فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و کشوری + راهنما

  • کد خبر: ۱۱۴۳۲۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
  • ۴
نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی و کشوری + راهنما
مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان کشوری با رعایت مراحل ذیل بدون نیاز به مراجعه مستقیم می‌توانند نسبت به دریافت گواهی کسر اقساط اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مستمری بگیران تامین اجتماعی با رعایت مراحل ذیل بدون نیاز به مراجعه مستقیم می توانند نسبت به دریافت گواهی کسر اقساط اقدام کنند.

 
 
برای اخذ گواهی کسر اقساط از منزل یا کارگزاری‌های رسمی و... به سایت Eservices.tamin.ir مراجعه نمایید.

۱_ انتخاب گزینه ثبت نام در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید.

 ۲_ در صورت داشتن نام کاربری و گذرواژه گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

 ۳_ در صورتی که گذرواژه را فراموش کرده اید گزینه بازیابی گذرواژه را انتخاب کنید.

 ۴_ انتخاب منوی مستمری‌بگیران / درخواست گواهی / گواهی کسر اقساط معوق.
 
 
نحوه اخذ گواهی کسر اقساط توسط مستمری بگیران تامین اجتماعی

 ۵_ ورود شماره مستمری و در صورتی که مستمری بگیر ضامن بستگان درجه اول می‌شود مشخصات فرد را در گزینه " ضمانت برای سایرین" را وارد می‌نماید.
 
 
نحوه اخذ گواهی کسر اقساط توسط مستمری بگیران تامین اجتماعی

 ۶_ نام بانک و موسسه‌ای که تسهیلات اخذ میشود وارد کنید.

 ۷_ مبلغ هر قسط، تعداد اقساط و مبلغ ضمانت را وارد کنید.

 ۸_ تایید نهایی و ثبت درخواست.

 ۹_ کد رهگیری برای تلفن همراه متقاضی ارسال می‌گردد.

 ۱۰_ متقاضی می‌تواند گواهی کسر اقساط صادره را از صندوق شخصی خود چاپ بگیرد.

 ۱۱_ بانک و موسسه مالی مورد نظر می‌تواند از طریق کد پیگیری صادره تاییدیه گواهی کسر اقساط صادره را اخذ نماید.
 
 
نحوه اخذ گواهی کسر اقساط توسط مستمری بگیران تامین اجتماعی

بازنشستگان می‌توانند «گواهی کسر از حقوق» را مستقیما از سایت پرینت بگیرند

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از این پس بازنشستگان و وظیفه بگیران می‌توانند گواهی کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق درخواستی خود را از پروفایل کاربری خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی (sabasrm.ir) مستقیما پرینت بگیرند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی با بیان این مطلب تاکید کرد: برای دریافت گواهی لازم است نهایت دقت در تکمیل فرم‌ها به عمل آید تا اشکالی در صدور گواهی‌ها پیش نیاید. بنابراین، هرگونه اشتباه در واردکردن اطلاعات فردی یا انتخاب گواهی مورد نظر می‌تواند منجر به ردشدن درخواست بازنشستگان عزیز شود.

وی با بیان اینکه «متاسفانه طی دوماه که این شیوه اجرایی شده، حدود ۲۰۰۰ درخواست به دلیل اشتباه‌های مختلف رد شده است»، توضیح داد: در این درخواست‌ها یا آدرس کامل نبوده، یا تعداد اقساط نامتعارف بوده، یا مشخصات فردی وارد شده کامل نبوده یا مشخصات بانک به صورت دقیق وارد نشده بوده است.

خدامی ادامه داد: بیشتر این هم برمی‌گردد به روز‌های ابتدایی کار و اینکه فرآیند ابطال از سوی متقاضی روی این موارد اعمال نشده است؛ در حال حاضر متقاضیان می‌توانند پیش از تایید درخواست، اطلاعات خود را اصلاح و دوباره درخواست کنند.

