ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها
دبیر کارگروه فیلترینگ کشور اعلام کرد:

درصورت فیلتر بی‌دلیل، نهاد درخواست‌دهنده باید پاسخ‌گو باشد

  • کد خبر: ۱۱۴۴۴
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
درصورت فیلتر بی‌دلیل، نهاد درخواست‌دهنده باید پاسخ‌گو باشد
نبود قاعده مشخص در حوزه فیلترینگ و اعمال آن بر‌مبنای سلیقه را می‌توان یکی از مشکلاتی دانست که سال‌ها گریبان‌گیر فضای مجازی کشورمان است. شاید برای افرادی که تنها قصد بازدید از یک سایت را دارند، مشاهده اینکه سایت مدنظرشان به اشتباه فیلتر شده است مشکل چندان بزرگی نباشد. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کسب‌و‌کار خود را در بستر آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید، فیلترشدن اشتباه سایت شما می‌تواند به‌معنی از‌بین‌رفتن تمام سرمایه و زمانی باشد که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارتان گذاشته‌اید.
در همین زمینه جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ، دیروز در همایشی با عنوان «تعامل کسب‌و‌کار‌های آنلاین» تأکید کرد: فیلتر‌شدن بی دلیل برخی سایت‌ها و سامانه‌ها، ناشی از ضعف قوانین و خنثی‌بودن برخی اعضای دارای حق رأی در کارگروه فیلترینگ است.
جاویدنیا در پاسخ به این مسئله که در‌صورت اشتباه در فیلتر‌شدن کسب‌وکارها، آن شرکت باید از کدام نهاد درخواست پرداخت خسارت داشته باشد، گفت: در یک پرونده، یک شاکی شکایتی را انجام می‌دهد و این موضوع پس‌از آن در دادگاه مطرح می‌شود، اگر مدیران سایتی که از آن شکایت‌شده در داخل کشور و دردسترس باشند، به‌شرط آنکه کل فعالیت سایت مجرمانه نباشد و تنها بخشی از فعالیت آن مورد شکایت قرار گرفته باشد، قاضی باید اعلام کند آن بخش از سایت حذف شود و کل سایت فیلتر نخواهد شد. مواردی هم که شک و تردید در آن وجود دارد، به فیلترینگ ختم نخواهد شد. با همکاران خود تعامل می‌کنیم و دستور را مرور می‌کنیم و جلو فیلترینگ را می‌گیریم.
او تأکید می‌کندکه شخصا سایت یا سامانه‌ای را ندیده است که به اشتباه فیلتر شده باشد و اذعان دارد که اگر مواردی معدود رخ داده، به‌دلیل به‌روز نبودن قوانین کشور است که باید هر‌چه سریع‌تر برای به‌روز‌رسانی آن اقدام کرد.
دبیر کارگروه فیلترینگ به‌روز نبودن قوانین کشور را مهم‌ترین علت فیلتر‌شدن اشتباه سایت‌ها دانست و در این زمینه گفت: بنده شخصا موضوعی را ندیده‌ام که به اشتباه فیلترینگ انجام شده باشد. اگر مواردی هم رخ داده، ناشی از ضعف قوانین است. یک سازمانی یک درخواست فیلترینگ داده و یک دستور قضایی مبتنی‌بر این شکایت صادر شده، اما بعدا خود دولت و دیگر نهاد‌ها به سازمان مذکور تذکر داده‌اند که چرا شکایت و دستور فیلترینگ داده‌اید. این فضا‌ها به این دلیل رخ می‌دهد که قوانین مبتنی با شرایط روز نیست و نمی‌توانیم این موضوع را یک اشتباه فیلترینگ بدانیم. اگر هم نامش را اشتباه بگذاریم، باید سازمان و نهادی که این شکایت را انجام داده است، پاسخ‌گو باشد. اگر مورد مشخصی وجود دارد، ما قطعا وظیفه داریم که به آن رسیدگی کنیم و اعلام می‌کنیم چه کسانی مقصر بوده‌اند و سامانه فیلتر‌شده باید از کجا ادعای شکایت کند.
جاویدنیا همچنین تأکید می‌کند: اعضایی که در کارگروه حضور دارند و به‌طور قانونی از حق رأی برخوردار هستند، اما از حق رأی خود استفاده نمی‌کنند، باید پاسخ‌گوی فعالیت‌نداشتن خود باشند. او در همین زمینه تصریح کرد: آن‌ها رأی دارند و با خنثی‌بودن و صادر نکردن رأی، در این فیلترینگ‌ها نقش دارند. وقتی شما عضو کارگروه هستید و امکان نظر دادنتان فراهم شده است، قاعدتا عدم اعلام نظر تان باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و این افراد باید پاسخ‌گو باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->