سرخط خبرها

از پارک خطی تا اتوبوس‌های فرسوده

  • کد خبر: ۱۱۳۶۵
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
از پارک خطی تا اتوبوس‌های فرسوده
مشکلات مردمی در جلسه شورای محله بهشتی مطرح شد
صفائی - جلسه شورای اجتماعی محله بهشتی در مسجد امام محمدتقی (ع) با حضور اعضای شورای اجتماعی محلات و تسهیلگران طرح محله ما برگزار شد. در این جلسه علاوه‌بر معرفی اعضای شورای اجتماعی این محله به شهروندان، تسهیلگران طرح محله ما این طرح را معرفی کردند و مردم درباره نیازهایشان صحبت کردند. در ابتدا یکی از تسهیلگران طرح «محله ما» محله بهشتی گفت: در حال حاضر گام دوم طرح محله ما درحال اجراست که در گام اول آن هیچ یک از محلات منطقه ۸ اجرا نشد، اما در گام دوم آن سه محله از محلات این منطقه انتخاب شده‌اند که محله بهشتی یکی از آن‌هاست.

محسن جهان‌دار با اشاره به این موضوع که این طرح با تمرکز بر خیابان نامجوی ۲ اجرا خواهد شد، ادامه داد: وظیفه ما این است که در کنار مردم و شورای اجتماعی محلات باشیم تا با بررسی مشکلات مردم از طریق نظرسنجی در رفع مشکلاتشان کمک کنیم. وی با اشاره به مصوبه شورای شهر، مبنی بر هزینه ۵ درصد از اعتبارات عمرانی بر اساس نظرات مردم توضیح داد: این ۵ درصد که حدود ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود، براساس طرح‌های محله ما یا شورای اجتماعی محلات هزینه خواهد شد. جهان‌دار یادآور شد: طرح‌هایی که اعلام می‌شوند به سه دسته تقسیم خواهند شد. نیاز‌هایی که رفع آن در حیطه شهرداری نیست. نیاز‌هایی که در حیطه کار شهرداری است، اما با ۳۰۰ میلیون تومان حل نمی‌شود و نیاز‌هایی مانند احداث پارک، بهسازی پیاده‌رو و معابر که با این بودجه برطرف خواهد شد. جهان‌دار توضیح داد: شما با توجه به نیاز‌های محله‌تان ممکن است به این نتیجه برسید که زمین بازی برای کودکان یا پارک محلی برای شهروندان این محدوده می‌خواهید. بعد از نیازسنجی این فرایند در شورای اجتماعی محله ارائه می‌شود و پس از جمع‌بندی در دومین جلسه استماع براساس اولویت‌بندی، نیاز‌ها را درنظر می‌گیریم و با همکاری منطقه در صدد رفع آن اقدام می‌کنیم. وی از شهروندان خواست درباره مشکلاتشان صحبت کنند. اسکندری یکی از شهروندان با ابراز گلایه از مشکلات ترافیکی بولوار نامجو و امیرکبیر گفت: سال‌هاست که مطرح می‌کنند قرار است پادگان جابه‌جا شود و مسیری از این پادگان به سمت خیابان امام خمینی باز شود، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است، امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود. همچنین مشاغل خدماتی مزاحم را که آسایش را از ساکنان محله گرفته‌اند جمع‌آوری کنید، سر و صدای آن‌ها خواب و آسایش را از ما گرفته است. محله پارکینگ ندارد و بیشتر ماشین‌ها دوبل پارک می‌کنند. از دیگر مشکلات باید به نبود فضای سبز اشاره کرد. همه تصورشان بر این است که ما فضای سبز بزرگی با نام بوستان کوهسنگی داریم، اما باید بگویم با توجه به فاصله مکانی ما در بولوار نامجو پارکی برای کودکان و سالمندان نداریم.

مشکل سیل در نامجو
حسین وحیدی از ساکنان خیابان نامجو نیز در این جلسه گفت: با توجه به وجود مدارس در بولوار نامجو و تردد زیاد خودرو‌ها این بولوار نیاز به نصب یکی دو پل هوایی دارد که هر زمان درخواست داده‌ایم می‌گویند در این مکان تبلیغات جواب نمی‌دهد و ساخت پل برای ما پول‌سازی ندارد. از طرفی اتوبوس‌های این مسیر فرسوده است و زمان‌های تردد آن هم دقیق نیست. این شهروند محله بهشتی با اشاره به سیل‌هایی که در سال‌های گذشته از روستای چشمه‌پونه سرازیر می‌شد گفت: با توجه به ساخت‌وساز‌های اخیر می‌ترسیم دوباره با بارندگی‌های پاییزی و حتی بهاره سیل جاری شود، همان‌طور که در بارندگی اخیر خیابان نامجو گل و خاک گرفت. از مدیران شهرداری درخواست داریم چاره‌ای برای این مشکل بیندیشند.

رفاه ساکنان را در نظر بگیرید
موسوی نیز در این جلسه بیان کرد: حد فاصل پیاده‌رو‌های نامجوی ۲۳ تا جهان‌آرا پیاده‌رو وسیعی دارد که شهرداری می‌تواند برای رفاه حال مردم تعدادی صندلی در آنجا نصب کند، اما با توجه به پیگیری‌های متعدد هنوز ترتیب اثر نداده‌اند. وی با گلایه از حضور معتادان و فروشندگان مواد درخواست جمع‌آوری آن‌ها را داشت.

اتوبوس‌های فرسوده
محسن حسن‌زاده نیز دیگر شهروند محله بهشتی گفت: انتقال پادگان و جمع‌آوری مشاغل مزاحم حاشیه بولوار نامجو را بار‌ها مطرح کرده‌ایم و امیدواریم این درخواست‌ها بالأخره به نتیجه برسد. یکی دیگر از درخواست‌های ما بحث تراکم طبقاتی است که در این محدوده بیشتر از ۲ طبقه مجوز نمی‌دهند. وی با درخواست توسعه خدمات اتوبوس‌رانی در این محل می‌گوید: بیشتر اتوبوس‌ها فرسوده هستند. بار‌ها درخواست تعویض آن‌ها را داده‌ایم، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. همچنین نصب پل هوایی در بولوار نامجو و هرس درختانی که با سیم‌های برق برخورد می‌کنند، روشنایی معابر و کوچه‌ها، برقراری گشت‌ها برای امنیت بیشتر در منطقه و محدوده نامجو، تأمین پارک محله و شهربازی از دیگر درخواست‌های ماست.

احداث بازار روز
علی همتی با اشاره به نیاز این محله به بازار روز توضیح داد: محله ما نیاز به بازار فروش اجناس دارد، به‌طور مثال شنبه‌بازار، دوشنبه‌بازار یا شب‌بازار برای این محله در نامجوی ۲ لازم است تا شهروندانی که فروشنده هستند و جای مناسبی برای فروش ندارند به آنجا بروند. همچنین برای افرادی که می‌خواهند اجناسی با قیمت‌های کمتر و مناسب‌تر تهیه کنند لازم است. او هم یکی از مشکلات ساکنان این محله را اتوبوس‌های فرسوده می‌داند و می‌گوید به فکر اصلاح آن باشید. هرس درختان، ترمیم پیاده‌روها، احداث فضای بازی برای بچه‌ها در محدوده آخر نامجو، نصب صندلی برای نشستن شهروندان، اتوبوس‌های فرسوده، ناتمام‌ماندن جداول، نیمه‌کاره ماندن آسفالت‌ها، سرعت‌کاه‌های بیش از حد و روشنایی معابر از مشکلاتی بود که توسط ساکنان در این جلسه مردمی مطرح شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->