کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

نماینده مجلس: افزایش حقوق سربازان باید به طور کامل اجرا شود (۹ خرداد ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۱۰۶۶۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
نماینده مجلس: افزایش حقوق سربازان باید به طور کامل اجرا شود (۹ خرداد ۱۴۰۰)
علی اصغر عنابستانی در گفتگو با اشاره به عدم اعمال افزایش حقوق مصوب مجلس برای همه سربازان اظهار کرد: در مجلس طی مصوبه‌ای افزایش حقوق سربازان را تصویب و منابع مالی آن را نیز تعیین کردیم. وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیرو‌های مسلح باید آن را اجرا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به عدم اعمال افزایش حقوق مصوب مجلس برای همه سربازان اظهار کرد: در مجلس طی مصوبه‌ای افزایش حقوق سربازان را تصویب و منابع مالی آن را نیز تعیین کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قاعدتاً ستاد کل نیرو‌های مسلح موظف به اجرای قانون مجلس است، گفت: وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیرو‌های مسلح باید آن را اجرا کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

عنابستانی در ادامه با بیان اینکه «معتقدم اصولاً نگاه ساختار نظامی کشور به مسأله سربازی باید تغییر کند»، تاکید کرد: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که تا موضوع «سرباز حرفه‌ای» مطرح می‌شود، سریعاً ستادکل نیرو‌های مسلح اظهار مخالفت می‌کند، چون تصور می‌کنند با سربازی حرفه‌ای، کشور از سرباز خالی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش زمینه ذهنی عزیزان فرماندهان و ستاد کل نیرو‌های مسلح به گونه‌ای است که نسبت به سربازی حرفه‌ای حساسیت نشان می‌دهند، درحالی که سربازی می‌تواند با نگاه‌های دیگری نیز انجام شود؛ مثلاً جوان ما می‌تواند فرد دیگری را برای خدمت سربازی جای خود معرفی کند؛ اشکال چیست؟ امروز ۳ میلیون نفر مشمول سربازی غایب داریم که این‌ها گرفتارند و از زندگی خود محرومند؛ می‌توانیم این‌ها را بیاوریم و مبالغی از آن‌ها بگیریم و مشکل‌شان را حل کنیم و با آن مبالغ کلانی که گیر ستاد کل می‌آید می‌تواند با سرمایه گذاری، هزینه‌های سربازی حرفه‌ای را تامین کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در اینکه همه آحاد جامعه را بفرستیم آموزش ببینند حرفی نیست، اما بعد از آن هر کسی که دوست دارد، در تخصص مشخصی کار کند و حقوق بگیرد. طبیعی است که جوان ما بعد از گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه تا زمان پیدا کردن شغل و کسب مهارت ترجیح دهد تا به سربازی برود و هم مهارت بگیرد و هم حقوق بگیرد، اما ممکن است جوانی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، شغل داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->