، مشاوره‌های تندرستی و برنامه‌های حرکات اصلاحی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

تیم‌های ورزشی در سنین پایه، به تفکیک مناطق شهری تشکیل شود

جعفری، از پیشکسوتان رشته بسکتبال و مربی این رشته ورزشی، با طرح موضوع ایجاد مدرسه بسکتبال، اظهار کرد: در این مدارس ضمن استعدادیابی، آسیب‌های فیزیکی نوآموزان را هم دنبال می‌کنیم تا در گام‌های بعد به کانون‌های اصلاح حرکتی معرفی شوند.

وی گفت: تیم‌های پایه ورزشی در هر منطقه از شهرداری می‌تواند تشکیل شود و افراد برتر هر تیم به‌عنوان تیم اصلی شهرداری مسابقه بدهند.

جعفری خاطرنشان کرد: بهترین سن برای استعدادیابی و توجه به سنین پایه، بازه ۱۵ تا ۲۰سالگی است که باید حمایت شود. اکنون بازیکنان لیگ‌برتری از مشهد داریم که در تیم‌های سایر شهر‌های کشور مسابقه می‌دهند.

تأکید بر استفاده از ظرفیت بانوان برای استعدادیابی ویژه دختران

اخگر، کارشناس ورزشی در حوزه بانوان، نیز برگزاری چنین نشستی برای شنیدن مسائل و دغدغه‌های حوزه ورزش را اقدامی بی‌نظیر در ادوار مدیریت شهری بیان کرد و گفت: با نگاه کمیسیون ورزش و جوانان، مسابقات پرشور جام رمضان ویژه بانوان ورزشکار مشهدی برگزار شد که استقبال بسیاری خوبی هم شد.

وی افزود: در حوزه استعدادیابی ورزشی بانوان تقاضا داریم که از ظرفیت پیشکسوتان ورزشی و بازیکنان ملی‌پوش بومی استفاده شود. در مشهد مقدس استعداد‌های بسیاری داریم که به‌دلیل نبود تیم‌های ورزشی به شهر‌های دیگر رفته و مهاجرت کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->