سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

کتاب‌های تفسیری رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۱۱۶۸۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کتاب‌های تفسیری رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی شد
چهار کتاب تفسیر سوره‌های حمد، بقره، حشر و جمعه رهبر معظم انقلاب طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامیدر مراسم رونمای از این کتاب‌ها گفت:  کتاب تفسیر سوره جمعه، متن ویراسته جلسات تفسیر این سوره است که در دوران مسوولیت ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هشت نوبت از اواخر سال ۱۳۶۱ تا اردیبهشت ۱۳۶۲ ایراد شده است.

حجت الاسلام مجتبی صابری افزود: تفسیر سوره حمد نیز مربوط به دوران رهبری معظم‌له است که با حضور دانشجویان از پانزدهم اسفند ۱۳۶۹ تا هجدهم اردیبهشت ۱۳۷۰ در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شده است و این کتاب، برآیند جلسات مذکور است که به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

وی گفت: جلسات تفسیر سوره حشر نیز در دوران ریاست جمهوری معظم‌له در ۱۰ جلسه از هجدهم تیرماه تا بیست وسوم مهرماه ۱۳۶۲ برگزار شده بود و کتاب حاضر، متن ویراسته نشست‌های یاد شده است و تفسیر سوره بقره نیز مربوط به ۲۵ آیه از این سوره مبارکه است که در مهرماه سال ۱۳۷۰ تفسیر شده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور هم در این مراسم گفت: در حال حاضر قرآن کریم به صورت دکور و نمایشی و یا مناسبتی در زندگی ما حضور دارد و استفاده از آن در مراسم احیا، عقد و عروسی، مراسم ختم یا مناسبت‌های رمضان و تابستان خلاصه شده است در حالی که باید قرآن در متن زندگی باشد.

حجت الاسلام محسن قرائتی افزود: افراد بسیاری داریم که از دانشگاه‌های حوزوی فارغ التحصیل شده اند این افراد نباید در تابستان‌ها بیکار باشند و باید دین را به صورت چهره به چهره با کودکان و اطرافیان خود تبلیغ کنند.

وی با بیان این که در ارشاد و امر به معروف، سن و سال و عدد شرط نیست گفت: در قرآن کریم آمده که یک نفر می‌تواند یک جمع را توصیه و ارشاد کند همچنین در امر به معروف و ارشاد باید از منکرات اصلی شروع کرد.

رییس ستاد اقامه نماز افزود: در بسیاری از موارد به توصیه‌های قرآنی عمل نکرده ایم مثلا در خصوص زکات که ۳۲ مرتبه در قرآن بیان شده است حتی یک ساختمان کاه‌گلی هم نداریم، اما برای حج که یک مرتبه در قرآن بیان شده یک ساختمان ۱۴ طبقه داریم.

قرائتی گفت: تفسیر قرآن اگر نقل اقوال و بیان احتمالات باشد جاذبه ندارد و باید به گونه‌ای باشد که خواص بپسندند و عوام بفهمند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->