بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دوربین؛  جایگزین سازه عوارضی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۳۳۲۷
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
دوربین؛  جایگزین سازه عوارضی مشهد
معاون شهردار مشهد در جریان مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از نصب دوربین به جای سازه عوارضی مشهد خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از مناطق پررفت وآمد خودرو‌ها و البته با ترافیک سنگین، ورودی شهر مشهد در ابتدای آزادراه شهید شوشتری است. این محدوده به دلیل وجود سازه‌های دریافت عوارض بزرگراهی ترافیک سنگین خودرو‌ها را در روز‌های خاص و ساعت‌های پررفت وآمد درپی داشته است.

دراین راستا، به تازگی براساس توافقی که بین شهرداری و نیروی انتظامی شکل گرفته، قرار است تصمیمات خوبی برای رفع این گره ترافیکی گرفته شود که به گفته معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان، به زودی سازه عوارضی مشهد جمع و به جای آن دوربین نصب خواهد شد.

سیدخلیل منبتی در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره آخرین وضعیت جابه جایی عوارضی مشهد گفت: مدت هاست که به واسطه ترافیک ایجادشده در محدوده عوارضی مشهد پیگیر جمع شدن سازه این عوارضی بوده ایم.

دراین راستا، جلسات مختلفی برگزار و درنهایت مصوب شده است دوربین‌هایی در این قسمت نصب شود تا به صورت خودکار و بدون توقف خودروها، شماره پلاک خودرو‌ها ثبت شود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در محدوده عوارضی مشهد به ویژه در روز‌های خاص یا روز‌هایی که مردم مشهد برای زیارت اهل قبور عازم بهشت رضا (ع) هستند، ساعت‌ها ترافیک سنگین به واسطه سازه عوارضی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: قرار نیست محل دریافت عوارضی جابه جا شود، بلکه سازه موجود جمع آوری می‌شود.

در راستای اجرای سریع‌تر این موضوع، با فرمانده انتظامی خراسان رضوی صحبت کردیم. زیرا مسئولان بزرگراهی اعلام کرده بودند تا پلیس دوربین‌ها را تأیید نکند، نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما فرمانده انتظامی استان اعلام کرده است این موضوع زمان زیادی نخواهد برد. ازاین رو، جلسه هماهنگی برای نصب این دوربین‌ها و جمع آوری سازه عوارضی را برگزار خواهیم کرد و به زودی سازه عوارضی جمع  خواهد شد.

کارنامه درخشان نیروی انتظامی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان با اشاره به مأموریت‌های مختلف نیروی انتظامی گفت: در سال‌های گذشته فرازونشیب‌های مختلفی را سپری کردیم که با لطف خداوندو تعامل و هم افزایی با دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها کارنامه نیروی انتظامی، کارنامه‌ای درخشان است.

سردار سرتیپ دوم هادی قربان زاده با اشاره به نقش نیروی انتظامی در اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در دو سال درگیری با این ویروس، افزود: همکاران بنده در نیروی انتظامی در زمان ممنوعیت ورود به شهر‌ها و زمان ممنوعیت ورود به حرم مطهررضوی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با چشمانی اشک بار مانع از ورود زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌شدند.

دراین راستا، آ ن‌ها مستقیم با مردم ارتباط داشتند که این ارتباط سبب شد در دوران کرونا بیش از ۶ هزار مأمور نیروی انتظامی به این ویروس مبتلا شوند و در این مدت یازده نفر از همکارانمان را به واسطه ابتلا به کرونا از دست دادیم.

وی حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی را یکی دیگر از مأموریت‌های نیروی انتظامی برشمرد و ادامه داد: پارسال و امسال فراخوان‌های مختلفی برای تجمع می‌آمد و همکاران بنده به صورت میانگین هر چهار روز در آماده باش بودند. درحالی که چشم ضدانقلاب و دشمنان به مشهد بود، موضوعات مختلف در این کلان شهر به خوبی مدیریت شد.

مأموران راهور با مردم راه بیایند

قربان زاده با بیان اینکه در حوزه راهور نیز مأموریت نیروی انتظامی مانند دیگر مأموریت‌های این نیرو سخت است، گفت: لازمه موفقیت، همدلی و هماهنگی و هم فکری است. در حوزه راهور برای اجرای مأموریت‌ها لازم نیست در این اوضاع اقتصادی با شدت برخورد شود، بلکه می‌توان با فرهنگ سازی و یادآوری اشتباهات و تخلفات، مخاطبان را به اجرای مقررات هدایت کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: کار در نیروی انتظامی سخت است، اما کار در راهور به دلیل فعالیت‌های مختلف در خیابان‌ها و اشتغال در روز‌های گرم، سرد و آلوده در کلان شهر مشهد به مراتب کاری دشوارتر است. با این حال مأموران راهور افتخار می‌کنند که پلیس راهنمایی ورانندگی شهرامام رضا (ع) هستند و به زائران و مجاوران این بارگاه خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام علی اصغر خاکزادان افزود: بسیاری از مأموران راهور در شهر‌های دیگر آرزو می‌کنند یک روز در مشهد به زائران و مجاوران بارگاه رضوی خدمت کنند. ازاین رو، از مسئولان نیروی انتظامی می‌خواهم که تدبیری بیندیشند تا وضعیت حضور نیرو‌های راهور هم برای زیارت و هم برای خدمت و کمک به راهور مشهد در روز‌های خاص فراهم شود.

همچنین سرپرست جدید پلیس راهور خراسان رضوی پس از سخنانش در این مراسم، در جمع خبرنگاران درباره جابه جایی عوارضی مشهد گفت: بی گمان پلیس راهور پیگیر حل موضوعات و معضلات ترافیکی به نفع مردم است و پیگیری خواهیم کرد که در مناطق حادثه خیز و مناطق پرترافیک اقداماتی انجام شود تا این معضلات کاسته شود.

سرهنگ علی اکبر غلامی افزود: مهم‌ترین اقدامات در این دوره پلیس راهور، بهبود فرایند هوشمندسازی شبکه راهور، استفاده از تجهیزات الکترونیکی در ارتباط با کنترل تخلفات با هدف روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات و استقلال پلیس راه است.

همچنین سرهنگ حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس پیشین راهور خراسان رضوی که از امروز بازنشسته می‌شود، خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی را یک فرصت برشمرد که باید آن را غنیمت دانست. او در ادامه اظهار کرد: در دوره فعالیتم در پلیس راهور سازمان ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوعات ترافیکی همکاری لازم را با راهور داشتند و در صدر این موضوع، شهرداری مشهد همکاری خوبی با راهور داشت که در این فرصت باید از همه آن‌ها قدردانی کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->