پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

شهردار مشهد: دارایی‌های راکد شهرداری باید مولد شود

  • کد خبر: ۱۱۲۷۸۲
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
شهردار مشهد: دارایی‌های راکد شهرداری باید مولد شود
شهردار مشهد، سازمان زمین و مسکن را از سازمان‌های مهم شهرداری دانست و گفت: مولدکردن دارایی‌های راکد شهرداری مهم‌ترین وظیفه اصلی این سازمان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد، سازمان زمین و مسکن را از سازمان‌های مهم شهرداری دانست و گفت: مولدکردن دارایی‌های راکد شهرداری مهم‌ترین وظیفه اصلی این سازمان است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، «سیدعبدا... ارجائی» در آیین معارفه مدیرکل امور مجامع و حسابداری داخلی و مدیرعامل سازمان زمین و مسکن که با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری برگزار شد، سازمان زمین و مسکن را نقطه اتصال معاونت‌های شهرسازی، مالی و حتی اقتصادی دانست و تصریح کرد: یکی از سازمان‌های مهم شهرداری زمین و مسکن است.

توقعات زیادی از این سازمان داریم. زیرا در صورت عملکرد مطلوب آن، معاونت اقتصادی راه می‌افتد، بار شهرسازی سبک می‌شود و بخش مالی نیز دیگر دغدغه ندارد.

ارجائی بیان کرد: امیدوارم دارایی‌های راکد شهرداری مولد شود و زمین‌های بزرگ‌مقیاس یعنی زمین‌هایی که پنجاه و صد هکتاری هستند، شناسایی و توافقات لازم با مالکان انجام شود. همچنین، امیدواریم موازی‌کاری بین مناطق و این سازمان حذف شود که این موضوع نیازمند کمک مدیران مناطق است.

وی به سه نکته مهم برای این سازمان اشاره و اظهار کرد: اولین نکته این است که زمین‌هایی در مناطق وجود دارد که شهرداران یا شهرسازی‌های مناطق از آن‌ها اطلاع دارند. این زمین‌ها را شناسایی کنید، زیرا سال سختی داریم و بار زیادی روی دوش سازمان زمین و مسکن است.

شهردار مشهد دومین موضوع مهم برای این سازمان را قانون‌مداری بیان و تصریح کرد: توقع دوم این است. امانت‌دار خوبی باشید که برای این امانت‌داری بهترین راه پیروی از قانون است. حتی اگر قانون اشتباه باشد، از بی‌قانونی و اعمال سلیقه بهتر است.

سومین نکته نیز تحقق برنامه‌هایی است که شورای اسلامی شهر تصویب کرده است. شهردار مشهد درباره اداره‌کل امور مجامع و حسابرسی داخلی نیز گفت: یکی از وظایف اصلی نظارت بر سازمان‌ها از طریق مجامع است و پرداخت صورت‌های مالی بموقع، برگزاری مجامع در زمان قانونی و توجه به تکالیف آن‌ها بسیار مهم است.

تشکیل هسته نخبگانی

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه مدیرکل مجامع در نظارت شرکت‌ها و سازمان‌های تابع نقشی مهم دارد، بیان کرد: به دو نکته توجه داشته باشید؛ اولین موضوع بحث مالیاتی است که باید هسته مشورتی مالیاتی برای این موضوع از نخبگان و فرهیختگان داخل و خارج شهرداری تشکیل شود که همه تأییدیه‌ها از طریق این کمیته باشد و تا زمان تأیید اجازه پرداخت داده نشود. ارجائی تصریح کرد: تکمیل هیئت‌مدیره‌ها، هماهنگ‌کردن اساسنامه‌ها و حذف فعالیت‌های موازی نیز بخشی دیگر از وظایف این اداره‌کل است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این جلسه گفت: یکی از محور‌های تأکیدشده شورای اسلامی شهر به سازمان زمین و مسکن، پروژه «کرانه شمالی» است. امیدواریم با تلاش دوچندان بتوان گام‌های اساسی برای تحقق این پروژه، از جنبه استحصال اراضی و تملکات برداشت و محور توسعه شهر را به‌سمت شمال و شرق مشهد مقدس برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->