سرخط خبرها

عدالت برای همه به‌ویژه معلولان

  • کد خبر: ۱۱۲۵۶
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
عدالت برای همه به‌ویژه معلولان
رئیس شورای امور معلولان مهاجر افغانستانی مطرح کرد
صدر - دوازدهــم آذرمـــاه مصادف بود با روز جهانی معلولان، روزی که برای معلولان دیگر تنها یک نماد نیست و هر سال کنار یکدیگر جمع می‌شوند و برای سالی جدید حرف‌ها، درد‌ها و ایده‌هایشان را برای رسیدن به سالی بهتر بیان می‌کنند. به همین مناسبت هفته گذشته تالار زیتون واقع در آوینی ۳۳ میزبان جامعه معلولان مهاجر افغانستانی بود. شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر افغانستانی با دعوت از میهمانان مختلف از سازمان‌های بین‌المللی، دفتر اتباع و وزارت امورخارجه همچنین نهاد‌های خیریه و مردم نهاد این روز را گرامی داشت.
رئیس شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر افغانستانی در حاشیه این همایش ضمن تبریک این روز به معلولان، گفت: شورای هماهنگی امور معلولان بر این باور است که تجلیل از این روز، تنها برای نام بردن از معلولان و توجه به مسائل و مطالبات آنان در یک روز گرهی از مشکلات و خواسته‌های جامعه معلول باز نخواهد کرد. این روز فرصتی است برای شنیده شدن صدای معلولان و جلب توجه افکار عمومی به وضعیت موجود و فاصله آن با وضعیت مطلوب. هدف از تعیین این روز ارتقای رشد اذهان عموم جامعه درباره مسائل مربوط به معلولان و نیز بالابردن آگاهی، اراده، حس مسئولیت و مشارکت عموم جامعه با شهروندان معلول است.
عبدا... مظفری در ادامه از همه نهاد‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، نهاد‌های مردمی و خیرین نوع دوست دعوت به همکاری کرد و توضیح داد: همه این سازمان‌ها می‌توانند با همکاری و مشارکت سازنده و مستمر در راستای رفع و کاهش رنج‌های بی‌شمار معلولان قدم بردارند و با ارائه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های جدید به جامعه معلول آن‌ها را توانمندتر سازند.
مظفری در ادامه به ارائه پیشنهاد‌های شورای هماهنگی امور معلولان مهاجر افغانستانی، پرداخت و توضیح داد: درخواست امروز جامعه معلول مهاجر از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه دفتر اتباع و مهاجران خارجی این است که یک آیین‌نامه و مصوبه داخلی در راستای حمایت از معلولان مهاجر و پناهنده داشته باشد. با وجود این آیین‌نامه در دفتر اتباع و امورخارجه امورات مربوط به جامعه هدف نیز تسهیل می‌شود. از جمله پیشنهاد‌های اولویت‌دار شورای هماهنگی امور معلولان می‌توان به تدوین و اجرای یک آیین‌نامه داخلی درراستای تکریم از حقوق معلولان مهاجر از سوی دفتر مرکزی اتباع و مهاجران خارجی و دفتر اتباع مشهد، همکاری دفتر اتباع مشهد و سرکنسول با شورای معلولان مهاجر برای تخصیص اعتبارات سالانه از سوی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل و نهاد‌های مردم نهاد در اجرایی شدن طرح‌های سازنده و مفید در حوزه معلولان مهاجر با شرکت شورای معلولان، دراولویت قراردادن بیماران خاص دارای معلولیت و جامعه معلول مهاجر در دریافت بیمه‌های درمانی و دارویی از سوی کمیساریای سازمان ملل متحد اشاره کرد.
وی در ادامه به دیگر اولویت‌های معلولان اشاره کرد و افزود: همچنین از دفتر اتباع و مهاجران می‌خواهیم در رایگان شدن عوارض شهرداری، کارت کارگری و دریافت هزینه‌های تعویض کارت آمایش با جامعه معلول مهاجر، همکاری کنند. از دفتر اتباع و مهاجران خارجی و سرکنسول افغانستان درمشهد می‌خواهیم با شورای معلولان برای همکاری و مساعدت مالی نهاد‌های مردم نهاد در طرح‌ها و نیازمندی‌های درمانی، دارویی و معیشتی معلولان مهاجر در طول سال، همکاری داشته باشد. دفتر اتباع و مهاجران و سرکنسول افغانستان با شورای معلولان برای برخوردارشدن از یک مکان چندمنظوره برای خدمات اداری، درمانی و اشتغال با همکاری نهاد‌های مردم نهاد مستقر در مشهد همفکری و همکاری داشته باشد، همچنین خواستار بورسیه تحصیلی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برای معلولان مهاجر و نیز رایگان شدن هزینه‌های مالی گذرنامه ماشین‌خوان برای معلولان و فامیل آن‌ها هستیم.
«عدالت برای همه» شعار اصلی امسال معلولان مهاجر افغانستانی است. مظفری با اشاره به این شعار بیان کرد: عدالت برای همه در راستای رسیدن به حقوق شهروندی و انسانی برابر برای همه به‌ویژه معلولان در کنار دیگر شهروندان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->