کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

خط‌ونشانِ موشکی روسیه برای ۳ عضو ناتو

  • کد خبر: ۱۱۱۳۹۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
خط‌ونشانِ موشکی روسیه برای ۳ عضو ناتو
رئیس سازمان فضایی روسیه در واکنش به اقدام سه کشور عضو ناتو در جلوگیری از پرواز وزیر خارجه روسیه این سه کشور را تهدید موشکی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از آنکه سه کشور بلغارستان، مقدونیه و مونته‌نگرو اجازه استفاده هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه از حریم هوایی این کشور را ندادند، رئیس سازمان فضایی روسیه تهدید‌هایی درباره پرتاب موشک ابرفراصوت «سارمات-۲» ملقب به «شیطان» علیه این کشور‌های عضو ناتو صادر کرد.

«دیمیتری روگوزین» رئیس آژانس فضایی روسیه گفت در حالی که بلغارستان، رومانی و مونته‌نگرو می‌توانند هواپیمای لاوروف را متوقف کنند قادر نخواهند بود موشک ۲۰۸ تنی با سرعت ۱۵۸۸۰ مایل در ساعت سارمات را متوقف کنند.

او در توییتی نوشت: «آیا می‌دانید چه چیزی در مورد سارمات خوب است؟ از ترسو‌های بلغاری، رومانیایی‌های کینه توز و مونته نگرویی که به تاریخ مشترک ما خیانت کردند، مجوز پرواز نمی‌خواهد.»

 رئیس آژانس فضایی روسیه  در ادامه سوئد را نیز تهدید مشابه‌ای کرد.   

گفته می‌شود که سارمات، موشک بالستیک قاره‌پیمای جهان می‌تواند به هدفی  در فاصله ۱۱۲۰۰ مایلی اصابت کند.   به این معنی که می‌تواند به راحتی از روسیه به اهدافی در آمریکا و اروپا حمله کند.

کارشناسان نظامی غربی گفته‌اند که سارمات قادر است ۱۰ کلاهک اتمی یا بیشتر را حمل کند  به عبارت دیگر سرزمین‌هایی به اندازه انگلیس یا فرانسه را در یک حمله از بین می‌برد.

 در روز‌های گذشته نیز یک مقام پارلمانی روسیه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت گفت که روسیه می‌تواند  شرق و غرب آمریکا را با چند موشک به کلی نابود کند.

 «آلکسی ژوروالف» از قانونگذاران پارلمان روسیه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که روسیه می‌تواند شرق و غرب آمریکا را با چهار موشک اتمی از روی نقشه محو کند.

ژورالف گفت که در صورت استفاده روسیه از موشک‌های اتمی جدید «سارمات-۲» چیزی از سواحل آمریکا باقی نمی‌ماند و «ابر قارچی شکل» ناشی از انفجار اتمی از کشور مکزیک قابل رویت خواهد بود.

وی در بخشی از این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: «به شما خواهم گفت که برای از بین بردن کل ساحل شرقی آمریکا دو موشک سارمات و دو موشک برای ساحل غربی لازم است.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->