سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده
سرخط خبرها

این تیم ملی با اسکوچیچ حالاحالا‌ها کار دارد!

  • کد خبر: ۱۱۲۴۵۳
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
این تیم ملی با اسکوچیچ حالاحالا‌ها کار دارد!
واکنش‌های اهالی فوتبال به شکست تیم ملی در اولین بازی تدارکاتی در راه جام جهانی قطر همه را نگران کرده است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از مدت‌ها، یک مسابقه دوستانه برگزار کرد؛ مسابقه‌ای که شاید نتیجه آن چندان اهمیتی نداشت، اما عملکرد نه‌چندان‌قابل‌قبول بازیکنان و کادر فنی تیم ملی باعث شد تا از همین حالا زنگ خطر در گوش فوتبال ایران به صدا دربیاید. اشتباهات عجیب فردی در کنار ترکیب نه‌چندان‌آشنایی که سرمربی کروات به میدان فرستاده بود، باعث شد تا در‌نهایت تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه ۲‌بر ۱ مقابل تیم ملی الجزایر بازی را واگذار کند.

البته حریف آفریقایی با تیم اصلی خودش راهی این مسابقه نشده بود و چه بسا اگر در ترکیب تیم بلماضی ستاره‌هایی، چون ریاض محرز حضور داشت، باخت سنگین‌تری در انتظار شاگردان اسکوچیچ بود. تیم ملی ایران در بازی الجزایر از لحاظ موقعیت‌سازی عملکردی قابل‌قبول داشت، اما این تیم از لحاظ برخورد با موقعیت‌ها و استفاده از آن‌ها مشکلات زیادی داشت. برای مثال در بسیاری از صحنه‌ها مهره‌های هجومی تیم از بین شوت‌زدن یا پاس‌دادن، انتخاب اشتباهی داشتند و همین قضیه هم باعث فرصت‌سوزی‌های زیادی شد.

بازی‌های دوستانه بستری برای پیشرفت و تست‌کردن تاکتیک و آرایش بازی هر تیمی است، اما به نظر می‌رسد تیم ملی در این بازی کاملا تحت‌تأثیر غیبت مدافعانش بود. سبکِ بازی و نتیجه پایانی مسابقه تیم ملی در میان کارشناسان بازتاب‌های مختلفی داشت که البته بیشتر صاحب‌نظران نگران وضعیت تیم ملی در جام‌جهانی هستند و معتقدند اسکوچیچ و کادر فنی‌اش باید تقویت شوند و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای ملی‌پوشان کشورمان در نظر گرفته شود.

نمازی: این نمایش ناامیدکننده بود

امید نمازی، مربی بین‌المللی فوتبال کشورمان که سابقه کار در ایران و آمریکا را در کارنامه دارد، درباره بازی تدارکاتی کشورمان مقابل الجزایر گفت: نمایش ایران خیلی ناامید‌کننده بود. البته این اولین بازی تدارکاتی ایران بود و نباید خیلی زود نتیجه‌گیری کنیم. با‌این‌حال این نمایشی نبود که انتظار داشتم. به این فکر هستم که این بهترین نسل ما‌ست و باید به‌هر‌صورت تیم به یک هماهنگی بهتری برسد، چون واقعا دیدیم که الجزایر خیلی بهتر از ما بود و می‌توانستند گل‌های بیشتری بزند. ما در خط دفاعی مشکل داشتیم و وقتی از عقب زمین بازی‌سازی را شروع می‌کردیم، راحت زیر‌فشار حریف قرار می‌گرفتیم. روی همین مسائل هم بود که اشتباهی رخ داد و منجر به گل دوم حریف شد.

ابراهیمی: هیچ نکته مثبتی در بازی وجود نداشت

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی، درباره شکست ایران مقابل الجزایر نیز نظر جالبی داشت و گفت: به زور الجزایر را آوردند و مقابل تیم دوم آن‌ها یک بازی ضعیف و سردرگم ارائه دادند. تیم حریف در کناره‌ها مشکل داشت، اما فقط یک‌بار روی دروازه آن‌ها سانتر شد. ما نتوانستیم حفظ توپ داشته باشیم و با حوصله کار کنیم. ناهماهنگی خط دفاع مشکلات تیم را بیشتر کرد و هیچ نکته مثبتی در این بازی وجود نداشت. از نظر روحی‌روانی آمادگی کاملی نداشتیم و در خط دفاع بیش از همه‌چیز این مشکل وجود داشت.

مدیرروستا: توان فنی اسکوچیچ همین است

علی‌اصغر مدیر‌روستا، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، نیز درباره این بازی گفت: باید قبول کنیم توان فنی سرمربی ما با مربیان سطح جهانی و شاید سرمربیان تیم‌هایی که در جام‌جهانی حضور دارند، مقداری فاصله دارد. نمی‌توانیم از اسکوچیچ توقع آن‌چنانی داشته باشیم؛ اما به‌هرحال او با تیم ملی به جام‌جهانی رسیده و فعلا هم سرمربی این تیم است.

البته با وضعیت فعلی یکی از سخت‌ترین دوره‌های جام‌جهانی را پیش‌رو داریم. بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: فعلا ما فرصتی برای تغییر سرمربی نداریم و با توجه به قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال، اگر بخواهیم او را کنار بگذاریم، باید هزینه زیادی هم برای این کار و حضور مربی جدید پرداخت کنیم. درنهایت هم اتفاق خیلی خاصی برای تیم ملی نمی‌افتد. البته درمورد عملکرد تیم در بازی با الجزایر بررسی‌های لازم را در کمیته فنی انجام می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->