صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
سرخط خبرها

نفت‌کش توقیف‌شده ایرانی در آب‌های یونان آزاد شد (۵ تیر ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۴۳۵۴
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
نفت‌کش توقیف‌شده ایرانی در آب‌های یونان آزاد شد (۵ تیر ۱۴۰۱)
خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس بنادر یونان از آزادی نفت‌کش ایرانی توقیف شده در آب‌های یونان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یونان نفتکش حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی آمریکا توقیف کرده بود آزاد کرد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی در پلیس بنادر یونان از رفع توقیف نفتکش پگاس که بعدا به لانا تغییر نام پیدا کرد خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود در پلیس بنادر یونان گزارش داده است که «آتن امیدوار است ایران دو نفتکش یونانی را که در اقدامی تلافی‌جویانه توقیف کرده بود به سرعت آزاد کند.»

نفتکش لانا که در اصل یک کشتی روسی است روز یکشنبه از بندر کاریستوس در جنوب جزیره ائوبویا به سوی بندر پیرئاس حرکت کرده است. ناخدا و خدمه این نفتکش قرار است در بندر پرئاس مجوز دریانوردی‌شان را به پلیس ارائه کنند.

بنا بر این گزارش، مقامات یونان این کشتی را که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود روز ۱۹ آوریل در نزدیکی جزیره ائوبویا توقیف کردند. توقیف این نفتکش در چهارچوب تحریم‌های اتحادیه‌های اروپا که به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وضع شده است، انجام شد وگفته شد محموله نفت این کشتی به درخواست مقامات آمریکا تحویل این کشور داده خواهد شد.

آمریکا به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. تحریم صادرات نفت ایران از جمله این تحریم‌ها است. 

ایران ضمن اعتراض شدید به توقیف این نفتکش از سازمان بین‌المللی دریانوردی خواسته بود تا با مقامات یونان در این باره رایزنی کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->