سرخط خبرها

افتتاح بازارچه و نمایشگاه توانمندی‌های محلی

  • کد خبر: ۱۱۲۵۵
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
افتتاح بازارچه و نمایشگاه توانمندی‌های محلی
هشتمین جلسه شورای اجتماعی محله نیزه برگزار شد
میتراصدر
خبرنگار شهرآرا محله
کتابخانه شهدای مدافع حرم هفته گذشته میزبان هشتمین جلسه شورای اجتماعی محله نیزه بود. این جلسه با حضوربیشتر اعضا، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی، رئیس و کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ شهرداری منطقه برگزار شد. در این جلسه اعضا، پیشنهاد‌های خود را برای بازگشایی بازارچه محلی و پیشگیری از بیماری‌های فصل زمستان به‌ویژه آنفلوانزا و مشارکت شهروندان در عملیات زمستانی ارائه دادند.

مرکز بهداشت آماده ارائه خدمت
رابط بهداشت محله، با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری ویروسی است، گفت: با زدن واکسن آنفلوانزا می‌توان از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کرد. بهتر است گروه‌های پرخطر مثل کودکان، سالمندان، مادران باردار و افرادی که دچار ضعف بدنی هستند پیش از شروع فصل زمستان این واکسن را تهیه و به تزریق آن اقدام کنند.
زهرا مرادزاده در ادامه دیگر راه‌های پیشگیری را توضیح داد و گفت: از جمله موارد دیگر برای پیشگیری از این بیماری شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، حضور نیافتن در مکان‌های عمومی و پرتردد به‌ویژه برای افراد پرخطر و استفاده از ماسک در این فصل است. علائم این بیماری با سرما‌خوردگی شباهت بسیاری دارد. این بیماری نیز با تب و آب‌ریزش بینی شروع می‌شود. شناسایی علائم آن بسیار مهم است و باید از سوی پزشک تفاوت سرماخوردگی و آنفلوانزا مشخص شود و درمان‌های لازم روی بیمار انجام شود.
وی افزود: مرکز بهداشت درباره آموزش و پیشگیری اقداماتی را به مساجد و مدارس ارائه می‌دهد که از آن جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و پخش پم فِلِت‌های آموزشی برای عموم است. اعضای شورای اجتماعی نیز می‌توانند با همکاری مدارس و مساجد از عموم ساکنان محله دعوت کنند تا در دوره‌های آموزشی که برای پیشگیری از بیماری و رعایت بیشتر بهداشت فردی از سوی مرکز بهداشت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

صله ارحام و بازدید از بزرگان 
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه هم در ادامه این نشست توضیحاتی را درباره دو برنامه «شوچراغ» و «نمایشگاه توانمندی‌های محلی» در آذرماه ارائه داد و گفت: یکی از سنت‌هایی که در کشور ما از دیرباز وجود داشت و در دین مبین اسلام نیز به آن تأکید شده است، صله ارحام و بازدید از بزرگان و اقوام و رسیدگی به احوال یکدیگر است. با توجه به اهمیت این موضوع و در جلسه‌ای که با ستاد بازآفرینی شهری داشتیم تصمیم بر این شد تا این سنت و آیین را تحت عنوان برنامه «شوچراغ» در منطقه اجرا کنیم و همچون گذشتگان دورهم جمع شویم و ضمن بازدید و تبادل نظر و گفتگو بسیاری از مشکلات را با همکاری و همیاری یکدیگر حل کنیم. این برنامه برای اولین‌بار ۲۶ آذرماه در منطقه برگزار می‌شود. مکان اجرای این برنامه گودزورخانه در آوینی ۵ است. امیدواریم اعضای شورای اجتماعی محلات نیز در این برنامه حضور پیدا کنند.

نمایشگاه توانمندی‌های محلی، فضایی برای رشد ساکنان محلی
محمد سلطانی همچنین اجرای نمایشگاه توانمندی‌های محلی را فضایی برای رشد ساکنان محلی دانست و توضیح داد: این نمایشگاه ۲۷ و ۲۸ آذرماه در تالار زیتون در آوینی ۳۳ برگزار می‌شود و شامل ۳ بخش صنایع دستی، غذا‌های خانگی و عکس‌های خاطره انگیز محله و محدوده گلشهر است. عکس‌ها باید از فضای عمومی و قدیمی محله باشد و افراد علاقه‌مند می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و آثار، غذا‌ها و عکس‌های خود را به نمایش بگذارند.

آماده ارائه خدمات در هوای برفی هستیم
در ادامه رئیس اداره ناحیه ۲ با اشاره به شروع فصل سرما گفت: اداره خدمات شهری منطقه همچون سال‌های گذشته نمک موردنیاز و ادوات لازم برای برف‌روبی را آماده کرده است. در هوای برفی هفته‌های گذشته نیز مانوری از سوی بخش خدمات شهری انجام شد تا در ارائه خدمات مشکلی وجود نداشته باشد. تجهیزات مهیاست و امیدواریم همچون همیشه در شرایط سخت و زمان بارش‌های سنگین، ساکنان و کسبه در کنار شهرداری باشند و در برف‌روبی جلو در منازل و تکاندن درختان به شهرداری و محله خود کمک کنند.

راه اندازی بازار محلی در انتهای گلبو
مجید دادخواه همچنین با اشاره به راه‌اندازی بازار محلی در انتهای گلبو بیان کرد: این بازار با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر و رونق اقتصاد محلی و با همکاری شورای اجتماعی محله راه اندازی می‌شود. زمین انتهای گلبو را به همین جهت در نظر گرفتیم. بازار به صورت یک ماه و یک روز در هفته به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و در صورت موفق بودن امکان روز بازار را برای آن مهیا می‌کنیم. امیدواریم بسیج و شورای اجتماعی محله در راه‌اندازی این بازار به یکدیگر کمک کنند. در پایان جلسه علیرضا حیدری بند‌های مربوط به تأسیس بازارچه محلی را خواند و اعضای شورای اجتماعی محله صحبت‌ها و نظرات مثبت و منفی خود را در این‌باره ارائه دادند. تصمیم‌گیری نهایی در این حوزه منوط به جلسه‌های بعدی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->