هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

زباله‌های مریخی

  • کد خبر: ۱۱۳۳۳۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
زباله‌های مریخی
انسان‌ها نیامده شروع به آلوده کردن سیاره‌های دیگر کرده اند.

عروجی | شهرآرانیوز؛ حالا دیگر هرجا سر می‌چرخانیم، ردی از زباله است. روی زمین، در دریا، اقیانوس ها، کانال‌ها و حتی در دوردست‌ترین مناطقی که خیال می‌کنیم آدمیزاد پا نگذاشته است، بازهم می‌توانید زباله پیدا کنید. می‌توانید ببینید که چطور حیوانات مختلفی به دلیل خوردن زباله گیر افتاده اند یا جانشان را از دست می‌دهند. همه این‌ها یک طرف، اما سرانه تولید زباله پایتخت نشین‌ها دوسه برابر استاندارد جهانی است. میانگین میزان تولید زباله تهران حدود نهصد گرم در روز است، درحالی که میانگین جهانی حدود ۴۵۰گرم است. در شهر‌های توسعه یافته این میزان سیصد گرم است، یعنی ما سه برابر استاندار‌های مدرن زباله تولید می‌کنیم. سرانه تولید زباله در شمال تهران به ۱۲۰۰گرم هم می‌رسد.

این معضل چنان شده است که مردم شهر سرورانا از توابع استان گیلان، رسما وسط زباله‌ها زندگی می‌کنند. درواقع دوروبر خانه‌های آن‌ها آن قدر زباله جمع شده است که خودرو‌های جمع آوری زباله هم بارشان را آنجا خالی می‌کنند. نتیجه اینکه اهالی نمی‌توانند در آن محدوده نفس بکشند و کار به اعتراض و شلوغی و رفت وآمد مسئولان هم کشیده شد. داستان انسان و زباله، اما ظاهرا فقط به محل سکونتش محدود نیست، بلکه چندروز پیش «ناسا» با انتشار تصویری اعلام کرد که در سطح مریخ با یک «شیء براق غیرمنتظره» روبه رو شده اند.

این شیء براق بخشی از یک پتوی حرارتی است که احتمالا مربوط به مریخ نورد «پشتکار» است. ناسا البته هنوز مطمئن نیست که این تکه از پتوی حرارتی دقیقا چطور به آن نقطه رسیده است، اما کاربران در فضای مجازی از این کشف هیجان زده نیستند. یکی از کاربران نوشته است: «هنوز پای انسان به مریخ نرسیده است و زباله ریختن در محیط را آغاز کرده ایم!» حالا که بشر به هرشکلی که شده است می‌خواهد پایش را به مریخ و بقیه سیاره‌ها باز کند، احتمالا آلودگی‌های زیست محیطی اش را هم به آنجا منتقل خواهد کرد.

این آلودگی را بگذارید کنار اینکه در آینده باید شاهد آشغال‌های بین سیاره‌ای هم باشیم! دوسال پیش دانشمندان خبر دادند یک قطعه موشک که یک تکه زباله فضایی محسوب می‌شود، قرار است در روز‌های آینده با ماه برخورد کند. بااین حال، کارشناسان می‌گویند که چالش بزرگ تر، زباله‌های فضایی در مدار پایین زمین است، منطقه‌ای که می‌تواند با ماهواره‌های فعال برخورد و زباله‌های بیشتری ایجاد کند و جان انسان‌ها را در فضاپیما‌های سرنشین دار تهدید کند. دست کم ۲۶هزار قطعه زباله فضایی در مدار زمین وجود دارد که هرکدام می‌توانند یک ماهواره را در اثر برخورد نابود کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->