لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
نگاهی به خبرهای عجیب و بامزه رسیده از ستادهای ثبت‌نام نامزدهای مجلس

ثبت نام‌های پرحاشیه

  • کد خبر: ۱۱۱۶۰
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
ثبت نام‌های پرحاشیه
ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز به پایان رسید و جریان‌های سیاسی مختلف نماینده‌هایشان را به امید حضور در مجلس راهی ستاد‌های ثبت‌نام کردند.
ایمان فروزان‌نیا - خبر‌های داغ لحظه‌به‌لحظه از محل ثبت‌نام به بیرون مخابره می‌شد، از نامزد نشدن محمدرضا عارف و لاریجانی بگیریدتا حضور دقیقه نودی قالیباف. اما در کنار این اخبار داغ سیاسی، روز‌های ثبت نام حواشی بامزه و عجیب هم زیاد داشت که خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شدند و در ادامه به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

ثبت‌نام از زندان
از حواشی عجیب ثبت نام نامزد‌ها این بود که عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد که به گفته سخن‌گوی قوه قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال آمدنیوز در بازداشت به سر می‌برد، وکیل خود را به ستاد انتخابات فرستاد و برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. لغو حجاب اجباری، لغو خدمت سربازی اجباری، استیضاح روحانی و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب آمار کشتگان حوادث آبان ۹۸ از برنامه‌های داوری برای مجلس است که با توجه به وضعیت خود او، سوژه شوخی کاربران فضای مجازی شد.
 
ثبت نام بعد از حضور در تلویزیون
در طول ایام ثبت‌نام، به چهره‌های زیادی بابت سوءاستفاده از فرصت حضور در تلویزیون انتقاد وارد شد از جمله سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی‌نژاد، که شب قبل از ثبت‌نام به عنوان مهمان در تلویزیون حضور داشت. حسینی علاوه بر این، بابت اظهار نظرش درباره احمدی‌نژاد هم سوژه رسانه‌ها شد. او درباره حضور پررنگ وزرای دولت احمدی‌نژاد در ثبت نام انتخابات مجلس و ارتباط با احمدی‌نژاد گفت: «هماهنگی با وزرای دولت احمدی‌نژاد برای حضور در مجلس آینده نداشته‌ایم. به درخواست‌ها پاسخ داده‌ایم. با احمدی‌نژاد ارتباطی نداشته‌ام. از سال ۹۲ و ۹۳ جلساتی بود که دیگر ادامه پیدا نکرد، ولی به هر حال، ارتباط با افرادی که قبلا همکار بوده‌ایم قطع نمی‌شود.»

آدرسی که کار دست زاکانی داد
از دیگر حواشی ثبت‌نام نامزدها، اعلام نامزدی علیرضا زاکانی از شهر قم بود. البته اعلام نامزدی یک شخصیت سیاسی از یک شهر مثل قم به‌ذات موضوع عجیبی نیست. جنجال از جایی شروع شد که زاکانی در اولین مواجهه خود با خبرنگاران قم پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس، نتوانست حتی یک محله و بافت فرسوده قم را نام ببرد و به جای آن گفت: «عجله نکن. بعدا. التماس دعا!»

تکرار سناریوی کلید
برخی نامزد‌ها در محل ثبت نام برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی به راهبرد کلید رو آورده بودند مثل حمید رسایی که وقتی متوجه شد خبرنگاران از او عکس می‌گیرند، برای خندیدن و خنداندن حاضران دسته کلیدی در دست گرفت و گفت آمده است کلید را از دست رئیس جمهوری بگیرد. یک داوطلب گمنام انتخاب مجلس شورای اسلامی هم سوئیچ و دزدگیر خودرو خود را به عکاسان نشان داد و گفت: «شعار دولت تدبیر و امید این بود که همه مشکلات را با کلیدی که در دست دارد حل می‌کند. بنده شعار انتخاباتی‌ام این است که کلید باید دزدگیر داشته باشد و دزدگیر آن مجلس است.» البته به نظر می‌رسد این راهبرد کهنه شده است و نامزد‌ها به خلاقیت بیشتری نیاز دارند.

داماد روحانی آمد، پسر نوبخت جا زد
حضور کامبیز مهدی‌زاده، داماد حسن‌روحانی، از همان لحظه‌های اول در محل ثبت نام انتخابات مجلس مورد توجه قرار گرفت. مهدی‌زاده به همراه همسرش با شال‌گردن سفید سِت به محل ثبت‌نام پا گذاشتند. داماد رئیس جمهور که از حوزه انتخابیه تبریز نامزد شده است مقابل دوربین‌ها گفت: «بنده به عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس‌جمهور از پدر اجازه گرفته‌ام و در انتخابات شرکت می‌کنم. جوانان سدشکن و آنتی‌فساد هستند و در راه مبارزه با فساد سردمدارند. بنده نیز به همین علت در این عرصه شرکت می‌کنم.»
مهدی‌زاده تنها نامزد متصل به دولت فعلی نیست. توحید نوبخت، پسر محمدباقر‌نوبخت، هم برای ورود به مجلس از حوزه انتخابیه رشت پا پیش گذاشته است. البته خبر‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد بی‌خیال نامزدی شده و انصراف داده است، ولی اسماعیل موسوی، سخن‌گوی ستاد انتخابات کشور، با رد خبر انصراف وی از نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور نامه‌ای با این مضمون دریافت نکرده است.

همیشه پای یک زن در میان است
از حواشی دیگر ثبت نام نامزد‌ها برای مجلس دلایل جالب آن‌ها برای حضورشان بود. از آن شهروند ساده بگیر که جلو دوربین هول شد و گفت برای خدمت و قدرت پا پیش گذاشته است تا عبدالحسین روح‌الامینی، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و از چهره‌های نزدیک به محسن‌رضایی که گفته بود: دلیل عمده حضورم برای نام‌نویسی همسرم است، چون با وجود مخالفت در همه این سال‌ها، در این دوره اصرار به ثبت‌نامم در انتخابات داشت.» هادی غفاری، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، هم گفته است با مشورت همسرش تصمیم به کاندیداتوری گرفته است.

از آقای سلفی تا آبشارزن تیم ملی
در کنار حاشیه‌هایی که چهره‌های سیاسی در ایام ثبت نام مجلس ایجاد کردند، حضور برخی چهره‌های ورزشی هم نظر رسانه‌ها و مردم را به خودش جلب کرد، چهره‌هایی مثل بهنام محمودی، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال که حالا می‌خواهد آبشارش را در بهارستان بخواباند و عباس جدیدی، کشتی‌گیر و نماینده پرحاشیه شورای شهر تهران در سال‌های قبل. عباس جدیدی با سلفی‌های بی‌شمار، انگلیسی حرف زدن پرغلط و دعوا در صحن شورای شهر آن هم با یک کشتی‌گیر دیگر در تاریخ سیاسی ایران برای خودش جایگاهی کسب کرده است و بعید نیست در صورت راهیابی به مجلس بتواند این جایگاه را ارتقا دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->