توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

توجه شهرداری مشهد به خوش‌نویسی

  • کد خبر: ۱۱۴۳۴
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
توجه شهرداری مشهد به خوش‌نویسی
فهیمه هوشمند، هنرمند خوش‌نویس، از ضرورت حضور این رشته در شهر می‌گوید
شکیبا افخمی‌راد| فهیمه هوشمند، هنرمند فعال در حوزه خوش‌نویسی، بیش از ۳ سال است که فراگرفتن این هنر را آغاز کرده، اما توانسته است با توجه به علاقه‌اش خیلی زود در این زمینه پیشرفت کند و طی ۲ سال مدرک ممتاز خود را دریافت کند. او دانش‌آموخته رشته مهندسی کشاورزی است، اما از دوران کودکی به‌واسطه خوش‌خط بودن پدربزرگ و پدرش به رشته خوش‌نویسی علاقه‌مند شده است و سرانجام بعد از ازدواج با فراهم شدن شرایط فراگیری این رشته، فعالیتش را در حوزه خوش‌نویسی آغاز می‌کند.
به گفته هوشمند، او با پشتیبانی و تشویق‌های همسرش در ابتدا یادگیری خط نستعلیق را زیر نظر مریم‌السادات موسوی آغاز کرده و در کنار آن خط کاپرپلیت (خوش‌نویسی انگلیسی) را فراگرفته است.
اکنون او برای کسب مدرک فوق‌ممتاز خود در حال فراگیری خط ثلث زیر نظر محسن عبادی، یکی از استادان خوش‌نویسی مشهد است. هوشمند در دوران فعالیتش در چندین نمایشگاه گروهی نیز حضور داشته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاهی با حضور هنرجویان فوق‌ممتاز مریم‌السادات موسوی، نمایشگاه «یوم‌السرور» شهرداری مشهد، نمایشگاه گروهی با محوریت اشعار استاد شفیعی‌کدکنی در نگارخانه همدم و نمایشگاهی به دعوت انجمن خوش‌نویسان ایران هم‌زمان با هفته خوش‌نویسی اشاره کرد.
هوشمند این روز‌ها به تدریس خوش‌نویسی مشغول است. اصلی‌ترین سبکی که او تدریس می‌کند، کاپرپلیت است و گاهی اوقات نیز خط تحریر و نستعلیق را آموزش می‌دهد. این خوش‌نویس درباره علاقه‌اش به سبک‌های مختلف خوش‌نویسی نیز توضیح می‌دهد: «خط نوشتار ما ساده‌شده نستعلیق است؛ از سوی دیگر ایرانی‌ها از کودکی با خط نستعلیق سروکار دارند، از این‌رو من در میان سبک‌های خوش‌نویسی، به نستعلیق بیشتر علاقه دارم.» هوشمند با اشاره به اینکه در فراگیری خوش‌نویسی با بهترین استاد‌های مشهد کار کرده است، هدفش در این زمینه را پرداختن حرفه‌ای به حوزه نقاشی خط عنوان می‌کند. او می‌گوید اکنون مراحل پایه آموزش نقاشی‌خط را آغاز کرده است. هوشمند همچنین امیدوار است بتواند روزی در حوزه نقاشی‌خط یک اثر برجسته ارائه کند. این هنرمند خوش‌نویس درباره وضعیت هنر خوش‌نویسی نیز توضیح می‌دهد: خوش‌نویسی مشهد خیلی پربار است و ما در این حوزه هنرمندان بی‌نظیری داریم، اما متأسفانه انجمن خوش‌نویسان استان آن‌گونه که باید از هنرمندان این رشته حمایت نمی‌کند.
به گفته او، این روز‌ها تنها خود هنرمندان درجه یک خوش‌نویسی از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند. هوشمند بر ضرورت پرداختن به هنر خوش‌نویسی در شهر نیز تأکید می‌کند: «خوشبختانه مدتی است که حضور آثار خوش‌نویسی در شهر پررنگ شده است و این اتفاق خیلی خوب است؛ چون زمانی که این هنر قدیمی و اصیل ایرانی جلو چشم مردم باشد، مردم بیشتر جذب آن می‌شوند.» به گفته او، اینکه شهرداری مشهد این روز‌ها به هنر خوش‌نویسی بها می‌دهد و برای هنرمندان نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار می‌کند، اتفاق بسیار ارزشمندی است که می‌تواند به رشد هرچه بیشتر هنر خوش‌نویسی
کمک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->