جمع‌آوری بیش از هزار دستگاه ماینر در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۷۹۵
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
جمع‌آوری بیش از هزار دستگاه ماینر در مشهد
هم‌زمان با آغاز فصل گرما و استفاده مردم از سامانه‌های سرمایشی و افزایش مصرف برق، هر سال طرح‌های مختلفی از جمله کاهش ساعات اداری برای کنترل مصرف و جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی در کشور اجرا می‌شود.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز؛ هم‌زمان با آغاز فصل گرما و استفاده مردم از سامانه‌های سرمایشی و افزایش مصرف برق، هر سال طرح‌های مختلفی از جمله کاهش ساعات اداری برای کنترل مصرف و جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی در کشور اجرا می‌شود. امسال نیز طرح کاهش ساعت اداری در دست اجراست، اما در یکی‌دو سال گذشته دغدغه‌ای جدید برای مسئولان وزارت نیرو و صنعت برق کشور اضافه شده و آن استفاده مردم از دستگاه‌های ماینر و رمزارزهاست که برق زیادی برای استخراج آن استفاده می‌شود. باتوجه‌به مشکل تأمین برق در گرمای بیش از ۴۰درجه در نقاظ مختلف کشور و همچنین خراسان رضوی، مصرف برق برای ماینر‌ها توجیه ندارد و سایر بخش‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

پایش و کنترل مشترکان پرمصرف در استان

حسن حشمتی در گفتگو با شهرآرانیوز درباره وضعیت کنترل مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ گفت: امسال نیز مشترکان پرمصرف پایش و کنترل می‌شوند. بخش‌های اداری، صنایع و چاه‌های کشاورزی نیز زیر ذره‌بین شرکت برق هستند.
وی با اشاره به وجود ماینر‌ها در شهر مشهد و خراسان رضوی، گفت: در فصل تابستان رمزارز‌هایی که مجاز هستند، نباید فعال باشند.
حشمتی همچنین با بیان اینکه همه مشترکان اداری و... پایش می‌شوند، تصریح کرد: اگر هرکدام از مشترکان ۳۰ درصد کاهش مصرف را رعایت نکنند، برقشان قطع می‌شود.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: اگر نیاز باشد، به مشترکان پرمصرف اخطار داده می‌شود و درنهایت مشمول قطع می‌شوند.

رمزارز سابقه‌ای دوسه‌ساله دارد

حشمتی با اشاره به اینکه مسئله رمزارز‌ها و ماینر‌ها سابقه‌ای دو‌سه‌ساله دارد، گفت: افرادی که به‌صورت غیرمجاز رمزارز استخراج می‌کنند، به‌سرعت شناسایی می‌شوند.
وی گفت: تاکنون رمزارز‌های زیادی کشف شده و هم‌اکنون تعدادشان محدود شده است. رمزارز‌ها به‌راحتی شناسایی می‌شوند و تحت کنترل هستند.
سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه رمزارز‌های مجاز نیز در استان داریم که مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: این افراد برای کسب مجوز مراحل قانونی را طی و انشعابات را دریافت می‌کنند. همچنین ماینر‌های غیرمجاز از تعرفه‌های کشاورزی و... استفاده می‌کردند که هزینه‌ای برایشان نداشت.
حشمتی تصریح کرد: از سال قبل همکاری بین قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی و شرکت برق ایجاد شده است و پرونده استخراج‌های غیرمجاز رمزارز‌ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است تا مراحل قضایی را طی کند. از ابتدای آغاز طرح جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز در مشهد، تاکنون ۱۰۲۵ ماینر کشف و جمع‌آوری شده که مجموع بار الکتریکی آن‌ها حدود ۳۱ مگاوات برآورد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->