به گزارش شهرآرانیوز - در زمان رونمایی از Final Fantasy ۱۶، بسیاری از طرفداران فرض را بر این گرفتند که این عنوان نیز به مانند بازی قبلی سری Final Fantasy، یک نقش آفرینی جهان آزاد عظیم است. با توجه به صحبتهای جدید تهیهکنندۀ بازی، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، این فرضیه صحت ندارد.
یوشیدا توضیح داد که Final Fantasy ۱۶ روی طراحی «منطقههای مجزا» (Area-Based) تمرکز دارد و به عبارتی شبیه به Pokemon Legends: Arceus خواهد بود. در زمان رونمایی، مخاطبین زیادی باور داشتند که Arceus نیز جهان آزاد خالص خواهد بود. در ادامه، نائوکی خاطرنشان کرد که اگرچه بازی یک جهان آزاد نیست، اما از نقش آفرینیهای جهان آزاد الهاماتی را دریافت کرده است.
یوشیدا در این مورد، چنین توضیح داد:
«ما در تحقیقات آماری از کاربران مختلف، متوجه شدیم که بسیاری از گیمرهای نسل جدید هیچوقت سری Final Fantasy را تجربه نکردهاند و یا علاقهای به تجربۀ آن ندارند. برای توسعۀ اثری که نه تنها طرفداران اصلی، بلکه گیمرهای جدیدتر را به خود جذب کند، خودمان بازیهای جدید صنعت گیم را تجربه و الهامات زیادی از جهان آزادهای نقش آفرینی متعدد دریافت کردهایم.
در هر حال، برای ارائۀ داستانی که مخاطبین سرتاسر جهان به آن جذب شوند، تصمیم گرفتیم طراحی جهان آزاد را کنار بگذاریم تا به یک فضای جهان آزاد مشخص محدود نباشیم. در نهایت، ما به طراحی مناطق منفصل متعدد روی آوردیم تا گیمرها به خوبی شاهد یک روایت در سطح جهانی متنوع باشند.»
پیش از این، اسکوئر انیکس (Square Enix) اعلام کرده بود که بازی Final Fantasy ۱۶ شامل ۶ قلمروی متمایز با فرمانروایانی منحصر به فرد میشود.
تصمیم اسکوئر انیکس حول ممانعت از طراحی جهان آزاد، برخلاف رویکرد (ترند) کنونی صنعت بازیهای ویدیویی قرار میگیرد، اما لازم به ذکر است که بازی Final Fantasy ۱۵ به طور مداوم بخاطر یک جهان خالی و توسعه نیافته مورد انتقاد قرار میگرفت.
بازی Final Fantasy ۱۶ در تابستان سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
منبع: گیمفا