وی «عدم تایید درخواست» را به معنی فرصتی برای بازبینی و اصلاح درخواست خواند و گفت: پس از تایید، دیگر امکان ویرایش وجود ندارد و اگر درخواست نامعتبر باشد، ابطال خواهد شد.

عمده‏ ‏ترین دلیل ردشدن درخواست‏ ها: ثبت اطلاعات هویتی اشتباه

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «بخش عمده ردشدن درخواست‌ها به این دلیل بوده که بازنشستگان اطلاعات هویتی‌شان را اشتباه وارد کرده‌اند»، افزود: اشتباه واردکردن اطلاعاتی همچون مبلغ و تعداد اقساط هم موجب ردشدن درخواست می‌شود.

خدامی از بازنشستگان خواست «تعداد اقساط را به شکل واقعی و مطابق با قرارداد دریافت تسهیلات بانکی خود اعلام کنند» و یادآور شد: نامه‌ای که به بانک داده می‌شود، حاوی تعداد اقساط و همین‌طور مبلغ وام است و درست وارد نشدن این اعداد از سوی بازنشستگان در سایت، موجب می‌شود گواهی کسر از حقوق ناکارآمدی برایشان صادر شود که بانک آن را نمی‌پذیرد و با توجه به اینکه این گواهی در سوابق بازنشستگان باقی می‌ماند، تازه در این مرحله باید به دنبال ابطال گواهی باشند که آن هم سازوکار خودش را دارد.

خدامی با اشاره به اصلاحات انجام‌شده در سامانه برای ساده‌سازی استفاده کاربران افزود: در مراحل مختلف ثبت درخواست، اشاره‌هایی قرار داده شده تا درصورتی که کاربران درخواست خود را به‌درستی وارد نکرده‌اند، پیش از ارسال آن را اصلاح کنند.

تایید اصالت گواهی برعهده بانک است

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «هرگونه اصالت‌سنجی از این گواهی‌ها صرفا با مراجعه متصدیان بانک‌ها به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی SabaSRM.ir باید انجام شود»، افزود: با بانک‌ها مکاتبه کرده‌ایم که اصالت‌سنجی گواهی‌ها را به هیچ عنوان به صورت فیزیکی انجام ندهند.
او با بیان اینکه «تا پیش از این، گواهی‌های کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق بازنشستگان بین یک تا هفت روز بعد از صدور، بعد از تایید سامانه صندوق بازنشستگی کشوری، منحصرا ازطریق پست در اختیار بازنشستگان قرار می‌گرفت»، افزود:، ولی حالا با تایید و نظر مساعد بانک‌ها، توانسته‌ایم این فرآیند یک هفته‌ای را به کمتر از ۲۴ساعت برسانیم.
خدامی ادامه داد: به این ترتیب، درخواست‌ها بعد از ثبت، توسط همکاران ما کنترل می‌شوند. پس از تایید در سیستم، پیامکی حاوی تاییدیه‌ای با این مضمون برای بازنشستگان ارسال می‌شود که: «نامه شما با کد رهگیری فلان تایید گردید. لطفا رأساً نسبت به اخذ پرینت اقدام کنید» بعد از آن متقاضیان می‌توانند گواهی موردنظر خود را که حاوی امضای مدیرکل امور مالی و مهر سیستمی در پایین آن است، پرینت بگیرند.
وی با تاکید بر کوتاه شدن این فرآیند گفت: یکی از دغدغه‌های بازنشستگان طولانی بودن این فرآیند بود که شاید در شرایط عادی تا سه هفته و در شرایط کرونایی بیشتر از آن هم طول می‌کشید؛ ولی حالا حداکثر طی یک روز کاری صادر می‌شود و ۳پیامکی هم که طی فرآیند قبلی فرستاده می‌شد، به یک پیامک کاهش یافته است.
خدامی افزود: البته با وجود آنلاین شدن صدور گواهی‌ها، ارسال فیزیکی آن‌ها به طور کامل متوقف نشده است و اگر بازنشستگان همچنان به نسخه فیزیکی آن نیاز داشته باشند، گزینه‌ای در سامانه قرار داده شده تا پرینت فیزیکی آن با مهر برجسته طبق روال سابق برای آنان ارسال شود.
وی با تاکید بر اهمیت اعتمادسازی در بین ذینفعان افزود: طی دوماهی که از آغاز فرآیند آنلاین ثبت درخواست گواهی‌های کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق می‌گذرد، نزدیک به ۳۶هزار و ۷۰۰ ثبت درخواست آنلاین صورت گرفته است.

