حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی حمله هوایی ترکیه به مناطقی از استان دهوک در شمال عراق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می‌شود حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
سرخط خبرها

جابه‌جایی در اطلاعات سپاه؛ ریاست یک ژنرال نظامی و آغاز فاز بعدی علیه دشمن خارجی

  • کد خبر: ۱۱۴۰۳۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
جابه‌جایی در اطلاعات سپاه؛ ریاست یک ژنرال نظامی و آغاز فاز بعدی علیه دشمن خارجی
جابه‌جایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و قرارگرفتن یک ژنرال نظامی بر رأس آن نشان از یک بازآرایی برای یک دوره جدید و گامی به پیش دارد و بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی و اشغالگری صهیونیست و آمریکا بردارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز گذشته جای خود را به سردار محمد کاظمی داد، از حدود ۱۳ سال پیش ریاست این سازمان را به‌عهده داشت. در دوران ریاست او بر این سازمان ۷ رئیس سازمان سیا و ۴ رئیس سازمان موساد جابه‌جا شده‌اند. «مئیر داگان»، «تامید پاردو»، «یوسی کوهن» و «داوید بارنه» رؤسای موساد در زمان ریاست حجت‌الاسلام طائب بر اطلاعات سپاه بوده‌اند و در همین مدت در سازمان سیا نیز، «مایکل هیدن»، «لئون پانتا»، «دیوید پترائوس»، «جان برنان»، «مایک پمپئو»، «جینا هسپل» و «ویلیام برنز» به‌نوبت در ریاست این سازمان جابه‌جا شده‌اند.

هرکدام از این افراد، چه در رأس سیا و چه در ریاست موساد مهمترین اولویت امنیتی خود را اقدام تمام‌کننده علیه ایران می‌دانستند با این حال جابه‌جایی پی‌درپی آن‌ها نه‌تن‌ها وضعیت را برای آمریکا و اسراییل در نبرد امنیتی بهتر نکرده، بلکه دوره حاضر، در پی تلاش‌های بخش‌های مختلف امنیتی و نظامی ایران و مقاومت منطقه، به یکی از پرمخمصه‌ترین دوران‌ها برای آمریکا و به‌خصوص رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر شاید بدترین وضعیت امنیتی خود را بعد از جعل این رژیم تجربه می‌کند. اگر پیش از این مقاومت غزه مهمترین معضل امنیتی اسراییل بود، حالا کرانه باختری که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند به حیاط خلوت تبدیل شده، مصداق مخمصه بزرگتری شده است. به‌لحاظ راهبردی نیز اسراییل چه از جنوب لبنان و چه از بلندی‌های جولان در سوریه و چه به‌واسطه دسترسی انصارالله در یمن به دریا، به وضعیتی مشابه حصر کامل توسط مقاومت گرفتار آمده و در یکی دو ماه اخیر نیز با حجم سهمگینی از آتش‌سوزی‌ها و انفجار‌ها و تخریب‌ها در تأسیسات حیاتی و زیرساختی خود مواجه شده است.

حجم حوادث و تهدیدات امنیتی علیه اسراییل آن‌چنان بالا بود که وزیر خارجه رژیم را سراسیمه عازم ترکیه کرده است تا به‌ادعای خود از آن‌ها بخواهند که در این وانفسا به امنیت اسراییل کمک کنند!

آمریکا نیز که روزگاری تلاش امنیتی سنگینی برای ورود به ایران و تکرار دوران پهلوی داشت، امروز دغدغه اصلی و راهبردی‌اش را از موقعیت فعال برای تسخیر ایران، به تلاش برای فرار آبرومندانه از منطقه تغییر داده است.

در چنین شرایطی جابه‌جایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و قرار گرفتن یک ژنرال نظامی بر رأس آن، نشان از یک بازآرایی برای یک دوره جدید و گامی به پیش دارد، این جابه‌جایی بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود، می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را بردارد و میدان‌های جدید را فتح کند، و در این بازآرایی و گام جدید حجت‌الاسلام طائب به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه نقش خواهد داشت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->