شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

آیا اپل با اجبار اتحادیه اروپا مجبور به استفاده از پورت USB-C در محصولاتش می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۱۵۰۸
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
آیا اپل با اجبار اتحادیه اروپا مجبور به استفاده از پورت USB-C در محصولاتش می‌شود؟
اتحادیه‌ اروپا قرار است تصمیم نهایی خود را مبنی بر اجباری شدن استفاده از پورت USB-C به عنوان پورت شارژر در تمام محصولات الکترونیکی واجد شرایط صادر کند تا بدین ترتیب اپل در آستانه‌ یک شکست بزرگ باشد.

به گزارش شهرآرانیوز - اپل از زمانی که تصمیم گرفت برای خود یک اکوسیستم قدرتمند تشکیل دهد، توانست نظر مثبت میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند و هر روز هم به تعداد اعضای این اکوسیستم بزرگ اضافه می‌شود. حالا کاربران به دلایل مختلف اپل را به عنوان برند اصلی محصولات الکترونیکی خود انتخاب می‌کنند و شرکت آمریکایی هم هر روز آن‌ها را به اکوسیستم خود وابسته‌تر می‌کند. طوری که وقتی وارد آن می‌شوید، از سر اجبار، حتما یک وسیله را که انتخاب خودتان هم نیست خریداری می‌کنید.

یکی از این مواردی که در بسته‌تر شدن اکوسیستم اپل تأثیر مستقیم دارد، پورت لایتنینگ است. این پورت شارژر فقط در محصولات اپل استفاده می‌شود و کاربران شرکت آمریکایی مجبورند هنگام خرید شارژر یا هندزفری، به سراغ آن‌هایی بروند که از این پورت پشتیبانی می‌کنند. البته مشکل خاصی با این پورت شارژر وجود ندارد؛ کاربران می‌توانند با استفاده از همین پورت و کابل، گوشی آیفون خود را با سرعت قابل قبولی شارژ کنند یا اطلاعات خود را جابه‌جا کنند. مشکل اصلی اینجاست که اپل برای تجهیز گوشی‌های خود به پورت بهتر و سریع‌تر مقاومت می‌کند.

البته پورت شارژر تنها قابلیت خوبی نیست که اپل کاربرانش را از آن محروم کرده است. نمایشگر با رفرش‌ریت بالا، طراحی مدرن و زیبا، شارژر سریع و… هم از جمله سایر قابلیت‌هایی هستند که اپل به خاطر دلایل مختلف، آن‌ها را به گوشی‌هایش اضافه نمی‌کند. متأسفانه برخی از کاربران این شرکت بدون هیچ توجیه خاصی آیفون‌ها را انتخاب می‌کنند، حتی اگر نتوانند به خوبی از آن‌ها استفاده کنند. اپل هم با این وجود، دلیلی نمی‌بیند که بخواهد همه‌ قابلیت‌های خوب را یک‌جا به گوشی‌هایش اضافه کند.

اما این‌بار اوضاع فرق می‌کند. ظاهرا اتحادیه‌ اروپا وقتی دید کاربران اعتراضی به اپل نمی‌کنند، تصمیم گرفت خودش فکری به حال آن‌ها بکند و اپل را مجبور کند از پورت USB-C به جای لایتنینگ در محصولاتش استفاده کند. البته قانون جدید فقط برای اپل در نظر نگرفته شده است و کل شرکت‌های سازنده‌ محصولات الکترونیکی را در بر می‌گیرد، ولی، چون فقط اپل است که همیشه به ساز خود می‌رقصد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

حالا این قانون جدید اتحادیه‌ اروپا با دریافت ۴۳ رأی مثبت و ۲ رأی منفی، بالاخره قرار است به تصویب برسد. این قانون شرکت‌ها را مجاب می‌کند تمام گجت‌های هوشمند خود را که امکان شارژ از طریق کابل را دارند، به پورت USB-C مجهز کنند تا بدین ترتیب USB-C به یک استاندارد واحد برای تمام گجت‌های هوشمند تبدیل شود. البته اپل در ابتدا با این قانون مخالفت و دلایلی را هم مبنی بر اصرارش به استفاده از پورت لایتنینگ مطرح کرد، اما اتحادیه‌ی اروپا ظاهرا می‌دانست چرا شرکت آمریکایی تن به این خواسته نمی‌دهد.

این قانون در تاریخ ۷ ژوئن یعنی فردا رسما تصویب می‌شود و شرکت‌ها باید مطابق آن رفتار کنند. البته یک سری ابهامات هم وجود دارد که باید در رابطه با آن‌ها شفاف‌سازی شود. برای مثال هنوز نمی‌دانیم آیا لپ‌تاپ‌ها هم بخشی از نسخه‌ی نهایی این قانون هستند یا خیر. چون در ابتدا گفته می‌شد این قانون برای تمام گجت‌های هوشمند است. همچنین گفته می‌شود قانون‌گذاران می‌خواهند تا سال ۲۰۲۵ به شرکت‌ها زمان بدهند تا محصولات‌شان را متناسب با این قانون طراحی کنند، اما کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا و یک سری از کشور‌های دیگر هم معتقد هستند زمان بیشتری برای این منظور نیاز خواهد بود.

به صورت کلی فقط اپل است که باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرد، چون سایر شرکت‌ها نظیر گوگل، سامسونگ و… همین حالا هم گجت‌های شارژی خود را با پورت USB-C راهی بازار می‌کنند. حتی اپل هم آیپد پرو، مک و آیپد ایر را با این پورت راهی بازار می‌کند، اما در مقابل تجهیز آیفون‌ها به آن مقاومت می‌کند.

منبع: دیجی‌کالا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->