افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

حفظ حرمت حرم رضوی در ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری

  • کد خبر: ۱۱۱۰۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
حفظ حرمت حرم رضوی در ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری
اظهارات آیت‌ا... علم‌الهدی در نشست صمیمانه با فعالان دانشجویی
«حرم امام رضا (ع) و اطراف آن حرمت دارد و حفظ حرمتش این است که ابتذال در آن انجام نشود.» این را نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی که روز گذشته به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه فردوسی مشهد سری زده بود، در نشست صمیمانه با فعالان دانشجویی این دانشگاه بیان کرد و گفت: درباره سرمایه گذاری گردشگری، ساخت وساز و موضوع ابتذال در مشهد باید حرمت بارگاه منور رضوی حفظ شود.
به گزارش فارس، آیت ا... سیداحمد علم الهدی با تأکید بر اینکه باید ساخت وساز مطابق با قداست حرم مطهر رضوی باشد، اظهار کرد: از ابتدا با ساختمان‌هایی که اطراف حرم ساخته اند، مخالف بودم و هنوز هم مخالفم. حالا نیز از این مخالفت دست برنداشته ام، اما نتیجه‌ای هم نگرفته ام.
به گفته وی، مسئولان شهر و استان باید جلو این موضوع را بگیرند، اما استدلال آن‌ها این است که وسط برنامه ریزی انجام شده نمی‌توانیم جلو آن را بگیریم.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حجت الاسلام رئیسی چه زمانی که تولیت آستان قدس بود و چه حالا، با این ساخت وساز‌ها به شدت مخالف است، افزود: حرف ما با سازمان میراث فرهنگی این است که اینجا جای گردشگری نیست و فرهنگ زیارت با گردشگری فرق می‌کند.

سرمایه گذاری در بستر فرهنگ زیارت باشد
وی با ابراز مخالفت درباره سرمایه گذاری افراد برای ایجاد مراکز تفریحی نابهنجار، گفت: اگر کسی می‌خواهد سرمایه گذاری کند، باید در بستر فرهنگ زیارت این کار را انجام دهد.
آیت ا... علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش در باره برگزاری کنسرت در مشهد گفت: درباره مسئله هویت مشهد و کنسرت، اختلاط مغرضانه انجام گرفت.

موسیقی منحصر به کنسرت نیست
«هیچ مخالفتی با موسیقی نداشتیم که بگوییم موسیقی‌های زیرزمینی چنین و چنان انجام می‌شود. کنسرت موسیقی نیست و موسیقی هم منحصر به کنسرت نیست.» نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این موضوع افزود: یک کنسرت در کشور نشان دهید که بتوانید بگویید مبتذل نبوده است.
آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه در مراسم هفته گذشته موسیقی پخش شد و من نیز در آن جلسه نشستم، گفت: آیا منظور از موسیقی حتما هنر مبتذل است؟ ما در این شهر با ابتذال در هر نوع مخالفیم.
او با بیان اینکه در این شهر آموزشگاه‌های موسیقی وجود دارد که ارشاد نیز به آن ‎ها مجوز داده است، افزود: در موضوع کنسرت مبتذل سودجویی عده‌ای مطرح است که جزو اصحاب موسیقی هستند؛ از این رو جریان را به موسیقی گره زده اند. نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اگر موسیقی زیرزمینی مضر و مفسد است، باید دستگاه‌های مربوط پیگیری کنند؛ همان طور که جلو رستورانی را که غذای فاسد دارد می‌گیرند.
آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه هیچ امکانات اجرایی در این شهر در دست من نیست و مسئولیت اجرایی نیز ندارم، گفت: استان ما نیز مثل همه استان‌ها دستگاه قضایی، امنیتی انتظامی دارد و مسئول امنیت نیز استاندار است؛ وظیفه بنده نیز به عنوان نماینده رهبری، ارشاد و هدایت است.

جمعیت نمازگزاران جمعه تهران به نصف مشهد هم نمی‌رسد
او در ادامه با بیان اینکه نمازجمعه مشهد بزرگ‌ترین نمازجمعه کشور است، گفت: میانگین جمعیت در نمازجمعه مشهد بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر است؛ درحالی که جمعیت نمازگزاران نمازجمعه تهران به نصف مشهد هم نمی‌رسد.
به گزارش مهر، امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش درباره دوچرخه سواری بانوان گفت: طرح دوچرخه سواری بانوان در پارک بانوان را اولین بار بنده مطرح کردم، ولی من با اینکه خانمی در ملأ عام روی دوچرخه بنشیند و محرک مرد‌ها باشد، مخالف هستم؛ چون مخالف موازین شرعی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->