پرینت از درخواست‌های «در دست بررسی» اعتبار ندارد

او تاکید کرد: درخواست‌های «در دست بررسی» به هیچ عنوان ارزش پرینت گرفتن ندارند و پرینتی که در این مرحله گرفته شود، فاقد امضا و مهر سیستمی و در نتیجه فاقد اعتبار است.
بانک‌ها، پس از تحویل گرفتن نامه پرینت گرفته شده از بازنشستگان، با استفاده از کد ملی بازنشسته و کد رهگیری مندرج در نامه اصالت گواهی را تایید می‌کنند.
او با بیان اینکه «این شیوه از چهارشنبه ۲۶ آذرماه عملیاتی شده است»، گفت: طبق اعلام بانک‌ها طی دوروز اول آغاز این فرایند، تعداد ۱۶۱ مورد اصالت سنجی در بانک‌ها انجام شده و از نامه‌نگاری بانک‌ها با صندوق بازنشستگی کشوری هم کاسته شده است.

مجوز ابطال گواهی با بانک است

خدامی درباره گواهی‌هایی که به هر دلیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بازنشستگان خواهان ابطال آن‌ها هستند، گفت: گواهی‌هایی که استفاده نشوند، در سابقه شخصی بازنشستگان ذخیره می‌شوند و ممکن است آنان را برای درخواست‌های آینده دچار مشکل کنند.
او با بیان اینکه «تن‌ها مرجعی که می‌تواند مجوز ابطال نامه را بدهد بانک است»، گفت: این به آن دلیل است که در اصلِ گواهی دریافتی به صورت فیزیکی، مهر برجسته‌ای وجود دارد. بازنشستگان آن را به نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری در استان‌ها تحویل می‌دادند و نمایندگی‌های استان‌ها با تایید استفاده نشدن از گواهی، درخواست ابطال آن را برای ستاد می‌فرستادند؛ ولی با این شیوه و با پرینت سیستماتیک، دیگر مهر برجسته‌ای وجود ندارد و تایید استفاده نشدن از گواهی فقط از سوی بانک قابل انجام است.
به گفته مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، کافی است بازنشستگان گواهی مزبور را به بانک ببرند و بانک با نوشتن جمله «گواهی مورد نظر مورد استفاده قرار نگرفت. لطفا نسبت به ابطال آن اقدام نمایید.» و زدن مهر بر روی آن، ابطال گواهی را تایید می‌کند و پس از تحویل آن توسط بازنشستگان به نمایندگی‌های استانی، گواهی مورنظر از سوابق فرد بازنشسته خارج می‌شود.

تعریف ۴ هزار کد شعب جدید

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنانش به مشکل دسترسی به فهرست تمام بانک‌ها و شعب آن‌ها اشاره کرد و گفت: از طریق مکاتبه با بانک مرکزی توانستیم در بدو امر بالغ بر ۴۰۰۰شعبه جدید را وارد سامانه کنیم؛ ولی آن سامانه هم به نوعی نقص تعداد شعب را دارد.
خدامی افزود: اگر بازنشسته‌ای وارد سامانه شد و شعبه بانک مورد نظر خود را در سامانه مشاهده نکرد، می‌تواند یا با مراجعه به نمایندگی استان‌ها، یا با تماس با شماره ۲۵۰۰، اطلاعات آن شعبه را در اختیار همکاران ما قرار دهد تا در سامانه ثبت شود.

