برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

امینی: صمد بهترین الگوی من است/ تماشای بازی‌های نسل طلایی بسکتبال برایم انگیزه شد

  • کد خبر: ۱۱۳۰۷۳
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
امینی: صمد بهترین الگوی من است/ تماشای بازی‌های نسل طلایی بسکتبال برایم انگیزه شد
بازیکن تیم ملی نوجوانان بسکتبال می‌گوید:ارزشمندترین چیز درباره صمد برای من به عنوان بازیکن، اشتیاقی بود که او به رقابت و مبارزه در بازی‌ها داشت.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سایت فیبا پیش از آغاز مرحله پلی‌آف رقابت‌های زیر ۱۶ سال آسیا و اقیانوسیه گفت‌وگویی با محمد امینی، «گارد پرنده» ایران ترتیب داد. امینی طی دو مسابقه (برابر لبنان و اندونزی) ۷ دانک زد و میانگین ۲۷ امتیاز در هر بازی را داشت. نمایش او چشم خیلی‌ها را خیره کرد.
امینی به سایت فیبا می‌گوید: «پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگترین افتخار هر ورزشکار است. من هم از آن بسیار لذت می‌برم. به ویژه اینکه پیش از من نام‌های بزرگی این جرزی را پوشیده‌اند.»
ستاره تیم ملی نوجوانان ایران درباره دانک‌های زیبایش می‌گوید: «تمرکز روی بازی است و هرچه در لحظه به ذهنم برسد انجام می‌دهم. هرگز به دانک فکر نمی‌کنم و کسانی که بازی را تماشا می‌کنند باید درباره‌ام نظر دهند.»
او با اشاره به یکی از حرکاتش ادامه می‌دهد: «امسال در لیگ یک ایران مسابقه‌ای داشتیم. توپ حریف را از قوس سه امتیازی ربودم، همه آماده فست برک بودند، اما من توپ را گرفتم، برگشتم عقب و محکم آن را دانک زدم.» امینی درباره بهترین دانک هایش به مجموعه‌ای از آن‌ها در هایلایت‌های استوری اینستاگرامش اشاره می‌کند.
امینی درباره علاقه اش به بسکتبال می‌گوید: «خب بسکتبال اولین ورزشی نبود که به آن پرداختم. برادری دارم که ۳ سال از خودم بزرگتر است و هر ورزشی که او دنبالش می‌رفت من هم انجام می‌دادم، ژیمناستیک، تکواندو، فوتبال، کشتی و سراخر هم بسکتبال. حدود یک هفته بود که بسکتبال بازی می‌کردم و تیم ما در یک دیدار ۴۲ - ۴۰ به برتری رسید. من ۴۰ امتیاز برای تیمم گرفتم و آن‌وقت بود که فهمیدم عاشق این ورزش شده‌ام.»
امینی که متولد سال ۲۰۰۵ است درباره نسل طلایی ایران اظهار می‌کند: «تماشای بازی نسل طلایی در دوران کودکی برای من فوق‌العاده بود. حضور آن‌ها در مسابقات مختلف و تمام قهرمانی‌هایشان. صعود به المپیک و جام جهانی و همه افتخاراتی که کسب کردند. دیدن این‌ها در دوران کودکی هیجان‌انگیز بود و انگیزه‌ای شد که من هم تجربه مشابهی داشته باشم.»
او درباره الگوهایش توضیح می‌دهد: «صمد (نیکخواه بهرامی) من بهترین نمونه (در سنین جوانی) بود. وقتی بازی‌های او را می‌دیدیم، درکش برایمان بسیار راحت بود. ارزشمندترین چیز درباره صمد برای من به عنوان بازیکن، اشتیاقی بود که به رقابت و مبارزه در بازی‌ها داشت. او مبارزی بود که هرگز تسلیم نشد و از این ذهنیت او بسیار به وجد می‌آمدم و واقعا از صمد الهام گرفتم. هروقت او را می‌بینم یا هر زمان که فرصت دارد با من تماس می‌گیرد و توصیه‌هایی کاربردی و ارزشمند به من می‌کند.»

او درباره حضورش در رقابت‌های زیر ۱۶ سال آسیا تاکید می‌کند: این بالاتربن سطحی است که تا به حال در آن بازی کرده‌ام، پس برای حضور در مسابقات و رقابت با این تیم‌ها هیجان‌زده ام.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->