رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر

  • کد خبر: ۱۱۱۱۹۵
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر
تلویزیون رژیم صهیونیستی در یک برنامه ویژه توانمندی پهپادهای ایران را مورد بررسی قرار داد و گفت که خطر پهپادهای ایرانی دست‌ کمی از تهدید هسته‌ای ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شامگاه (جمعه)، در برنامه‌ای ویژه به توانمندی پهپادی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

در این برنامه ویژه که از مقامات امنیتی، نظامی و همچنین کارشناسان نظامی صهیونیست دعوت شده بود، توانمندی پهپادی ایران به زیر ذره بین رفت.

 مجری برنامه در ابتدا خاطر نشان می‌کند در حالی که بسیاری مشغول خطر هسته‌ای ایران هستند، اما تهدید دیگری به نام پرنده‌های بدون‌ سرنشین (پهپاد) وجود دارد که خطر آن کمتر از تهدید هسته‌ای نیست.

مجری در ادامه بیان می‌کند که پرنده‌های بدون سرنشین (پهپاد)، کوچک و ساخت آن‌ها ارزان است و این امکان وجود دارد که چندین فروند از آن‌ها را از فاصله هزاران کیلومتری به سوی اهدافی ارسال کرد؛ اما خساراتی که این پهپادها وارد می‌کنند، می‌تواند برخلاف حجم کوچک آن‌ها، «عظیم» باشد.

در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به برد ۲۰۰۰ کیلومتری پهپادهای «شاهد ۱۳۶»، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که یکی از میهمانان این برنامه است، ایران را «تهدیدی امنیتی برای اسرائیل» می‌خواند.

یکی دیگر از مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که از دیگر میهمانان این برنامه است، اشاره می‌کند که اراضی اشغالی از چند جبهه از جمله نوار غزه امروز در معرض تهدید قرار دارد. 

یک مقام نظامی صهیونیست دیگر می‌گوید: «تهران زمانی شهامت این کار را نداشت و از نظر فناوری نیز از این قدرت برخوردار نبود که پرنده‌ای بدون سرنشین را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر به پرواز درآورد، اما آن‌ها امروز عملا از قدرت انجام این کار برخوردارند.»

مجری برنامه از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سؤال می‌کند که آیا پرنده‌های بدون سرنشین ایران تهدیدی راهبردی برای تل‌آویو محسوب می‌شوند که گانتز در پاسخ می‌گوید: «شکی نیست که پهپادها به طور کلی در جهان و به خصوص در خاورمیانه یک عامل عملیاتی هستند که در سبد دشمنان ما قرار دارند و ما باید با آن‌ها مقابله کنیم. از نظر ژئوپلیتیک و راهبرد امنیتی همواره تهدید ناشی از پهپادهای ایران، یک تهدید مهم علیه اسرائیل بوده است که ابعادی عملیاتی داشته است و ما را مجبور می‌کند از نظر اطلاعاتی، دفاعی، تهاجمی و برای تقابل با آن‌ها آماده باشیم.»

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر
گانتز می‌افزاید: «این تنها موجودیت اسرائیل را تهدید نمی‌کند، بلکه قادر است به صورت اساسی اسرائیل را مورد آزار قرار دهد تا حد برخورد با اهدافی راهبردی که من این را به هیچ عنوان دست کم نمی‌گیرم.»

مجری برنامه در بخش دیگری با اشاره به پرواز مستمر پهپادهای ایرانی به مدت ۱۲ ساعت، بیان می‌کند: «در گذشته، افراد کمی سطح تهدید پرنده‌های بدون سرنشین را درک می‌کردند؛ اما امروز اکثرا اتفا‌ق‌نظر دارند که این یک تهدید با قدرت آسیب‌رسانی بالا است و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.»

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر
رئیس بخش تحقیقات «امان» از دیگر میهمانان این برنامه می‌گوید که پهپاد «یک ابزار کوچک است که به کنترل‌کننده آن عملا اجازه پایش، جمع‌آوری اطلاعات، تصویربرداری و چه‌بسا امکانات جنگی و رزمی مانند حمله موشکی را می‌دهد. این پرنده گاهی نیز به عنوان ابزاری انتحاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

در بخش دیگری از این برنامه به حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به تأسیسات نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی پرداخته شده و این حمله «نادر» و «دقیق» توصیف می‌شود که برای عربستان سعودی «خسارات فراوانی به بار آورد.»

پهپادهای ایران سوژه شبکه ۱۱ صهیونیست‌ها + تصاویر
منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->