صدور گواهی فقط برای بانک‌ها و موسسات مالی مورد تایید بانک مرکزی

خدامی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری صرفا برای بانک‌ها و موسسات مالی-اعتباری مجاز از ناحیه بانک مرکزی، گواهی صادر می‌کند.
وی افزود: این موضوع به بانک‌ها و به ذیحسابی‌ها که بالغ بر ۲۰۰۰ تا هستند هم اطلاع‌رسانی شده است. بنابراین، این ذیحسابی‌ها هستند که باید نسبت به صدور گواهی کسر ازحقوق، ضمانت کسر از حقوق یا گواهی حقوق برای تعاونی‌ها، مساجد و صندوق‌هایی که از بانک مرکزی مجوز ندارند، اقدام کنند و بازنشستگان برای دریافت گواهی برای صندوق‌ها، مساجد و تعاونی‌های داخلی خودشان با دستگاه محل خدمتشان طرف حساب هستند و صندوق بازنشستگی کشوری در این زمینه تعهدی ندارد.

بازنشستگان اطلاعات فردی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند

خدامی با اشاره به یکی از مشکلاتی که طی دو ماه گذشته از سوی بازنشستگان مطرح شده است، گفت: گاهی بازنشستگان اعلام می‌کنند که اصلا در سامانه درخواستی برای گواهی کسر از حقوق نداده‌اند؛ ولی برایشان گواهی کسر از حقوق صادر شده است.
او با تاکید بر اینکه «چنین چیزی امکان‌پذیر نیست»، افزود: برای ورود به پنل درخواست گواهی و ضمانت نیازمند شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب فرد بازنشسته هستیم. پس اگر کسی به این سه شماره دسترسی داشته باشد، می‌تواند وارد سایت شود و اقدام به درخواست گواهی کند.
او با بیان اینکه «اگر همه این‌ها از سوی بازنشسته در اختیار شخص ثالثی قرار گرفته باشد، یک کد کنترلی دیگر هم هست که در مرحله پایانی به شماره همراه بازنشستگان ارسال می‌شود»، افزود: بنابراین، صدور گواهی برای یک فرد بازنشسته در صورت بی‌اطلاعی ایشان، دال بر این است که اطلاعات خصوصی‌شان و همچنین شماره موبایل‌شان ممکن است در اختیار شخص ثالثی باشد.
خدامی تاکید کرد: بازنشستگان و موظفین تا آنجایی که امکان دارد، اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
1
اینها چی هست هر روز یک قانون ولمون کنین خستمون کردین
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
1
درود بر باز نشستگان کشوری .فقط شماها جرات اعتراض داشتید که با این کسر حقوق مثل اینکه شما راهم ساکت کردن .لشگری که کانون نداره . جرات اعتراض هم نداره .تو را به خدا شما دیگه ساکت نشین برای ۱۰ درصد و عدم همسانسازی ...ممنون
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
0
با سلام سر دبیر محترمبنده یکی از علاقه مندان به مطالب شما هستم ولی باید گلایه کنم که بی آنکه به کسی توهین و تهمت بزنم صرفا نظرم را مینویسم ولی با کمال تعجب سانسور میشود گویا در کشور ما مد شده تریبون یک طرفه و هرکس نظری به جز نظر شما داشته باشد پخش نمی کنید اگر میخواهید نظر ندم و کلا نوشته هایتان را پی گیری نکنم .هرطور امر بفرمایید. بازنشسته جگر سوز لشگری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
1
سامانه شما دارای نقص بسیاری است ، کسر از حقوق فقط از بانک یکی از نواقص هست چرا که بعضی از درخواست کسر از حقوق برای سازمان ویا شرکت واداره فرد بازنشسته هست ولذا این امکان در سامانه دیده نشده است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->