ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟
سرخط خبرها

رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه پاکستان: تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۲۵۹۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه پاکستان: تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود
رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه پاکستان: تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز سه شنبه در دیدار «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان،‌ با اشاره به روابط عمیق دو ملت که ریشه در قرنها ارتباط قلبی و اعتقادی دارد،‌ ملت ایران و پاکستان را نه فقط همسایه،‌ بلکه خویشاوند یکدیگر خواند و افزود: بیشترین زائران خارجی حرم امام رضا(ع) پاکستانی ها هستند و عشق آنها به اهل بیت(ع) زبانزد است و همین یکی از زمینه های نزدیکی دو ملت به یکدیگر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت پاکستان را امنیت خودمان می دانیم، ‌اظهار داشت: برخی روابط حسنه دو کشور مسلمان ،‌ همسایه، ‌دوست و برادر را نمی پسندند ولی تقویت روابط منجر به رونق اقتصادی و امنیت بیشتر برای ملت های منطقه می‌شود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با اسلام آباد وجود ندارد،‌ افزود: آماده ارتقای همکاری های همه جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های لازم برای تامین نیازهای پاکستان در زمینه های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.

آیت الله رئیسی حوزه های انرژی،‌ همکاری های ترانزیتی و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران های منطقه ای را از ابعاد مهم روابط دو کشور خواند و تاکید کرد: گفتگوها در خصوص این مسائل باید تبدیل به تصمیم و سندهای همکاری شود.

«بلاول بوتو زرداری» وزیرخارجه پاکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران،‌ افزود: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.

وزیرخارجه پاکستان با تشکر از صادرات برق کشورمان به پاکستان،‌ اظهار داشت: ما آمادگی کامل برای تکمیل و به نتیجه رساندن گفتگوهای گذشته در زمینه های امنیتی،‌ تجاری و انرژی داریم.

زرداری همچنین با اشاره به عمق ارادت پاکستانی ها به امام رضا(ع)، بر برنامه ریزی کشورش برای ‌تسهیل امور سفر زائران این کشور به مشهدمقدس تاکید کرد.

وزیرخارجه پاکستان همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران بدلیل کمک در خاموش کردن آتش سوزی گسترده درجنگل های استان بلوچستان پاکستان تقدیر کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->