جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

تحمیل قیمت‌ نجومی ۱۳.۵ میلیونی به زائران عتبات

  • کد خبر: ۱۱۴۲۸۵
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تحمیل قیمت‌ نجومی ۱۳.۵ میلیونی به زائران عتبات
قیمت پرواز رفت و برگشت تهران ـ نجف به رقم نجومی ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافته، این در حالی است که شنیده شده پروازهای نجف یک ایرلاین دولتی به قیمت ۴.۵ میلیون تومان به یک چارترکننده فروخته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه روند بی‌ثبات قیمت پرواز‌های نجف همزمان با نزدیک شدن به روز عرفه، قیمت بلیت پرواز رفت و برگشت تهران ـ نجف امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۱ به ۱۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است. یک شرکت هواپیمایی این مسیر پروازی را با قیمت ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و به صورت چارتری به فروش می‌رساند.

دیروز بلیت پرواز چارتری یک ایرلاین دولتی نیز برای پرواز مذکور ۹.۱ میلیون تومان بود که امروز به ۹.۲ میلیون تومان افزایش یافته است. یکی از مسائلی که همواره زائران عتبات عالیات طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند، نابسامانی‌ها در حمل‌ونقل هوایی به خصوص در زمان‌های خاص بوده است.

امسال این نابسامانی با واگذاری پرواز‌ها به چارترکنندگان تشدید شده است. تقریباً همه شرکت‌های هواپیمایی داخلی پرواز‌های خود به نجف را به صورت چارتری عرضه می‌کنند. در این بین شرکت‌های هواپیمایی دولتی نیز به تازگی وارد حوزه چارتری شده اند.

در این باره چند سؤال مطرح می‌شود؛ یک آن‌که بر اساس چه قانون و ضابطه‌ای پرواز‌های نجف این ایرلاین دولتی به صورت چارتری به یک فرد واگذار شده است. این ایرلاین دولتی مطابق چه متر و معیاری پرواز رفت و برگشت نجف را با قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومان به چارترکننده معروف فروخته است؟

از آنجاکه این پرواز‌ها پیش از ورود مسئول جدید این ایرلاین دولتی به چارترکننده واگذار شده، لذا از رئیس این ایرلاین انتظار می‌رود با توجه به سوابق کاری خوب گذشته، هر چه سریع‌تر به این ماجرا ورود پیدا کند. شفاف‌سازی در رابطه با جزئیات واگذاری پرواز‌های نجف به چارترکننده یک مطالبه مردمی است.

اواخر ماه گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد: باتوجه به گزارشات واصله مبنی بر افزایش نرخ بلیط هواپیما توسط تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی در برخی از مسیر‌های پروازی داخلی، طی بررسی‌های انجام شده مشخص گردید تغییرات ایجاد شده در نرخ‌های بلیط توسط دو شرکت هواپیمایی و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار صورت پذیرفته است؛ لذا ضمن جلب توجه شرکت‌های هواپیمایی به رعایت ضوابط، تاکید می‌شود با هرگونه افزایش قیمت که مراحل قانونی را طی نکرده و به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده باشد، مطابق ضوابط برخورد خواهد شد.

حال باید دید دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه حمل‌ونقل هوایی و دستگا‌ه‌های نظارتی چه اقدامی برای جلوگیری از سودجویی ایرلاین‌ها و اجحاف در حق مردم انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->