جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

۱۱۱۳ داوطلب استان در سودای بهارستان

  • کد خبر: ۱۱۲۰۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
۱۱۱۳ داوطلب استان در سودای بهارستان
معاون سیاسی استاندار جزئیات نهایی متقاضیان حضور در مجلس را تشریح کرد
علیرضا ظهیری - درحالی‌که وزارت کشور شامگاه شنبه و پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد متقاضیان حضور در انتخابات دوم اسفندماه از حوزه‌های انتخابیه خراسان‌رضوی را ۹۸۰ نفر اعلام کرده بود، دیروز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی از ثبت‌نام قطعی ۱۱۱۳ نفر برای حضور در این تورنمنت سیاسی خبر داد. البته حسن جعفری در نشست خبری خود دلایل این تفاوت آماری و تأخیر اعلام تعداد نهایی متقاضیان حضور در بهارستان را این‌طور بیان کرد: دلیل تأخیر در ارائه آمار نهایی، مربوط به ثبت‌نام‎ها از طریق نرم‌افزار بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان دوره یازدهم مجلس از حوزه‌های انتخابیه خراسان‌رضوی نسبت به دوره قبل که ۸۵۵ نفر بودند، رشد پنجاه‌درصدی داشته است، گفت: این رقم نسبت به دوره نهم که ۳۷۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند، رشدی سه‌برابری داشته است.

۸۸ درصد مرد، ۱۲ درصد زن
معاون استاندار افزود: از تعداد کل داوطلبان دوره یازدهم انتخابات مجلس ۹۸۳ نفر مرد و ۱۳۰ نفر زن هستند و ۸۸ درصد جمعیت ثبت‌نام‌شدگان مجلس را مردان و ۱۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
جعفری با بیان اینکه ۵۳ نفر از مجموع داوطلبان دارای مدرک کارشناسی بوده‌اند که توانسته‌اند با استفاده از تبصره‌های اعلامی مدرکی معادل کارشناسی‌ارشد داشته باشند، ادامه داد: همچنین از تعداد کل داوطلبان ۸۵۱ نفر دارای مدرک کارشناسی‌ارشد، ۱۴۳ نفر دارای مدرک دکترا و ۶۳ نفر دارای مدرک حوزوی بوده‌اند. وی با بیان اینکه ۲۹۷ نفر از کل داوطلبان ایثارگر و ۸۱۸ نفر غیرایثارگر هستند، گفت: ۳۳ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان این دوره مجلس شورای اسلامی در مجالس قبل یا مجلس فعلی سابقه نمایندگی دارند که از این تعداد ۱۷ نفر نماینده فعلی و ۱۶ نفر نمایندگان ادوار گذشته مجلس بوده‌اند. به گفته جعفری، ۲۴۷ نفر از داوطلبان این دوره مجلس که ۲۲ درصد از کل ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهند، دارای سابقه داوطلبی هستند.
وی بیشترین گروه سنی ثبت‌نام‌کننده را بین ۳۰ تا ۴۵ سال اعلام کرد و گفت: ۱۷۶ نفر بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۳۴ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲۰۸ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۰۵ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵۱ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۸۷ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۴۴ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال، ۶ نفر ۶۶ تا ۷۰ سال و ۲ نفر ۷۱ تا ۷۵ سال هستند.

کارمندان، بیشترین داوطلبان
معاون استاندار ادامه داد: کارمندان با ۳۰۲ داوطلب در صدر جدول هستند و فرهنگیان با ۲۱۷ نفر، مشاغل آزاد با ۱۴۷ نفر، استادان دانشگاهی با ۱۱۸ نفر و پزشکان با ۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه به دلیل هم‌زمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان، ملاک هیئت اجرایی مجلس خبرگان قرار گرفت، اما این هیئت مربوط به هردو انتخاب است، ادامه داد: از این رو و پس از دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، تشکیل هیئت‌های اجرایی در دستورکار قرار گرفت و ۷۵ هیئت تشکیل شد.
جعفری افزود: تعداد افراد در هیئت اجرایی استان ۸۲۵ نفر هستند که از این تعداد ۲۲۵ نفر اعضای اداری و ۶۰۰ نفر معتمدان هستند.
وی افزود: در مجموع نیز در استان ۷۵ حوزه انتخابیه شامل ۱۲ حوزه اصلی و ۶۳ حوزه فرعی وجود دارد که از تعداد حوزه‌های فرعی ۱۸ حوزه مربوط به فرمانداری و ۴۵ حوزه مربوط به بخشداری‌هاست.
جعفری درباره حضور احزاب در هیئت‌های اجرایی نیز گفت: اصول‌گرایان با ۱۹۳ نفر ۲۲ درصد هیئت‌های اجرایی را از آن خود کرده‌اند و اصلاح‌طلبان و اعتدالی با ۲۹۱ نفر ۳۴ درصد و مستقلان با ۳۷۸ نفر ۴۴ درصد اعضای هیئت‌های اجرایی را شکل داده‌اند.

ثبت‌نام ۵ نفر برای خبرگان
وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام ۵ نفر از حوزه انتخابیه خراسان‌رضوی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تا ظهر روز یکشنبه گفت: ثبت‌نام این انتخابات که از روز جمعه آغاز شده است، تا ۲۱ آذرماه ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->