رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

معاون وزارت صمت: نمی‌توانیم با نگاه انحصاری و استبدادی ادعای شهر هوشمند کنیم

  • کد خبر: ۱۱۳۹۶۱
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
معاون وزارت صمت: نمی‌توانیم با نگاه انحصاری و استبدادی ادعای شهر هوشمند کنیم
محمدی مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نمی‌توانیم از شهر هوشمند صحبت کنیم و از مشارکت صحبت نکنیم، نمی‌توانیم با نگاه انحصاری و استبدادی ادعای شهر هوشمند کنیم. جریانی که در تمام شهر‌ها وجود دارد این است که در محیط کار، زیرآب یکدیگر را می‌زنند که این رفتار به نوعی آسیب زدن به جوانان است، زیرا برخی از مدیران جوان را در محیط تهدید می‌بینند نه فرصت!

گروه مشهد | شهرآرانیوز، محمدی مهدی برادران در اجلاسیه و مجمع عمومی گروه شهریاران مشهد که در سالن همایش کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد لوکس، تفننی و جانبی نیست، بلکه امری ضروری است. ما در شهر مشهد زندگی می‌کنیم، شهری مبتنی بر هویت رضوی، بنابراین رسالتی داریم به عنوان تولد اسلامی که این برای همه مردم و مسلمانان شناخته شده است؛ لذا موظف هستیم هویت شهرمان را در تراز شهر اسلامی تنظیم کنیم. به این خاطر کار سنگینی در حوزه اندیشه داریم که اساسا تمدن اسلامی چیست و شهر اسلامی چگونه می‌تواند باشد.

وی افزود: همچنین با فراخوان مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب مواجه هستیم که در این گام قرار است چه اتفاقی و توسط چه اندیشه‌ای رقم بخورد. این مانیفست تهیه شده توسط حضرت آقا مورد بررسی قرار گرفت، زیرا ایشان قصد داشتند سندی که به یادگار می‌ماند قابل اتکا و اندیشه باشد، این سند توام با امید و راهکار است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت عنوان کرد: سرمایه‌ها در کشور وجود دارند، اما هر لحظه کم‌رنگ‌تر می‌شوند. بین اندیشمندان مدیریتی این بحث وجود دارد که بزرگترین سرمایه چیست؟ برخی سرمایه را اطلاعات و برخی انسان می‌دانند. طبق جمع‌بندی انجام شده مهمترین سرمایه‌های کشور انسان‌های دانش‌محور که مشتکل از جوانان هستند را تشکیل می‌دهد.

برادران ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که چگونه این سرمایه‌ها را حفظ کنیم و چه استفاده‌هایی از آنان ببریم. عمر و دوره جوانی ما گذشت، چقدر توانستیم افراد جوان را جایگزین خود کنیم؟ رابطه ما با شکاف بین نسلی چیست؟ نسل جدید چقدر ما را قبول دارند و چقدر توانستیم تجربیات، اندیشه شکست‌های خود را به آن‌ها منتقل کردیم؟ هم زبان و هم کلام شدن با آن‌ها نکته مهمی است که در این اندیشکده باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: جریانی که در تمام شهر‌ها وجود دارد این است که در محیط کار، زیرآب یکدیگر را می‌زنند که این رفتار به نوعی آسیب زدن به جوانان است، زیرا برخی از مدیران جوان را در محیط تهدید می‌بینند نه فرصت! این رفتار مهمترین سرمایه را محکوم و غیر فعال می‌کند، استعداد‌هایی که هنوز بالفعل نشده است را از بین می‌برد، زیرا به او فرصت داده نشده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: نکته دیگر موضوع شهر است که این موضوع و نگاه به شهر پیچیده است. این نگاه باید در این اندیشکده مورد بررسی قرار بگیرد و با تجربه، فناوری، دانش و با جوانان گره بخورد. مفهومی با عنوان شهر هوشمند ارائه دادیم که در ابتدای شورای شهر گذشته به آن جفا شد. این عنوان همه جا آورده شد، اما هیچ کاری برای آن انجام نشد. البته اقای کلایی شهردار سابق کار‌هایی اصلاحی را انجام داد.

برادران اضافه کرد: نمی‌توانیم از شهر هوشمند صحبت کنیم و از مشارکت صحبت نکنیم، نمی‌توانیم با نگاه انحصاری و استبدادی ادعای شهر هوشمند کنیم. یکی از مباحث شهر هوشمند ایده‌پردازی است. ما در ایده‌پردازی رتبه اول جهان را داشتیم، گفتنی است که باید کار‌هایی انجام دهیم که بتوانیم مشهد را در مقیاس بین‌المللی تعریف کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->